ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

وزارت آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت تمامی بخش‌های داخلی کشور در حوزه فناوری اطلاعات تاکید می‌کند و در راستای اجرایی کردن شبکه اجتماعی دانش آموزی «شاد» از ظرفیت ۵ پیام‌رسان داخلی استفاده خواهد کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای به ادعای نادرست برخی افراد در استفاده انحصاری و جانبدارانه از یک پیام رسان خاص در موضوع شبکه اجتماعی دانش آموزان «شاد» واکنش نشان داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مقابله با ویروس کرونا، از بستر شبکه امن ایرانسل برای دورکاری استفاده می‌کند.
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، همزمان با شیوع ویروس کرونا در ایران با در اختیار گرفتن ۲۰۰ عدد سیم‌کارت و مودم همراه ایرانسل، فعالیت‌های این وزارت‌خانه، از جمله فعالیت سامانه ۱۹۰، مرکز پاسخگویی سلامت را بر بستر شبکه امن VPN ایرانسل فعال کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

همراه اول طی اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد قرارداد صدا و سیما باتوسکا، از آذر ۹۸ از این شرکت منفک و به همراه اول منتقل شده و شرکت توسکا هیچ فعالیتی در این زمینه ندارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

به گزارش پیوست، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران از ابلاغیه شهردار تهران مبنی بر تسهیل استقرار کسب‌وکارهای نوآور و تعویق اجرای برخی احکام صادره در پایتخت با توجه به تاثیرات منفی شیوع بیماری کرونا بر فعالیت‌های اقتصادی خبر داد. به گفته محمد فرجود این ابلاغیه احکام پیشین را هم در بر می‌گیرد و درباره کسب‌وکارهایی که شاکی خصوصی نداشتند و توسط شهرداری پلمپ شدند اجرایی می‌شود.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

سرعت اینترنت در مازندران در این روزها که خانه‌نشینی به یک شعار جمعی و عمل اجباری برای مقابله با ویروس کرونا در کشور تبدیل شده است و استفاده از آن می‌تواند در تحمل این وضعیت به مردم کمک کند، کاهش یافته و سبب گله خانواده‌ها شده است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

مدیر مرکز روابط و همکاری‌های بین المللی سازمان فضایی ایران از تدوین بخشی از پیش‌نویس «قانون ملی فضایی» توسط گروه حقوق فضا مرکز بین الملل سازمان فضایی کشور با همکاری دانشجویان نخبه خبر داد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۲ فروردين

به گزارش آی‌تی‌ایران، محققان امنیت کامپیوتری از لو رفتن اطلاعات ۴۲ میلیون کاربر ایرانی شامل یوزرنیم و شماره تلفن توسط یک نسخه غیر رسمی تلگرام خبر می‌دهند. یک سخنگوی اپلیکیشن تلگرام هم تایید کرده این اطلاعات مربوط به یک نسخه غیر رسمی از این برنامه است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۹ دوشنبه ۱۱ فروردين

به گزارش آی‌تی‌ایران، شرکت گوگل از تصمیم خود برای اختصاص کمک ۸۰۰ میلیون دلاری به مراکز درمانی و بهداشتی خبر داد و نام خود را به جمع شرکت‌هایی فناوری که برای مقابله با کرونا ، گام‌های موثری را برداشته‌اند، اضافه کرد.

ادامه مطلب