محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ ارديبهشت

پروژه «تدوین چارچوب مرجع شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی فضای مجازی کشور» توسط پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا می شود.
به گزارش پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، پروژه «تدوین چارچوب مرجع شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی فضای مجازی کشور» با هدف کلی تسهیل و تدقیق تحلیل و ارزیابی فرهنگی و اجتماعی فضای مجازی کشور به مجری‌گری پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در دست اجرا قرار گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۳۱ فروردين

به گزارش مهر به نقل از اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، به دنبال افتتاح پایگاه صادراتی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران در نایروبی پایتخت کنیا در بهمن ماه ۹۹، اولین جلسه مجازی شرکت‌های کنیایی فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت‌های ایرانی، با حضور جعفر برمکی (سفیر ایران در کنیا) برگزار شد.
در این جلسه ابتدا در رابطه با فعالیت و خدمات اتحادیه و شرکت‌های عضو آن توضیحاتی توسط محمدحسین خلج، دبیر کمیسیون صادرات اتحادیه ارائه شد و پس از آن شرکت‌های ایرانی حاضر در جلسه به بیان خدمات و فعالیت مجموعه‌های خود پرداختند و شرکت‌های کنیایی نیز شرح کوتاهی از فعالیت‌های خود ارائه داده و در عین حال پرسش و پاسخی نیز در این جلسه صورت گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۳۱ فروردين

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: هنوز پاسخی به نامه ارسالی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص بازنگری در سیاست اعمال سقف تعرفه خدمات ارتباطی غیرانحصاری دریافت نکرده‌ایم.
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حسین اسلامی در چهارمین نشست خبری هیات مدیره نصر تهران افزود: مراحل اداری نامه ارسال شده طی شده است اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۰ فروردين

هیات دولت جرایم سنگینی برای اختلال عمدی در ارتباطات اینترنتی تصویب کرد.
بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اپراتورها در صورت ایجاد اختلال عمدی در ارتباطات اینترنتی تا رفع اختلال روزانه ۵۰ میلیارد تومان جریمه می‌شوند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۰ فروردين

به گزارش پیوست، با توجه به اینکه در سال ۹۹ برای محدودیت ورود گوشی‌های لوکس اقدامی صورت نپذیرفت حدود ۶۲۰ هزار گوشی بالای ۶۰۰ دلار وارد کشور شد تا ۶۷۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج شود. این منابع ارزی می‌‎توانست در سال جهش تولید، مواد اولیه صنایع را تأمین کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۰ فروردين

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه ابررایانه سیمرغ از زمان بندی در نظر گرفته شده عقب نیست، گفت: این پروژه در فاز آزمایشی تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۰ رونمایی می شود.
احمد معتمدی درباره اینکه قرار بود ابررایانه «سیمرغ» مطابق با گفته وزیر ارتباطات تا قبل از پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد و دلیل این تأخیر چیست، اظهار داشت: زمان بندی دقیقی برای رونمایی از این پروژه در سال ۹۹ در نظر گرفته نشده بود و با توجه به اهمیت این پروژه، ساخت ابررایانه نیازمند زمان است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۹ فروردين

چند ماهی است که خبرهای خوشی از سوی گروه صنعتی مپنا به گوش می‌رسند. پس از اعلام ورود مپنا به حوزه ساخت خودروهای الکتریکی، اکنون مدیر عامل این شرکت از طراحی و تولید نخستین اتوبوس برقی کشور در اردیبهشت ماه امسال خبر داده است.
حمل و نقل پاک نقش مهمی در کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ دارد. متاسفانه با وجود اینکه بسیاری از شهرهای کشورمان از مشکل آلودگی هوا رنج می‌برند، هنوز هیچ تصمیم جامع و تاثیرگذاری برای ارتقای ناوگان حمل و نقل عمومی و یا استفاده از خودروهای پاک گرفته نشده است.
هرچند که در سال‌های گذشته شاهد برداشته شدن گام‌های کوچکی در جهت استفاده از تاکسی‌های هیبریدی و موتور سیکلت‌های برقی در کلان شهرها بوده‌ایم، اما همچنان آن عزم راسخی که برای پاک‌سازی حمل و نقل عمومی باید وجود داشته باشد، در سیاست‌های مدیریت شهری دیده نمی‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۴۰۰ شنبه ۲۸ فروردين

کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۲۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) غیرمجاز از یک واحد صنفی واقع در خیابان عبادی مشهد کشف و ضبط شد.

ادامه مطلب