تکنولوژی
مصطفی طبری۷:۳۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ آبان

احتمالاً از اگر یک زمان بخواهید یک کامپیوتر لینوکسی هوشمند طراحی کنید، از VoCore ابعاد کوچکتری نخواهد داشت! همین ابعاد کوچک باعث شده تا این کامپیوتر برای ساخت دستگاه های الکترونیکی ایده آل باشد.
این قطعه با مساحتی کمتر از 2.5 سانتی متر مربع در واقع یک کامپیوتر کامل است که از نسخه OpenWRT لینوکس بهره می برد. همچنین وای فای داخلی، قابلیت اضافه کردن USB و اتصال شبکه از دیگر امکانات این کامپیوتر فوق العاده کوچک هستند. VoCore همچنین تا 20 خط GPIO را پشتیبانی می کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان

5 روز خسته کننده بعد از جدا شدن داروین ، تیم خورشیدی نیویتون رقیب هلندی اش تیم twente را شکست میدهد تا مدعی قهرمانی در world solar challenge باشد . این دو تیم در این سفر نیروی خورشیدی بزرگ شانه به شانه ی هم بودند و به طور قابل توجهی تنها با 10 دقیقه فاصله از هم در جای دور افتاده ی 3000 کیلومتری در استرالیا تمام کردند .
این دو تیم از هلند به سرعت موانع را در روز یکشنبه پشت سر گذاشتند و 47 تیم از 25 کشور مختلف در صدر چالش خورشیدی جهان 2015 در استرالیا جدا شده بودند . با یک باددم سالم حدود 24 کیلومتری ، تیم twente در ماشین خورشیدی قرمزش قهرمانان خورشیدی مانند Nuon در همان ابتدا هدایت میکرد . ولی با وجود ماشین aurun دانشگاه میشیگان که به آنها نزدیک شده بود ، این جفت به ترتیب در پایان روز مسابقه به جایگاه های سوم و چهارم دست یافتند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان

تویوتا از خودرویی تحت عنوان Mirai رونمایی کرده که علاوه بر سلول های سوختی هیدروژنی می تواند با استفاده از زباله هم کار کند.
Mirai در واقع نخستین خودروی تولید تویوتا می باشد که از فناوری سلول سوختی بهره می برد. فروش این خودرو از روز 21 اکتبر آغاز شده است.
تولید انبوه و آغاز فروش این خودرو دستاور کوچکی نیست. سلول های سوختی Mirai قادرند هیدروژن را به انرژی برق مورد نیاز موتور تبدیل کرده و بدین ترتیب به جای دود، بیرون آمدن بخار آب را از اگزوز خودرو شاهد باشیم. هیدروژن به عنوان یک سوخت جایگزین برای بنزین سالهاست که مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است. در واقع چندین خودروساز دنیا در سال های گذشته برخی از مدل ها را با فناوری سلول سوختی بصورت محدود عرضه کردند که از این جمله می توان به مرسدس بنز اشاره کرد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۹:۲۶ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان

هدست های واقعیت افزوده نسل جدید هدست های واقعیت مجازی خواهند بود. شرکت ایسوس تمایل دارد نسخه ای ویژه و مخصوص به خود از HoloLens مایکروسافت را تولید کند. هولولنز در واقع نوعی کلاه و هدست است که می تواند هولوگرام ها را در دنیای واقعی نمایش دهد.
جانی شی رییس کمپانی ایسوس بطور عمومی اعلام کرد که همچنان در حال ارزیابی اطلاعات برای تولید یک هدیت واقعیت افزوده منحصر بفرد می باشند و بنابراین کاربران باید مدتی صبر کنند.
مایکروسافت با طراحی هولولنز امیدوار است تا به هدف جذب 1 میلیارد کاربر در پلتفرم ویندوز 10 دست پیدا کند.
تجربه هولوگرام ها چندان ارزان نخواهد بود. در حال حاضر یک کیت توسعه HoloLens برای خریداران 3000 دلار هزینه خواهد داشت. البته قسمت نسخه مخصوص مشتریان عادی کمتر خواهد بود.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان

اگرچه واقعیت مجازی با استفاده از تجهیزات مختلف در تلاش است تا تعامل بهتری بین ما و خیالاتمان برقرار کند، اما هنوز گزینه مقرون بصرفه ای برای شبیه سازی کامل حرکات بدنمان در دنیای واقعیت مجازی در دسترس نداریم.
Salto یک لباس ویژه موشن کپچر است که با لطف سنسورهای مختل تعبیه شده در آن می تواند حرکات بدن شما را در یک محیط واقعیت مجازی شیبه سازی کند.
اما این لباس برخلاف لباس هایی که در فیلم های هالیوودی مورد استفاده قرار می گیرند تنها 700 دلار قیمت دارد که بدین ترتیب برای یک گیمر واقعیت مجازی یا فیلم سازان آماتور گزینه بسیار مناسبی خواهد بود.
نسخه پایه و ارزان قیمت این لباس که توسط طراحان دانمارکی تولید شده از 19 سنسور مختلف که برخی از آنها را در گوشی های هوشمند به وفور می بینیم تشکیل شده است. این سنسورها شامل شتاب سنج، ژیروسکوپ و مغناطیس سنج می شوند. نسخه گران قیمت تر این لباس از یک هاب و کیت توسعه بهره برده و می توان آن را با 33 تا 132 سنسور سفارش داد.
زمانی که لباس به نرم افزار متصل باشد، حرکات فرد بصورت بی سیم یا از طریق یک کابل متصل به گوشی هوشمند یا کامپیوتر کاربرم نتقل خواهد شد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مصطفی طبری۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان

