محبوب ترین ها
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

طی گزارشی از Hightech کارشناسان با ساخت این دستبند هوشمند به نام BACtrack Skyn قادر به اندازه گیری میزان الکل و نمایش نمودار اندازه گبری در لحظه خواهند بود.
دستبند هنوز در مرحله آزمایشی است اما مفتخر به دریافت جایزه 200 هزار دلاری گجت پوشیدنی کاربردی موسسه ملی سو استفاده الکل (NIAAA) را دریافت کرده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۴:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۵ خرداد

هنگامی که به وسائل پوشیدنی گوگل فکر میکنیم تنها عینک گوگل به ذهنمان خطور میکند، و یا پوشش اندرویدی که در حال توسعه است و همچنان طرفداتران گسترده ای دارد.اما این هفته در کنفرانس توسعه دهندگان I/O ،گروه فن آوری های پیشرفته گوگل و پروژه ها از آخرین به روز رسانی در پروژه ژاکارد پرده برداری کرد.آزمایشی که در مورد لباس هایی که میپوشیم صورت گرفته است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
حمید رضا مازندرانی۱۴:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ خرداد

اگر خاطرات کنفرانس Google IO سال 2015 را در ذهنتان مرور کنید، شاید چیزی تحت عنوان Project Soli را به یاد بیاورید. این پروژه به ارتباط بهتر کاربران با گجتهای پوشیدنی اختصاص داشت، و در آن از یک حسگر کنترل حرکت استفاده شده بود. ایده اصلی این بود که با حرکت دادن انگشتان در هوا، کاری را بر روی ساعت مچی هوشمند انجام دهید. حال در کنفرانس امسال با نسخه جدید این فناوری روبرو شدیم. البته به نظر میرسد که فناوری هنوز در مراحل اولیه است و در واقع باید از گوگل پرسید که در تمام سال گذشته چه میکرده است؟!

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ خرداد

کارشناسان چینی لباسی فضایی را با چتر نجات اختراع کردند که می تواند فضانورد را در هنگام ورود به لایه استراتوسفر بدون سفیته و تنها با چتر به زمین برساند این لباس شامل یک رادار، دوربین و سنسور می باشد.
کمپانی JHY Space Technology یا همان ( (Space Visionدر چین با این کار توانسته است رویای سفر به جو زمین را برای افراد علاقه مند محقق کند.با این امر علاقه مندان می توانند با بالون به استراتوسفر سفر کرده و از آنجا با استفاده از لباس مجهز به رادار و سیستم های نظارت تصویری و ارتباطی به زمین فرود بیایند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
الناز فرجی۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱ خرداد

اختراع اخیر یک رابط مفهومی ساعت هوشمند سامسونگ است که پشت دست کاربر را به یک صفحه نمایش لمسی تبدیل می کند. در حالیکه این اختراع سامسونگ ثبت شده است اما هنوز محصول نهایی که کاربر از آن استفاده می کند به نمایش در نیامده است.
ورودی ساعت های هوشمند امروزه به اندازه کافی ساده است (که معمولا ترکیبی از صفحه نمایش لمسی و دکمه ها و یا صفحه می باشد) اما تولید کنندگان مصمم هستند که معنای جدیدی به این دستگاه های کوچک تر بدهند و قادر به انجام و نمایش وظایف عمیق تر و پیچیده تری باشند.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ ارديبهشت

سامسونگ در حال ساخت ساعتی هوشمند با قابلیت تبدیل به یک ویدئو پروژکتور است. همانطور که سازندگان می گویند، این ساعت در هنکام قرار داشتن بر روی دست افراد نیز قابلیت پخش تصاویر و داده ها را دارد.
به گفته کارشناسان این شرکت کره ای، ساعت با ویژگی های مفیدی مجهز شده است. احتمالا، این گجت خواهد توانست تصاویر بزرگ را بر روی میز و یا دیوار به نمایش بگذارد.
علاوه بر این با اتصال یک هدست به آن و قرار دادن بر روی سر تبدیل به یک سیستم واقعیت مجازی از سری مایکروسافت هولولنز خواهد شد. البته هنوز گزارشی در مورد چگونگی قابلیت های این ساعت گزارش نشده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۶ ارديبهشت

کمپاننی مایکروسافت پیراهن هوشمندی را طراحی کرده است که با وجود سنسورهای دما ، ضربان قلب و حرکات بدن میتواند حالت عاطفی احساسی فرد را تشخیص وبر روی خلق و خوی فرد تاثیر بگذارد.
دستگاه پوشیدنی
گروهسنسورهایی کهضربانقلب،درجهحرارتپوستوهمچنینشدتحرکاتبدنتشخیصمیدهد برای تعیین وضعییت سیستم عصبی کاربرد دارند .همچنین وجود یک باتری و پردازش گر کمک می کند تا داده ها برای بررسی به کامپیوتر منتقل کردد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۴ ارديبهشت

این نرم افزار توسط یک نوروفیزیولوژیست آمریکایی با کمک نیروی دریایی آمریکا به هدف تعیین فعالییت های مغزی برای یادگیری زبان ساخته شده است.
دانشمندان می گویند، در این تصاویر شما می توانید 60 درصد واریانس فعالییت های مغزی در توانایی های زبان را مشاهده نمایید 40 درصد دیگر مربوط به فاکتور های دیگر است برای مثال انگیزه یادگیری
چند زبانه یا نه
چانتل پرات از دانشگاه واشنگتن در سیاتل (آمریکا) به همراه همکاران خود الگوهای فعالیت مغزی داوطلبانی که به تازگی شروع به یادگیری زبان فرانسه نموده اند را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند آنها فعالیت های مغزی این دانش آموزان را در زمان استراحت و در طول یادگیری درس با استفاده از نرم افزارهای تعاملی بررسی کرده اند.

ادامه مطلب