ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد

به گزارش ایلنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام انجام مذاکرات با چند برند مطرح گوشی همراه خارجی برای تولید مشترک در کشور، گفت: بعد از اجرای طرح ثبت گوشی‌های همراه موسوم به رجیستری میزان مصرف اولین برند ایرانی به نام GLX از رتبه‌ی چهاردهم به هفتم در کشور ارتقا پیدا کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد

به گزارش ایبِنا، فعالیت سامانه‌ی کاشف با هدف تحقق افزایش توانایی‌ نظام بانکی‌ در مقابله با جرائم مالی، ساماندهی تعاملات الکترونیکی نظام بانکی و پرداخت با مراجع قضایی و تسهیل فرآیند دادرسی جرائم مالی در فضای مجازی آغاز شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد

به گزارش ایلنا، چندی پیش ایران طرح توسعه‌ی ارز دیجیتال ملی را برای دور زدن تحریم‌های آمریکا ارائه کرد، کارفرمایان روس که به دولت ونزوئلا برای عرضه‌ی ارز دیجیتال دولتی در این کشور کمک کرده بودند، در حال اجرای این تجریه در ایران هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد

بر اساس تحقیقات شرکت Strategy Analytics، محصول HomePod تخمین ۷۰۰ هزار واحد فروش در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ را پشت سر گذاشت و نزدیک به ۶ درصد سهم بازار جهانی اسپیکر هوشمند نصیب اپل شد. این شرکت تحقیقاتی که برای سه ماهه‌ی اول سال جاری هم فروش ۶۰۰ هزار دستگاه را پیش‌بینی کرده بود، نشان داد فروش جهانی آن از زمان عرضه در ایالات متحده‌ی آمریکا، استرالیا، و بریتانیا در اواخر ژانویه به ۱.۳ میلیون واحد رسیده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد

انویدیا معماری Turing جدیدش همراه با جزئیاتی از اولین GPUهای استفاده شده در آن را معرفی کرد. Turing شامل سخت‌افزار "RT Core" اختصاصی است که طراحی شده تا ردیابی پرتو را انجام دهد، فناوری پیچیده‌ای که می‌تواند افکت‌های نوری بسیار واقع گرایانه‌ای را ارائه دهد. انویدیا Quadro RTX جدید مبتنی بر Turing را "اولین کارت گرافیکی ردیابی پرتو جهانی" می‌نامد و ادعا می‌کند که این بزرگ‌ترین جهش شرکت از زمان معرفی CUDA در سال ۲۰۰۶ است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۷ مرداد

اینتل اعلام کرد مجموعه‌ای دیگر از نقص‌های موجود در پردازنده‌ها را پیدا کرده که به هکرها اجازه‌ی دزدین اطلاعات ذخیره شده بر روی کامپیوترها یا فضاهای رایانش ابری را می‌دهد. این آسیب‌پذیری شامل سه گونه است که توسط تعدادی از محققان کشف شده و در ماه ژانویه گزارش شده بود. اینتل در پست وبلاگی اعلام کرد به علت به‌روز‌رسانی‌های منتشر شده در اوایل سال جاری و نیز به‌روزرسانی‌های اخیر، احتمالا بسیاری از کاربران در مقابل این آسیب‌پذیری‌ها محافظت شده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۶ مرداد

به گزارش مهر، مرتضی براری در صفحه‌ی اینستاگرم خود نوشت: داده‌ها در دنیای امروز به عنوان گنج پنهان معرفی می‌شوند که ایجاد دسترسی آزاد به آن‌ها، باعث کشف ارزش‌های نهفته‌ی این گنج و خلق ایده‌های نو برای حل چالش‌ها و تولید ثروت در جامعه می‌شود.

ادامه مطلب