تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۱ آبان

ESA ، Oxia planum را محل اصلی برای محل پرتاب و راه اندازی ماموریت مریخ exomars0218 اعلام کرده است . این ماموریت روسی-اروپایی به سیاره ی سرخ دومین ماموریت از برنامه های exomars است و هدفش نشان دادن تکنولوژی های جدید و جستجوی نشاننه های زندگی گذشته و فعلی در آنجاست . این ماموریت که شامل یک فضاپیما که به میتواند به آرامی روی سطح سیاره های بنشیند و یک راور است ، برنامه دارد تا در ماه مه 2018 پرتاب شود و در ژانویه ی 2019 فرود بیاید .
پروسه ی انتخاب که در دسامبر 2013 شروع شد ، در حال جستجوی یک ناحیه نزدیک خط استوای مریخی است که محل مناسب جستجویی در یک کیلومتر از منطقه ی فرود و دیگر هدف های جالب در دو کیلومتری دارد (1.2 مایلی ) . میتواند زمانی حدود 218 روز مریخی وقت بگیرد . قبلا چهار منطقه ؛ aram dorsum , hypanis vallis , mawrth vallis و oxia planum تحت نظر بودند و oxia planum حالا وعده دهنده ترینشان به نظر میرسد .

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱ آبان

fossil، تولید کننده ی ساعت مچی تقریبا یک سال است که بر روی وسایل تزئینی هوشمند و ساعت مچی هوشمند اندرویدش کار میکند . و حالا ما مزه ی همه ی این چیزهایی که قولشان را داده بودند را میچشیم ، پوشیدنی هایی که واقعا میخواهید بپوشید . در حالیکه ما در 12 ماه گذشته پیشرفت هایی در زمینه ی استایل میکردیم ، ( گرچه چقدر اش مورد بحث است ) ، گروه fossil که جواهرات و ساعت مچی برای برند هایی مانند michael kors, armani , diesel ,adidas , karl lagerfeld ,tory burch و fossil طراحی و تولید میکند و میفروشد ،در حال طراحی ساعت مچی و وسایل تجملی خودش بوده است . ولی به جای ساختن یک محصول تکنولوژی که از مد جلو است .و رویکرد بر عکسی را اتخاذ کرده ، مد در صندلی جلو ی ماشین و تکنولوژی در صندلی عقب است .
برند همنام fossil در روز چهارشنبه 4 وسیله ی تزئینی اش را در خط Q Fossil آغاز میکند ، که شامل دو نوع ساعت مچی متصل میشود ( یکی با صفحه نمایش لمسی و دیگری با صفحه ای انالوگ و کلاسیک ) و دو نوع دستبند متصل ( یکی برای مرد ها و دیگری برای زنها ) . و البته اپلیکیشنی برای پیگیری قدم هایی که برداشته اید، کالری که سوزانده اید وجود دارد . همینطور پیام هایی ازمخاطبین و اپلیکیشن هایی که به آنها اهمیت میدهید . ویژگی های دیگری هم وجود دارد مانند یاداوری برای استراحت و اینکه از شما پرسیده شود که آیا اخیرا چیز جدیدی را امتحان کرده اید . mashable نگاهی به این مجموعه انداخت و با یک نگاه میتوان آنها را نزدیک ترین چیز به کلمه ی زیبا دانست .زیباترین جواهرات هوشمندی که دیده ایم . به زودی در نقدی در این محصولات تعمق میکنیم تا قسمت تکنولوژِی آنها را نیز بسنجیم .

