ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: بر اساس قانون اصل ۴۴، سهامداران این اختیار را دارند که مدیرعامل را تغییر دهند و پسندیده است انتخاب مدیرعامل همراه اول با هماهنگی همه‌ی سهامداران باشد و انتخابی انجام نشود تا باعث عدم هماهنگی و افزایش اختلاف نظر‌ها شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد

به گزارش فناوران، دو سامانه‌ی سرویس مدارس و معلم یاب روز گذشته رونمایی شدند.
سامانه‌ی «معلم‌یاب» با هدف تسریع در تامین نیروی مورد نیاز مدارس غیردولتی و گزینش افراد با صلاحیت و راهی برای معرفی افراد جویای کار دارای شرایط لازم به منظور احراز شغل معلمی از دیروز به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد

به گزارش فناوران، در پی کاهش واردات قطعات کامپیوتری، در بازار این کالا شاهد رشد چشمگیر قیمت و در پی آن، افزایش عرضه‌ی کالاهای تقلبی، غیر اوریجینال و محصولاتی با برندهای نا آشنا هستیم.
بررسی‌های بازاری مشخص کرده است که طی ۶ ماه گذشته، حجم واردات قطعات کامپیوتری و به ویژه رم و هارددیسک در حدود ۶۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش یافته که این کاهش به رشد ۲ برابری قیمت در مورد این کالاها منجر شده است. در کنار این اتفاق در بازار کالاهایی چون رم شاهد رشد عرضه‌ی نمونه‌های کارکرده و افزایش ۲ برابری قیمت این نمونه‌های کارکرده هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد

به گزارش ایلنا، مدیرعامل مرکز فابا اظهار داشت: باید توجه کرد که این تحریم‌ها بر خلاف تحریم‌های سازمان ملل به وسیله‌ی آمریکا و هم‌پیمانان آن اعمال شده و بسیاری از کشورها زیر بار این تحریم‌ها به ویژه در حوزه‌ی ماهواره‌ای و اینترنتی نخواهند رفت.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد

توئیتر تلاش کرد غیر فعال کردن APIهای قدیمی که می‌توانست بر مشترکین آن اثرگذار باشد را کاهش دهد. توئیتر می‌گوید کم‌تر از ۱ درصد کلاینت‌ها همچنان از API قدیمی استفاده می‌کنند. بر اساس اطلاعاتی از Sensor Tower، شش میلیون کاربر App Store و Google Play در فاصله‌ی ژانویه‌ی ۲۰۱۴ تا جولای ۲۰۱۸، پنج کلاینت برتر third-party توئیتر را نصب کردند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد

Nikkei اخیرا گزارش کرد گوگل در حال گسترش خط تولید دستگاه‌های مبتنی بر دستیار صوتی با نمایشگر متعلق به خودش است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این غول تکنولوژیکی به شرکای تایوانی‌اش گفته آماده باشند و اطمینان حاصل کنند که می‌توانند این نمایشگر را تحویل دهند، چراکه گوگل قصد دارد تلاش‌های بیشتری برای موفقیت در مقابل آمازون بکند. گوگل قبلا گفته بود پلتفرم نمایشگر هوشمندش را در فصل تعطیلات پیش رو عرضه می‌کند. این برنامه احتمالا از این هم تهاجمی‌تر است، چراکه منبع Nikkei گفت: هدف این شرکت فروش حدود ۳ میلیون محصول دسته اول از مدل جدیدی از اسپیکر هوشمند مجهز به این صفحه‌نمایش است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۹ مرداد

سهام Nvidia در معاملات پس از ساعات بورس در روز پنج‌شنبه، بعد از اینکه این شرکت اعلام کرد تقاضا برای ارز رمزنگاری کاهش یافته، حدود ۵ درصد افت کرد. Nvidia پیش‌بینی می‌کند در فصل‌های مالی آتی فروش آن کمتر از اهداف وال‌استریت باشد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای با اعلام هشدار نسبت به حمله‌ی سایبری به پروتکل سیسکو، از مدیران شبکه‌های سازمانی خواست دستگاه‌های مرتبط با این آسیب‌پذیری را به‌روزرسانی کنند.

ادامه مطلب