تکنولوژی
الناز فرجی۰:۴۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۲۳ آبان

بر خلاف U-boat worx sport sub2 که طراحی شده تا مانند هشت پا زیر آب شنا کند ، کوادروفویل (quadrofoil) طراحی شده تا عملیات هیدروفویلی بالای آب را انجام دهد . زمانی که گیزمگ برای اولین بار گزارشی در مورد کوادروفویل در سال 2012 ارائه داد ،این وسیله ی اسلواکی هنوز در مراحل نمونه های اولیه اش بود اما حالا آماده تولید برای پیش سفارش جهانی است . این کوادروفویل بالدار به عنوان یک وسیله ی آبی شخصی هیدروفویلی (pwc) توصیف شده است که بر خلاف pwc های دیگر ، کوادروفویل آلودگی صوتی زیاد تولید میکند ، بدون هیچ نشری و موج های کوچکی تولید میکند . در نتیجه این شرکت ادعا میکند که این وسیله ی آبی باله دار در تئوری میتواند به محیط های حساس تری برسد که از صدا و موج جلوگیری کند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ آبان

آیا لازم است که سال بعد یک گوشی جدید بخرید؟ بستگی به این دارد که این گوشی جدید کارایی بهتری نسبت به گوشی فعلی تان داشته باشد . و اگر qualcomm چیزی دارد که در این باره بگوید ، پس باید خیلی مهم باشد . تراشه های qualcomm بسیاری از گوشی های سطح بالای امروزه را راه می اندازند ، مثل مدل های HTC,LG و OnePlus . آخرین پردازشگر این شرکت snapdragon820 نام دارد که در اوایل سال بعد در گوشی شما ظاهر خواهد شد . البته تراشه ی جدید ( به صورت فنی سیستم روی تراشه یا SoC) سریع تر و غنی تر است ، اما برای سال 2016 ، این Snapdragon سطح بالا باید کاری بیشتر از تکرار قبلی ها انجام دهد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ آبان

دانشمندان در مرکز تحقیق تکنیکی VTT فنلاند تکنولوژی نمایشی را طراحی کرده اند که به زودی باعث تمام شدن جریان غیر معمول بودن عینک های هوشمند خواهد شد . این عینک های جدید باریک، سبک و مجزا تر از عینک های پیشرفته ی نسل حاضر اند . ترکیبی از پردازشگر های سریع تر و مدیریت انرژی هوشمندانه تر میتواند یک روز عینک های هوشمند را انتخابی برای کنترل وسایل خانه کند . عکسهایی بدون استفاده از دست و شاید جای گوشی ها و تبلت هایمان را هم بگیرند . برای این که این اتفاق بی افتد، عینک های هوشمند نیاز دارند تا گجت هایشان را که ظاهری احمقانه دارد را به چیزی شبیه عینک های معمولی نزدیک کنند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴ جمعه ۲۲ آبان

مطالعه ی لیست حاضرین دایره ی اتومیل ها ( automotive circle) ، یک نشست تکنیکی رنگ زنی و ساخت بدنه ی اتومبیل احتمالا سخت تر از تماشای خشک شدن رنگ اتومبیل مذکور است . تا اینکه یک نام آشنا ولی مرموز در انتهای این لیست میبینید : " sixty eight research " ، شرکتی که appleinsider معتقد است مربوط به پروژه ی ماشین تیتان تایید نشده ی اپل است .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ آبان

slope یک پایه ی خاص GoPro است که هدفش جاگیری سریع تر و آسانتر دوربین شماست . این پایه ی چند وجهی شیار هایی دارد تا بتوانیم دوربین GoPro را در جهت های مختلفی قرار دهیم و میتواند در سمت های مختلف قرار گیرد و20 حالت مختلف عکس میگیرد . این وسیله در حال حاضر در ایندیگوگو است . با اینکه با کمبود وسایل جانبی GoPro روبه رو نیستیم ، اما بیشتر پایه های دوربین اکشن شامل قرار دادن و وصل کردن بر روی یک سه پایه ی معمولی میشود . slopeس یک جایگزین جالب است که قرار گیری سریع تری دارد و نیازی به جاگیری به روش قدیمی ندارد ، اگر از جاگیری استاندارد استفاده کنید عکس هایی با کیفیت بهتر و دقیق ترخواهید داشت.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
الناز فرجی۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ آبان

رقابت 2015 بین سامسونگ گلکسی و اچ تی سی 1 کمی بیشتر از سال گذشته یک طرفه است اما با اینحال شما هنوز هم بین این دو گیر خواهید کرد . چرا آستین هایمان را بالا نزنیم و شروع به خواندن یک مقایسه ی سریع بین گلکسی S6 و اچ تی سی یک M9 نکنیم؟

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۱ آبان

ناسا شواهدی از یخ فشان واقع بر سطح سیاره ی کوتوله ، پلوتو را نشان داده است . اخبار جدید تیم new horizon کشفیات جدید علمی بدست آمده توسط سفینه در پرواز جولای را در 47 امین نشست سالانه ی علوم سیاره ای (DPS) ی جامعه ی نجوم آمریکا در مریلند را بیان میکند .

ادامه مطلب
نرم افزار
رضا رزمی۱۹:۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۹ آبان

اپرا از به‌روزرسانی مرورگرهای اپرا و اپرا مینی خبر داده است و در این به‌روزرسانی شما شاهد تغییراتی خواهید بود.
مهم‌ترین قابلیتی که در این نسخه از مرورگرها شاهد خواهید بود، فشرده‌سازی ویدیو‌ها خواهد بود. این قابلیت ویدیو‌ها را برای شما در هنگام مرور وب‌سایت‌ها فشرده می‌کند که این موضوع مصرف دیتای شما را کاهش می‌دهد. برای فعال‌سازی این قابلیت، وارد تنظیمات این مرورگر شوید، بر روی گزینه "Data savings" کلیک کنید و سپس تیک کنار گزینه "Video compression" را بزنید.

ادامه مطلب