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۱۹:۶ - ۱۳۹۴ جمعه ۱ آبان

کاپرتینو ، کالیفرنیا _ اپل تنها یک کمپانی تکنولوژی نیست . این شرکت در حال تبدیل شدن به یک برند تجملی در نوع خودش است ، هفته ای گذشته اعلام شد که اپل اسپانسر جشن و نمایش met 2016 بوده که این مساله این تغییر هویت را بیشتر نشان میدهد . نمایشگاه manus x machina: مد عصر تکنولوژی رابطه ی بین مد های ترکیب شده با ماشین و مدهای ساخته و دوخته شده توسط دست را نشان میدهد . من با رئیس قسمت طراحی اپل ، جانی ایو ، ویراستار vogue آنا وینتور و متصدی موسسه ی لباس ، اندرو بولتون نشستم تا درباره ی جشن و نمایشگاه صحبت کنیم . در باره ی اینکه چگونه تکنولوژی و مد میتوانند باهم کار کنند و آینده ی این دو عبارت .
بولتون به من گفت که این نمایشگاه که 100 نمونه از دوخت های مد روز و لباس های آماده ی پوشیدن آوانگارد را نشان میدهد ، رابطه ی ما و ارزشهایمان را نشان خواهند داد . همینطور محصولات دستی و تولید انبوهمان را . او گفت " چیزی که برایمان جالب است این است که قطعات زیادی هستند که ما فکر میکنیم دستی اند اما در واقع با ماشین ساخته شده اند . " این مساله باعث مخدوش شدن این ایده ی همیشگی میشود که محصولات دست ساز بهتر اند . وینتور که در کنار ایو در حال برنامه ریزی این جشن است ، تیلور سوئیفت و ادریس البا گفتند که " به طور سنتی ، کسانی که در کار مد اند همیشه این دیدگاه را داشته اند که موارد ساخته شده با دست فضای خودشان را دارند و خاص اند . "

ادامه مطلب
تصویر و هنر
رضا رزمی۱:۴۰ - ۱۳۹۴ جمعه ۱ آبان

کمپانی سونی طبق روال چندین سال گذشته مسابقه عکاسی در زمینه های مختلف را دنبال می کند و شرکت در این مسابقات برای عموم آزاد است. الیته در بخش حرفه ای برای شرکت در مسابقات عکاسی شرایط کمی فرق میکند. امروز قصد داریم تا ۱۰ عکس برگزیده سال ۲۰۱۵ در زمینه طبیعت و حیات وحش را برای شما در این بخش قرار دهیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید با مجموعه ای بی نظیر از عکس هایی که توانستند برنده جایزه سونی در بخش طبیعت و حیات وحش باشند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۱:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳۰ مهر

ولوو فکر میکند که آینده ی وسایل نقلیه در ترکیب کردن و الکتریکی کردن است و با در نظر گرفتن سقوط دیزل volkswagen ، این فکر به نظر درست می اید . در حالیکه برخی از برند های دیگر تنهامیخواهند چند مدل چندگانه ارائه دهند ، ولوو مشتاق است تا الکتریکی سازی را تا تهش پیش ببرد . در بیانیه ای گفت که برنامه دارد تا اولین مدل تمام الکتریکی اش را در سال 2019بیرون دهد ( که میتواند به تسلا برسد ) .
این روند الکتریکی شدن با XC90 ساخته ی ماشین ساز سوئدی آغاز میشود . SUV اندازه ی طبیعی هم که شامل رانندگی تمام چرخه است ؛ یک مدل دوگانه با نام T8 twin engine ( موتور دوقولو ) دارد که هم شامل موتور الکتریکی و هم بنزینی میشود . با یک پک باتری آماده ، موتور الکتریکی و بنزینی ، xc90 t8 twin engine میتواند در حالتی تمام الکتریکی در ابتدا 26 مایل برود ، 112 mpge ( مایل بر حسب گالون ) و a 0 تا 62 مایل در ساعت از 5.6 ثانیه .

