ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از واگذاری ۲ میلیون پورت پر سرعت در بستر شبکه‌ی ملی اطلاعات در سطح کشور خبر داد.
فاز نخست پروژه‌ی FTTX (انتقال داده بر بستر فیبر نوری کلانشهر کرج) استان البرز با ظرفیت ۲۰ هزار شماره و سرمایه‌گذاری ۵۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شمار سیم کارت‌های واگذار شده در کشور تا پایان سال گذشته را ۱۶۹ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۳۶۸ فقره اعلام کرد که فقط ۸۸ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۳ خط آن فعال است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: بحث امنیت کدهای دستوری بلاتکلیف است و وزارت ارتباطات منتظر گزارش بخش فنی بانک مرکزی در خصوص امنیت کدهای دستوری برای ابلاغ به اپراتورها است.
حسین فلاح جوشقانی درباره‌ی اهمیت اقتصادی کدهای دستوری گفت: بخش بزرگی از اقتصاد شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله اپراتورها در زمینه‌ی پرداخت به بحث USSD مربوط است و بستن این روش می‌تواند اقتصاد و درآمدهای آن‌ها را به صورت جدی به خصوص در زمینه‌ی خرید شارژ که بیشترین سهم تراکنش‌های خُرد الکترونیکی را دارد، تحت تاثیر قرار دهد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت MTN آفریقای جنوبی که ۴۹ درصد از سهام شرکت ام‌تی‌ان ایرانسل را دارا است، بر تمایل برای ادامه‌ی فعالیت‌های خود در ایران پس از خروج آمریکا از برجام تاکید کرد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد

با کمک قابلیت جدید اینستاگرم، موسوم به You’re All Caught Up، کاربران می‌دانند چه زمانی آن‌ها هر چیزی را می‌بینند و می‌توانند مرور کردن در محتواهای گذشته را بدون نگرانی از دست دادن چیزی متوقف کنند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد

محققان امنیت سایبری نقص امنیتی جدیدی که بر روی تراشه‌های محاسباتی مدرن تاثیر می‌گذارد و مربوط به نقص تراشه‌های Spectre و Meltdown هستند را پیدا کردند. این اشکالات در ماه ژانویه ظاهر شده بودند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد

عملکرد گوشی هوشمند چینی نسبت به پرچم‌دارانی همانند Samsung Galaxy S9 و iPhone X در سطح بالاتری قرارگرفته است. به‌ تازگی نتایج تست باتری این محصول در فضای مجازی منتشر شده است که نشان می‌دهد این گوشی هوشمند عملکرد قابل‌ توجهی درزمینه‌ی شارژ منبع انرژی را دارا است.

ادامه مطلب