ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر ۱۰.۵ میلیون مشترک پیام‌رسان‌های داخلی را به‌ صورت فعال نصب‌ کرده‌اند و این آمار نیز در حال افزایش است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۸ خرداد

برنامه‌ی «جت‌فیلتر» از بد افزارهایی است که در کانال‌های تلگرامی دست‌ به‌ دست می‌شود و بدون آنکه کاربر متوجه شود، در پس‌زمینه به استخراج ارز دیجیتال مونرو اقدام کرده و از توانایی دستگاه سوء استفاده می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد

به گزارش تسنیم، نامه‌ی سازمان نصر کشور درباره‌ی رفع مشکلات ارزی تأمین تجهیزات رایانه و محصولات ICT و پرداخت لایسنس‌های مرتبط نرم‌افزاری برای رسیدگی از وزارت ICT به دفتر ریاست جمهوری، سپس بانک مرکزی و وزارت صنعت ارجاع شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد

به گزارش مهر، آخرین شاخص‌های مهم بخش ارتباطات کشور تا پایان سال ۹۶ منتشر شد. بر مبنای این آمار، بیش از ۵۳ میلیون ایرانی از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند و ضریب نفوذ موبایل به ۱۱۰ درصد رسیده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد

به گزارش ایرنا، شمار خطوط تلفن ثابت دایری کشور در پایان پارسال در حالی به ۳۰ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۱۶۹ مورد رسید که به گفته‌ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هنوز شهروندان زیادی در مناطق جدید توسعه یافته و مسکن‌های مهر در نوبت تخصیص خط قرار دارند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد

به گزارش مهر، با توافق میان مرکز مدیریت راهبردی افتای ریاست جمهوری و سازمان فناوری اطلاعات ایران، روند اخذ گواهینامه‌ی امنیت ارائه‌ی خدمات برای شرکت‌های فعال در حوزه‌ی ICT کوتاه‌تر شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۷ خرداد

از اوایل سال جاری، گوگل تمامی سرویس‌های پرداخت خود را به عنوان Google Pay نام‌گذاری کرد و هدف آن کمک به آسان‌تر کردن معاملات در سراسر پلتفرمش بود. و حالا یک توسعه‌ی دیگر: PayPal و گوگل تصمیم به ادغام با یکدیگر را سرعت بخشیده‌اند، در این حالت کاربرانی که حساب کاربری PayPal خود را به حساب‌های کاربری Google Pay اضافه می‌کنند، قادرند قبض‌هایشان و دیگر موارد را با استفاده از PayPal، بدون ورود به آن و بدون نیاز به خروج از سرویس‌های گوگل انجام دهند.

ادامه مطلب