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۱۸:۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳۰ مهر

آیا میدانید چه چیزی الان بسیار محبوب است ؟ موسسه و بنگاه اقتصادی . همه آنرا میخواهند . گوگل در حال حاضر چنان در راه جذب کردن مشتریان جدید اپلیکیشن ها ی گوگل منحرف شده که پیشنهاد قبول قیمت های معامله های اقتصادی شرکت ها با دیگر کمپانی های نرم افزار مانند مایکروسافت را میدهد . بر اساس پست یک بلاگ که امروز ساخته شد ، گوگل حتی برخی از هزینه های گسترش را نیز قبول خواهد کرد .
اپلیکیشن های گوگل شامل جیمیل ؛hangouts برای تماس های ویدئویی و صوتی (انفرادی و گروهی ) ، تقویم، drive برای ذخیره ی موارد اینترنتی ، docs برای پردازش کلمات ، sheets برای صفحات گسترده و یک سازنده ی وبسایت است . همچنین ابزار مدیریت هم وجود دارد . گوگل در حال حاضر همه ی اینها را به قیمت 50 دلار در سال یا 50 دلار بر حسب کاربر در ماه میفروشد . 365 بیزینس مایکروسافت آفیس از 5 دلار بر حسب کاربر در ماه برای ورژن essentials اساسی شروع میشود تا 12.5 دلار در ماه برای premium. این خبر گوگل چند هفته بعد از رسیدن آفیس 2016 که استفاده اش بسیار آسان است ، اعلام شد . آفیس 2016 شامل تعدادی ابزار کار گروهی مانند ویدئوی گروهی ( اسکایپ برای بیزینس ) ، ویرایش همزمان و به روز رسانی های مداوم و آنلاین اپلیکیشن هاست ، که همه ی اینها برای هر کاربر همیشگی اپلیکیشن گوگل بسیار آشناست .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳۰ مهر

رفتار و فعل و انفعالات دو نوع از یاخته های عصبی در مغز به انسان ها و حیوانات با ساختن یک نقشه ی ذهنی از پیرامونشان توانایی غیر طبیعی ای در هدایت شدن میدهد . حالا به یک ربات چندین سلول مجازی به این شکل داده شده تا راه اطرافش را پیدا کند .
محققان در سنگاپور دو نوع از سلول هایی که در هدایت مغز استفاده میشوند با نام های سلول های شبکه و مکانی را شبیه سازی کرده اند و نشان دادند که آنها میتوانند کاری کنند تا یک ربات با چرخ های کوچک بتواند راهش را پیدا کند . به جای شبیه سازی فیزیکی سلولها، آنها یک مدل ساده ی دو بعدی از این سلول ها را در نرم افزار ساختند . این کار توسط haizhou li ، پروفسوری علم ، تکنولوژِی و تحقیق آژانس . (A*star)
لی در ایمیلی با همکاری هائوجین تانگ، دانشمند محقق در a star و یوان میالونگ ، یک دانشجوی فارغ التحصیل و اولین مولف نوشته ای در باب این کار مینوسید : " سلول های شبکه ای مصنوعی میتوانند سیستم نقشه سازی و هدایت قوی ای فراهم کنند . انسان ها و حیوانات توانایی ذاتی هدایت آزادانه و با تامل را دارند نه اینکه بدون تلاش باشد . " این کار مهم است چون پتانسیل واداشتن ماشین ها به تقلید کار های پیچیده تر مغز را نشان میدهد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۳۰ مهر

آیا میدانستید segway از آوریل یک کمپانی چینی است و بخشی از آن متعلق به xiaomi، ستاره ی نوظهور تولید کنندگان گوشی های تلفن همراه چینی و یکی از ارزشمند ترین گروه های تازه کار جهان است ؟
دقیق تر بگوییم ، xiaomi یکی از اصلی ترین سهام داران ninebot ، یک کمپانی چین است که در آوریل 2015 سگوی، شرکتی که با وسیله ی نقلیه ی الکتریکی خود متعادل ساز دو چرخه اش شناخته میشود را بدست آورد . در روز دوشنبه ناینبت از ninebot mini ، پرده برداشت . یک اسکوتر خود متعادل ساز و اولین محصول شرکت بعد از بدست آوردن سگوی در آوریل .
ناینبت مینی اساسا با مدل های دیگر سگوی فرق میکند ، به جای فرمان یک میله ی هدایت بلند تا سر زانو دارد . بر اساس گفته های کمپانی ، فهمیدن چگونگی استفاده از آن تنها چند دقیقه وقت میبرد .

ادامه مطلب