اپلیکیشن
الناز فرجی۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ آبان

با شایعات موجود حول طرح گوگل برای ادغام اندروید و سیستم عامل کروم و به روز رسانی جدید اسنپ چت ممکن است که شما چندتا از برنامه های خوب این آخر هفته را از دست داده باشید.
هر آخر هفته ,ما چند برنامه مورد علاقه و آپدیت ها را گردآوری میکنیم.برنامه های این هفته شامل ملاقات افراد در اسنپ چت ,یک برنامه ساخت GIF و برنامه تصویر ساز حالت های اجرایی است.
گالری زیر را بررسی کنید تا انتخاب های برتر ما را بشناسید.اگر به دنبال اطلاعات بیشتری هستید به گردآوری هفته گذشته نگاهی بیاندازید.
در زیر فانوس
در زیر فانوس ,بازیکنان باید یک پسر جوان را هدایت کنند-که در غار زیر فانوس گم شده است-بین تمام موانع و شکنجه گاه هایی که برای یافتن خانواده اش در تلاش است.بازی ,ساده,زیبا و به صورت غیر منتظره چالش برانگیز است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۷:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ آبان

محققان در موسسه ی تکنولوژی لاگون (ITL) مکزیک ,جوهر ذره ای فوق هدایتگری ساخته اند که میتوانند برای پوشاندن لوله های گرم کننده های خورشیدی آب در جهت افزایش 70 درصدی اثرشان استفاده کنند . این پوشش جدید اخیرا روی گرمایش خورشیدی استخر شنای یک شهر مکزیکی استفاده شده است . که در آن 2 میلیون مکعب متر آب از 26 درجه به 37 درجه سانتیگراد گرمتر شد .
به عنوان یک جوهر طبقه بندی شده چون حلال است و زمان خشک شدنش سریع است ، جنسش از رنگی است که سریع مینشیند و در چند لایه ساخته شده است . لایه ی داخلی اش از ذره های تینانیوم مغناطیسی است که گرما را گیر می اندازد و لایه ی بالایی اش شامل ذره ی نمک تانگستن است که به پلی وینل الکل چسبیده است و کل مجموعه با لایه ای از مس کامل میشود .
ساندرا کاسیلاس بولانوس ، استاد ITL و رهبر پروژه میگوید : " لوله ای به سمت خورشید که به دمای 40 درجه ی سانتی گراد دسترسی دارد ، اگر ما این جوهر فوق هادی را اضافه کنیم ، دما 70 درصد اضافه شده و به 68 درجه ی سانتی گراد میرسد . "

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱:۳۶ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۴ آبان

اگر هنوز درباره ی گلوفورج و فضای سه بعدی آن چیزی نشنیده اید در گروهی هستید که هر روز کمتر میشود . بعد از کمپین جمع آوری سرمایه ی کیک استارتر که با بیش از 27900000 در خرید در کمتر از 30 روز رکورد زد ، این گروه تازه کار سرمایه دار قابلیت رونمایی زیادی دارد .
glowforge بیشتر از تولید کاهشی استفاده میکند تا افزایشی ، کارها را حک میکند به جایی اینکه آنها را مانند یک چاپگر سه بعدی معمولی لایه به لایه بچیند . به صورت تکنیکی یک برنده و حکاک سه بعدی لیزری است . این وسیله پروسه ی سه بعدی را با ویژگی های ماشین های تراش CNC و دقت دوربین ها ترکیب میکند و لیزرهای کنترل شده توسط کامپیوتر در واحد دسکتاپی بیسیم .
از جا مدادی های حکاکی شده به صورت پیچیده گرفته تا جعبه های شکلات ، هیچ کمبود مثالی برای نشان دادن جنس ها و پروژه های گلوفورج وجود ندارد که بگوییم از عهده اش بر نمیاید ، اما میخواستیم بیشتر بدانیم . بنابراین از بنیان گذار و مدیر دان شاپیرو در مورد به روز رسانی های کمپانی پرسیدیم تا وضعیت و برنامه های کوتاه مدت این پادشاهان کیک استارتر را بدانیم .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ آبان

ما این هفته نگاهی سطحی و اولیه به suraface book انداختیم ، اما 2 in 1 سنتی تر مایکروسافت surface pro 4 چه ؟ ما روی آنها هم دست گذاشتیم ، و قبل از اینکه نقدی کامل بنویسیم ، افکار اولیه مان را در مورد مدل سطح اول بدون فن اش بیان میکنیم . بیشترین گزارش هایی pro4 ای که تا به حال دیده ایم بر روی core i5 یا مدل های بالاتر تمرکز کرده بود و این رویکرد بدی نیست . قبل از استفاده از این مدل ما به بیشتر خریداران surface پیشنهاد میکنیم که پول بیشتری را برای مدل قدرتمند تر core i5 ( 999 دلار آمریکا) کنار بگذارند .