پس از انتشار چند خبر و شایعه، نایک بالاخره امروز کفش های جدیدش را معرفی کرد. این کفش ها با عنوان Nike Mag Sneakers شناخته می شوند، همان کفش هایی که یکی از شخصیت های اصلی فیلم "بازگشت به آینده" به پا داشت.
اما آیا کفش های جدید نایک از همان قدرت موجود در کفش های شخصیت فیلم بهره می برند؟ جواب مثبت است!
براساس معرفی رسمی صورت گرفته در وب سایت نایک، این کفش های جدید از نوعی بند هوشمند بهره می برند که با پایش پیوسته حرکات پای کاربر، بیشترین میزان راحتی و عملکرد را به وی ارائه می دهند.
بندهای کفشMAG هم بصورت خودکار و هم بصورت دستی قابلیت سفت و شل شدن را دارند.
متاسفانه نایک اعلام نکرده که این کفش بصورت عمومی عرضه خواهد شد یا خیر، اما براساس این معرفی می توان فهمید که این کفش یک نسخه محدود بوده و ابتدا بصورت مزایده ای به فروش خواهد رسید. همچنین تمام مبالغ جمع شده از این طریق به یک موسسه تحقیقاتی پارکینسون اهدا خواهد شد. تاریخ شروع، شیوه اجرا و مکان این مزایده تا قبل از بهار 2016 اعلام نخواهد شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مصطفی طبری۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان

21 اکتبر تبدیل به روزی شد که بالاخره توانستیم نسخه ای واقعی از هاوربورد افسانه ای و معروف که در فیلم "بازگشت به آینده" نمایش داده شده بود را ببینیم.
شرکت Arx Pax سرانجام هاوربورد پرنده Hendo hoverboard را در یک رویداد عمومی معرفی کرد که از نظر ظاهری و طراحی آینده نگرانه واقعاً نمی توان به آن ایرادی گرفت.
مدل اولیه Hendo 2.0 در بیلد بتا در واقع نسل جدید هاوربورد این شرکت است که در کمپین وب سایت کیک استارتر برای اولین بار معرفی شده بود. این بار شرکت سازنده با همکاری یکی از اسکیت بورد سوارهای حرفه ای به نام Tony Hawk طراحی این هاوربورد را تغییر داده و ظاهراً در این کار موفق هم بوده است.
نسخه جدید هاوربورد هندو برای حمایت کنندگان کمپین جذب سرمایه قدیمی نیز در دسترس خواهد بود. Hendo 2.0 کم سر و صداتر بوده و باتری آن دوام بیشتری دارد. همچنین تخته معمول تر، کنترل ساده تر و رابط اتصال USB از سایر ویژگی های نسل جدید این هاوربورد می باشند.
به گفته جیل هندرسون موسس کمپانی Arx Pax "موتور موجود در نسل دوم هاوربورد هندو قوی تر و بهینه تر بوده و قابلیت های جدیدی را برای استفاده به عنوان یک وسیله حمل و نقل ارائه می دهد."

ادامه مطلب
گوناگون
مصطفی طبری۷:۳۰ - ۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان

Misfit یکی از تولیدکنندگان ردیاب های تناسب اندام و خواب با قیمتی مقرون بصرفه می باشد که محصول جدید خود را با عنوانShine 2 معرفی کرده است.
در نگاه اول،Shine 2 دقیقاً مشابه همان مدل قدیمی می باشد، اما در این مدل جدید علاوه بر ردیابی تناسب اندام و خواب شما، کارهای جالب بیشتری هم انجام می شود.
یکی از بارزترین تغییرات حلقه ای متشکل از 12 چراغ LED کوچک است که توانایی تولید 16 میلیون رنگ را داشته و روشنایی کافی برای دیده شدن در زیر نور آفتاب را دارند. رنگ و نورهای مختلف به شما زمان، پیشرفت در اهداف تناسب اندام و تماس ها و پیام های دریافتی را اعلام می کنند. همچنین یک موتور لرزشی مخصوص با لرزشی خفیف می تواند به عنوان آلارم روزانه یا اطلاع رسان شما مورد استفاده قرار گیرد. همچنین اپلیکیشن Misfit Move با یک هشدار لرزشی شما را ترغیب به انجام فعالیت های ورزشی یا تحرک می کند.
شاین 2 با اپلیکیشن Misfit Link سازگاری دارد. این اپ که در جولای معرفی شد در واقع ارتباط بین گوشی هوشمند و اپلیکیشن های دیگر و این ردیاب را برقرار می کند. بدین ترتیب شما می توانید موسیقی پخش کنید، سلفی بگیرید، صفحات یک فایل ارائه را ورق بزنید و یا لوازم خانگی هوشمند مانند لامپ ها را کنترل کنید.

ادامه مطلب