گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۳ فروردين

به گزارش دیجیاتو، شرکت هواوی امیدوار است تا بتواند اپلیکیشن و سرویس‌های گوگل را از طریق فروشگاه نرم افزاری خودش به نام «AppGallery» به کاربران موبایل‌هایش عرضه کند. این در حالی است که گوگل مجوز استفاده از سیستم عامل «اندروید» را نیز به این شرکت نمی‌دهد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۳ فروردين

به گزارش پیوست، صبح امروز کاربران در فضای مجازی با یک شوک بزرگ روز خود را آغاز کردند؛ لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر پیام‌رسان تلگرام که شامل نام کاربری، شماره تلفن تماس و آی‌دی تلگرام بود. اطلاعاتی که اکنون زمزمه‌هایی در مورد تعلق آنها به یک نهاد امنیتی و نظارتی داخلی شنیده می‌شود. این خبر را نیمه شب گذشته اولین بار وب‌سایت comparitech منتشر کرد. آنطورکه این وب‌سایت گزارش داده این اطلاعات روی یک دیتا‌بیس نگهداری می‌شده و یک نسخه شخص ثالث یعنی نسخه‌ای غیر از نسخه اصلی تلگرام منبع افشای این اطلاعات بوده است. در این گزارش آمده این اطلاعات روی یک سامانه به نام سامانه شکار بوده که به صورت ناخواسته منتشر شده است. سامانه‌ای که هرچند از آن اطلاعاتی تایید شده در دسترس نیست ولی با توجه به نامگذاری امنیتیش یادآور سامانه‌های غیر رسمی نظارت بر رفتارهای کاربران است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: عملیات اجرایی تبدیل ۵۵۰ هزار پورت ADSL به VDSL در شهر تهران صورت می‌گیرد.
سیدمجید صدری با اشاره به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر ارتقای اینترنت خانگی و افزایش ۴ برابری آن گفت: ظرف مدت ۲ ماه آینده، عملیات اجرایی ۵۵۰ هزار پورت ADSL به VDSL در شهر تهران صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

به گزارش فارس، مدیرعامل پیام‌رسان گفت: حمایت اولیه پرداخت وام تا سقف ۵ میلیارد تومان شامل پیام رسان ایتا شد اما در مورد افزایش پهنای باند و در نهایت قرار دادن فضایی برای سرورها مساعدتی برای این پیام رسان انجام نشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

به گزارش پیوست، شرایط بحرانی پیش روی کسب‌وکارها و کاهش درآمد کسب‌وکارهایی که درآمد روزمزد داشتند سبب شده تا برای مقابله با این آثار اقتصادی وام‌هایی از سوی نهادهای دولتی و خصوصی برای این کسب‌وکارها و شاغلان آنها در نظر گرفته شود. این موضوع به مرزهای ایران محدود نمی‌شود و به دلیل گسترش جهانی بیماری کرونا، شکلی بین‌المللی به خود گرفته است. همین موضوع سبب شده تا برخی گمانه‌زنی‌ها درباره فروپاشی اقتصادی در مقیاس جهانی در این دوران مطرح شود. اما رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور این گمانه را رد می‌کند و معتقد است هنوز دولت‌ها و مردم منابع اقتصادی لازم برای عبور از بحران را در اختیار دارند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

به گزارش زومیت، کاربران چند روز پیش با اختلال در دسترسی به سرویس‌های گوگل روبه‌رو شدند که طبق بیانیه‌‌ی شرکت، ارتباطی به افزایش ترافیک نداشته است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

به گزارش زومیت، تعدادی از اپراتورهای اینترنت در بریتانیا، برای کمک به کاربران در شرایط بحران ویروس کرونا، محدودیت حداکثر مصرف داده را از سرویس‌ها حذف کردند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

رییس مرکز برنامه ریزی و فناوری اطلاعات آموزش و پرورش گفت: شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) از ۱۶ فروردین ماه برای تمام دانش آموزان در اقصی نقاط کشور فرآیند آموزش دروس را آغاز می‌کند.

ادامه مطلب