محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۷ ارديبهشت

سامانه اطلاع رسانی طرح ثبت تلفن همراه با اعلام اتمام زمان مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از لغو پرداخت تعرفه شناسه رهگیری رجیستری گوشی (IMEI) برای واردات قانونی این کالا خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۷ ارديبهشت

علیرضا هادی، یکی از مسئولان ارشد وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مصاحبه‌ای در مورد استفاده از رمزارزها در حوزه تجارت گفت اگر رمزارزهایی که استخراج شده‌اند به درستی احراز شود و در خدمت تولید و تجارت کشور قرار بگیرند می‌توانند کمک‌کننده باشند اما متأسفانه میزان رمزارز استخراج‌شده در کشور آمار کمی دارد.
وی در مصاحبه با این خبرگزاری خاطرنشان کرد: تاکنون به دلیل اینکه واحدها فعالیت رسمی خود را تازه آغاز کرده‌اند رمزارز قانونی چندانی تولید نشده است. ضمن اینکه استخراج کنندگان مطابق مصوبه دولت مخیر هستند که مالیات بدهند و رمزارز تولیدی را نگه دارند و یا اینکه رمزارز تولیدی را به بانک مرکزی تسلیم کنند و از مالیات معاف شوند. احتمالا تعدادی از واحدها رمزارز تولیدی را به این امید که بعدها با قیمت بالاتری بفروشند، عرضه نخواهند کرد. لذا بخش عظیمی از رمزارز تولیدی اصلا به تجارت خارجی کشور نخواهد رسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ ارديبهشت

اعتبارسنجی تجهیزات و خدمات شبکه ملی اطلاعات مطابق با ماده ۵ طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات و مرکز مدیریت راهبردی افتا سپرده شد.
تا پیش از این نظام ارزیابی محصولات و خدمات امنیت فضای تبادل اطلاعات توسط وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات و مرکز مدیریت راهبردی افتا اجرایی می‌شد اما این نظام صرفاً بخشی از قلمروهای نیازهای مطرح شده را پوشش می‌دهد و کاستی‌هایی در حوزه اپلیکیشن‌ها و سکوها و فرآیندهای اجرایی آنها دیده می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ ارديبهشت

همراه اول جهت جذب ایده و دریافت طرح زیباسازی برای دکل‌های خود در تهران فراخوان داد.
به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، شرکت نقش اول کیفیت (NAK) به‌عنوان بازوی اجرایی همراه اول در امور فنی، جهت ساماندهی بصری و زیباسازی فضاهای شهری در تهران، از فراخوانی با عنوان «ارایه طرح‌های زیباسازی فنس و دکل‌های مخابراتی همراه اول» خبر داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۵ ارديبهشت

به گزارش پیوست، هیات عامل بانک مرکزی تصویب کرد صرافی‌های مجاز و بانک‌ها می‌توانند در چارچوب ضوابط یاد شده این بانک، نسبت به انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات از طریق رمزهای استخراج شده در داخل کشور اقدام کنند. هنوز نام این صرافی‌های مجاز اعلام نشده است.
بانک مرکزی اعلام کرده است هیات عامل این بانک، ضوابط ناظر بر چگونگی استفاده از رمزارزهای حاصل از استخراج داخلی توسط واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت صمت را مشخص کرده است. در این خبر تاکید شده است که این ضوابط «صرفا به منظور انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات و با رعایت مجموعه مقررات ارزی» تعیین شده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۵ ارديبهشت

برای رجیستری گوشی تلفن همراه، شناسه IMEI در جعبه تلفن همراه را به وسیله کد دستوری #۷۷۷۷* وارد و با انتخاب عنوان فعال‌سازی، گوشی خود را فعال کنید.
طرح سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم‌کارت به عنوان طرح رجیستری شناخته می‌شود. این طرح با هدف حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق اجرا شد. این طرح تمامی برندهای گوشی تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی‌های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۵ ارديبهشت

لوگوی فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام بالاخره عوض شد و از ساختار و ماهیت لوگوی شرکت مخابرات ایران فاصله گرفت.
به گزارش خبرنگار آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مدیر عامل فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام با اعلام این خبر گفت: با توجه به افزوده شدن ماموريت هاي جديد به اهداف شركت خدمات هوايي پيام و تبديل آن به منطقه ويژه اقتصادي و فرودگاه بين المللي و با هدف بروز رساني و نشان دادن هر چه بيشتر ظرفيت و پتانسيل هاي اين منطقه، تصميم بر آن شد كه نسبت به تغيير لوگوي منطقه كه در واقع نشان دادن هويت و جايگاه واقعي آن است اقدام شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ جمعه ۳ ارديبهشت

اعتبارسنجی تجهیزات و خدمات شبکه ملی اطلاعات مطابق با ماده ۵ طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات به وزارت ارتباطات و مرکز مدیریت راهبردی افتا سپرده شد.
همزمان با توسعه سریع فناوری‌ها و ظرفیت‌های مرتبط با فضای مجازی در کشور، انواع سامانه‌ها، سکوها و به ویژه اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند با قابلیت‌های متنوع تولید و عرضه می‌شوند. در کنار این توسعه، امنیت تجهیزات، سامانه‌ها، خدمات و دارایی‌های فضای مجازی به یکی از نیازهای مهم جامعه و سازمان‌ها تبدیل شده است.

ادامه مطلب
کاربران می خوانند