ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۲ تير

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعتقاد دارد که نمی‌توان به بهانه‌های مختلف پوشش حمایتی به کسی که دزدی می‌کند ارائه داد زیرا با شفاف‌سازی در کنار افشاگری موانع رفع می‌شود.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری‌جهرمی پنجشنبه ۲۱ تیر در دیدار با نخبگان و فعالان حوزه‌ی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس در شیراز با بیان اینکه افشاگری در کشور انجام شده و می‌شود اما هنر این است که شفاف‌سازی هم باشد، دولت را متولی بیت‌المال دانست و گفت: نمی‌توان به بهانه‌های مختلف به کسی که دزدی می‌کند پوشش حمایتی بدهیم. اگر نظام شفافیت گسترده شود، بسیاری از موانع رفع خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۲ تير

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: چیزی به نام گوشی ریجستری شده آن سوی آب نداریم.
محمدجواد آذری جهرمی ظهر پنجشنبه در حاشیه‌ی افتتاح طرح‌های مخابراتی استان فارس در جمع خبرنگاران پیرامون گوشی‌هایی که وارد کشور می‌شوند، افزود: برخی از گوشی‌ها به عنوان بار همراه مسافر وارد و ثبت می‌شوند و به فروش می‌رسند که دلیل این موضوع به نظر می‌رسد عدم اتصال مناسب سیستم گذرنامه‌ی نیروی انتظامی به سامانه‌ی ثبت تلفن همراه است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۲ تير

به گزارش مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات، شهلا اصولی، مدیرکل دفتر پایش‌ و نظارت بر پیاده‌سازی دولت‌الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: در سال‌های گذشته، دستگاه‌های اجرایی برای فراهم شدن زمینه‌ی پیگیری الکترونیکی درخواست‌های مراجعان، پرتال‌هایی مختص به خود برای پاسخگویی به مردم طراحی کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۲ تير

به گزارش مهر، اتحادیه‌ی صنف فناوران رایانه در اطلاعیه‌ای به اعضای خود اعلام کرد که در صورت تعطیلی واحدهای صنفی، پروانه‌ی فعالیت و کسب آن‌ها به حالت تعلیق در می‌آید.
این اطلاعیه مطابق با ابلاغیه‌ی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۲ تير

به گزارش مهر، محمدجواد آذری جهرمی گفت: برخی از اپراتورهای تلفن همراه، اینترنت حجمی را به مشترکان می‌فروختند اما بعد از خرید مشخص می‌شد بخشی از بسته‌ی خریداری شده قابلیت استفاده‌ی روزانه و بخشی ویژگی شبانه دارد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۲ تير

یوتوب ابزاری را معرفی می‌کند که به سازندگان این امکان را می‌دهد تا بررسی کنند آیا ویدئوهای آن‌ها دزدیده می‌شود. و حالا هر بار که ویدئویی بر روی یوتوب بارگذاری شود، این سرویس آن را اسکن می‌کند و تحقیق می‌کند که آیا این محتوا هم اکنون وجود دارد یا بسیار شبیه به دیگر ویدئوهای موجود در این سایت است. این قابلیت جدید تنها فیلم‌های کامل را شناسایی می‌کند و نه کلیپ‌ها.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۲ تير

Box، ارائه‌دهنده‌ی فضای ذخیره‌سازی ابری، خبر خرید Butter.ai را اعلام کرد. Butter.ai، سرویس جستجوی متنی است که بر اساس یادگیری ماشین کار می‌کند. جزئیات خاصی از این معامله منتشر نشده، اما تیم Butter.ai به Box می‌پیوندد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۲ تير

ارزهای رمزنگاری شده نوعی معامله‌ی بزرگ هستند. بیتکوین، یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار، ارزش سرمایه‌ای برابر با ۱۱۸ میلیارد دلار در سه ماهه‌ی اول ۲۰۱۸ کسب کرد، این مقدار کمی پایین‌تر از نصف ارزش بازار Wells Fargo است. و بدون استارتاپ‌هایی نظیر ManageGo و Purse.io، تبادل سکه‌های مجازی به شکل لوازم الکترونیکی، مواد خوراکی، و حتی املاک و مستغلات هرگز کار آسانی نبود.

ادامه مطلب