اما تا کنون ما بسیار از عملکرد surface core m3 fanless با قیمت (899دلار) حیرت زده شده ایم . نقد core5 surface book ما بدون وقفه به عوض میشده به طوری وسوسه شدیم آن را به عنوان ماشینی با صدای سفید معرفی کنیم تا به شما کمک کنیم شب ها بخوابید ( به روز رسانی : گرمای surface book و مشکلات پنکه اش که به اپلیکیشن سوم شخصی مربوط بود ) . بنابراین surface pro 4 بدون پنکه و بسیار آرامش ماند واحه ای در بیابان بود . اما معادله ی بزرگ ماشین های core m چه میشود؟ عملکرد خالص ؟ geekbench 3 در مقایسه یا مک بوک 12 اینچ جدید ( که با تراشه ی core m brodwell کار میکند ) ، این skylake core m3 surface 26 درصد در حالت تک هسته ای سریع تر از چند هسته ای عمل کرد . این نتایج به سختی با ردیف دوم retina macbook 2015 در یک سطح اند

ادامه مطلب
سرگرمی
الناز فرجی۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

وقتی میبینید که برخی وسایل نقلیه ی مهم فیلم ها به مزایده گذاشته میشوند ، مانند ماشین dodge charger 1969 ژنرال لی مربوط به dukes of hazzard یا جایزه ی پیروزی فرونزی سال 1949 مربوط به happy days ، ممکن است برای متعجب کننده باشد که یک مدل کوچک از سفینه ی فضایی از آنها جلو زده باشد . البته نه اگر پرستش زیاد برخی طرفداران این فیلم را در نظر بگیرید . یک مدل مینیاتوری blockade runner ، اولین سفینه ی فضایی که در episode IV : a new hope سال 1977 ظاهر شد ،آخر هفته با قیمت 450000 دلار در مزایده ی history به فروش رفت و دیگر گنجینه های هالیوود هم چندان عقب نبودند . به دنبال این قیمت زیاد ،قیمت blockade runner دو برابر شد و به عنوان گران ترین قطعه ی یادبود جنگ ستارگان فروخته شده در مزایده به کتاب رکورد ها رفت . دیگر وسایل فروخته شده در این مراسم از این مجموعه ی بلاک باستری شامل لباس مخصوص " لیا ی برده " از قسمت بازگشت جدای ( 96000 دلار ) و قسمتی از ستاره ی مرگ از همین فیلم به قیمت 39000 دلار .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

در طول اولین سالهای اندروید ، گوشی های اچ تی سی اغلب بهترین ها بودند و اخیرا در دو سال گذشته ، تلفن همراه هوشمند سال بدون شک HTC one M7 بود . این شرکت کمی بعد از آن دچار لغزش شد ولی آیا میتواند با One A9 جدیدش موفقیتش را بازیابد؟ نقد کامل گیزمگ در این باره را بخوانید .
ما به الگوی اچ تی سی دقت کردیم . زمانی که کمپانی به سراغ تخته ی سفید ( برای ایده ها ) میرود ، معمولا به محصولات فوق العاده ای میرسند : مانند nexus one ( گرچه آن با همکاری گوگل بود ) ، evo 4G/supersonic و One M7 . هدست واقعیت مجازی اش هم به نظر میرسد که میتواند به گروه بپیوندد.
ولی بعد از رسیدن به موفقیت با این دستگاه ها ، اچ تی سی به دام تکرار افتاد . برخی تکرار ها طبیعی اند اما بعد راه اندازی (ظاهرا) یک زیلیون دسته evo ی مختلف از 2010 تا 2012 و بعد استفاده ی مکرر از طراحی پایه ی m7 برای دو محصول بعدی ، به نظر میرسد که htc دو بار در پای خودش شلیک کرده و مدت زیادی است که به موفقیت های قبلی اش چسبیده است .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۹:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

acura nsx از اوایل امسال که در نمایشگاه اتومبیل آمریکای شمالی معرفی اش را انجام داد پیشرفت های زیادی داشته است . حالا این اتومبیل ساز جزئیات تکنیکی را درباره ی ماشین های دوگانه ی اسپورتش فاش کرده است ، مثلا چهار چرخ بودنش و تصمیم تولیدش برای سال 2017 .
تجربه ی ماشین های اسپورت جدید (NSX) Acura برای اولین بار 25 سال پیش به عنوان یک سوپر ماشین از برند ممتاز هوندا معرفی شد . در همان زمان NSX یک ماشین برجسته بود ، یک وسیله ی نقلیه ی سطح بالا که هدفش بیشتر بالا بردن سطح عالی بودن کمپانی بود . در این زمان NSX به عنوان یک وسیله ی نقلیه ی جلو تر از زمان خود تلقی میشد و به خاطر طراحی ، مهندسی و عملکردش تحسین ها را برانگیخت . امروز AVURA همان هدف را با nsx 2017 دنبال میکند . acura میگوید که این NSX جدید چهار ویژگی اساسی دارد : طراحی بیرونی و مدیریت جریان هوا ، طراحی داخلی انسان محور ، مهندسی شکل بدنه و مواد سبک و علمکرد شاسی و drivetrain .

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۷:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۲ آبان

surface book مایکروسافت نوعی از surface جدید است . در حالیکه مدل های دیگر تبلتی با کیبرد snap on هستند ريال surface book بیشتر شبیه یک لپ تاپ با صفحه ی snap off است . برداشت های اولیه ی گیزمگ را بخوانید . زیاد طول نمیکشد که میفهمیم مایکروسافت با surface book جدیدش حصار را دور میزند . این وسیله یک ساخت فلزی دارد که یک امتیاز است . یک صفحه ی بسیار دقیق که هم در لپ تاپ و هم حالت های تبلت حیرت انگیز به نظر میرسد و تا کنون بهترین کیبرد و trackpad بین surface ها را داشته است . اگر تا به حال آرزو کرده اید که یک لپ تاپ با کیفیت اپل داشته باشید که توسط اپل ساخته نشده باشد این وسیله بهترین گزینه ی شماست . اما surface book خیلی بیشتر از یک رقیب برای retina macbook pro است . برخلاف لپ تاپ با کیفیت اپل ، surface book یک صفحه ی لمس، خودکار ورودی و حالت clipboard جدیدی دارد که تفاوت هایی را در ویندوز 2 in 1 ایجاد میکند .

ادامه مطلب