ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ مرداد

به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، رسول سرائیان در کنگره‌ی جهانی فناوری‌های هوشمند گفت: انرژی، محیط زیست، اشتغال، بهره‌وری و رشد اقتصادی و مهم‌تر از همه شفافیت، از جمله چالش‌های پیش روی کشور محسوب می‌شوند که فناوری اطلاعات رکن مؤثر برای مقابله با آن‌ها است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ مرداد

به گزارش مهر به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، امیر خوراکیان اظهار داشت: ۴۷ درصد خدمات اصلی گوگل برای مردم کشور ما بسته شده است و ما در فعالیت‌های علمی، پژوهشی و زیرساختی و فناوری امکان استفاده از این خدمات را نداریم و تنها مواردی که ما را مصرف‌کننده بار می‌آورد، در دسترس است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ مرداد

به گزارش مهر به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی در جریان بازدید از پژوهشکده رانشگرهای فضایی در تبریز و بررسی عملکرد پروژه‌های این پژوهشکده گفت: پژوهشکده‌های استانی یک مزیت و فرصت برای ترویج کاربردها و توسعه‌ی فناوری فضایی و پیشبرد پروژه‌ها و فعالیت‌های این بخش در کشور به حساب می‌آید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ مرداد

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با مهر با اشاره به پایداری شبکه‌ی زیرساخت ارتباطی کشور و ارائه‌ی خدمات به اپراتورهای ارتباطی، اظهار داشت: موضوع توسعه‌ی زیرساخت‌های ارتباطی همچنان در دست پیگیری است و قرار است در هفته‌ی دولت یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این بخش به بهره‌برداری برسد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ مرداد

Business Insider گزارش می‌دهد در ماه آوریل ۲۰۱۷، اپل از گروهی از توسعه‌دهندگان برنامه دعوت کرده بود در جلسه‌ی محرمانه‌ای در نیویورک شرکت کنند و از آن‌ها خواسته بود فروش اپلیکیشن‌ها با قیمت پایین را متوقف کنند و اجاره‌ی برنامه هاشان را از طریق اشتراک در دسترس مصرف‌کننده قرار دهند. در گزارش آمده، در این تغییر کاربران برای برنامه‌ها هزینه می‌پردازند؛ "به طور منظم، کاربران برای دسترسی به یک برنامه‌ی مشخص به توسعه‌دهنده‌ای که آن را ارائه می‌دهد، پول پرداخت می‌کنند."

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ مرداد

حالا که همه چیز درباره‌ی Note 9 خوب و روبه‌راه است، وقت آن است که به سراغ گوشی هوشمند مهم آینده برویم. شایعات در مورد Google Pixel 3 هنوز به آن اندازه که در مورد گوشی سامسونگ پیش از عرضه فهمیدیم نیست – اما هنوز زمان زیادی وجود دارد. با این همه، به نظر می‌رسد جدیدترین نسخه‌ی هندست اندرویدی پرچمدار گوگل تا ماه اکتبر رسمی نشود.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ مرداد

Netflix اعلام کرد David Wells، مدیر ارشد مالی آن از سمتش کناره‌گیری می‌کند. Wells در سال ۲۰۰۴ با عنوان نائب رییس بخش تحلیل و برنامه‌ریزی مالی به این شرکت پیوست، و از سال ۲۰۱۰ در سمت مدیر ارشد مالی خدمت کرد. قبل از Wells، آقای Barry McCarthy برای مدتی طولانی این سمت را بر عهده داشت، وی Netflix را همانطور که در حال تبدیل شدن به شرکتی عمومی در سال ۲۰۰۲ بود، هدایت کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۵ مرداد

به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی اعلام کرد که ظرف سه ماه تمام تجهیزات برقراری ارتباطات روستایی منطقه که منسوخ شده‌اند، ارتقاء یافته و به‌روز می‌شوند.

ادامه مطلب