ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

به گزارش پیوست، بعد از خروج شرکت خارجی MTN از سرمایه‌گذاری در پروژه‌ی اپراتور چهارم(فیبرنوری) حالا خبرهایی در مورد مکاتبات شرکت‌ ایرانیان‌نت مجری اتصال فیبرنوری به ساختمان‌ها با اپراتور دوم تلفن‌همراه‌ (ایرانسل) در این طرح شنیده می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

بورس تهران بار دیگر شاهد افزایش فزاینده قیمت‌ها و صف خرید در بعضی از قیمت‌ها بود به طوری که شاخص کل بیش از ۱۰۰۰ واحد رشد کرد و فولاد خراسان، مخابرات ایران و خدمات انفورماتیک هر یک به ترتیب ۳۴۱، ۱۲۸ و ۱۱۸ واحد در رشد شاخص های بازار تاثیرگذار بودند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

با تلاش پژوهشگران پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ساخت سيستم مخابراتی مالتی-پلكسر STM-16 نوری ثبت اختراع شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، ضمن کسب دانش فنی بومی‌سازی سيستم مخابراتی مالتی پلكسر STM-16 نوری توسط پژوهشگران گروه ارتباطات نوری، ثبت اختراع این سیستم مخابراتی نیز صورت پذيرفت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

اینتل قصد دارد فناوری هوش مصنوعی را هر چه بیشتر در تمامی بخش‌های کسب‌وکارش وارد کند، و برای این کار این شرکت دست به خرید جدیدی زده است. این غول پردازنده‌های کامپیوتری Vertex.AI را می‌خرد، استارتاپی که ماموریت آن ممکن است توسعه‌ی "یادگیری عمیق برای هر پلتفرمی" باشد. این استارتاپ به همین منظور در حال ساخت موتور یادگیری عمیقی برای این کار است که PlaidML نامیده می‌شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

سامسونگ در حال کار بر روی چندین محصول سلولار 5G است، بنابراین جای تعجب ندارد که این شرکت تراشه‌ی بی‌سیم جدیدی را برای آن‌ها توسعه دهد: Exynos Modem 5100. این تراشه‌ی ۱۰ نانومتری دارای ویژگی‌هایی چون پشتیبانی جامع از استاندارد 5G و پیش از آن است و دستگاه‌ها را برای استفاده از تراشه‌ای مستقل در جهت اتصال با شبکه‌های 2G ،3G ،4G و 5G توانمند می‌سازد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۸ مرداد

Tencent، با ارزش‌ترین شرکت فناوری آسیایی با توجه به منافع سرمایه‌گذاری پایین، میزان سود پایینی را گزارش کرد. این شرکت رشد قابل توجهی در درآمد داشت و با بیش از ۳۰ درصد افزایش سالیانه به ۱۰.۷ میلیارد دلار در سه ماهه‌ی دوم ۲۰۱۸ دست یافت. اما سود خالص آن ۲ درصد کاهش سالیانه داشت و به حدود ۲.۶ میلیارد دلار رسید.

ادامه مطلب