نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

گوگل امروز Android App Bundles را معرفی کرد، ابزار جدیدی برای توسعه‌دهندگان که اپلیکیشن‌ها را به طور اساسی کوچک‌تر می‌کند. قابلیت ابزار جدید در این است که حالا توسعه‌دهندگان می‌توانند نیازمندی‌های اپلیکیشن‌ها را برای هر دیوایسی بفهمند و در این حالت نیازی به نصب هر چیزی برای هر صفحه‌نمایشی برای هر زبانی و برای هر شخصی نیست. نتیجه‌ی این کار نصب فایل‌هایی است که گاهی اوقات بیش از ۵۰ درصد کوچک‌تر از قبل هستند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

امروز دعوت‌نامه‌ی رسمی برای رونمایی از گوشی هوشمند جدید KEY2 با دوربین دوگانه، در توئیتر منتشر شده است. بر اساس اطلاعات مندرج در این دعوت‌نامه، رویداد در نیویورک برگزار خواهد شد. گوشی هوشمند BlackBerry KEY2، دارای صفحه‌ی لمسی و صفحه‌کلید QWERTY می‌باشد.

ادامه مطلب
پوشیدنی
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

یکی از منابع ناشناس چینی، اطلاعات جدیدی را در مورد زمان رونمایی از دستبند و ساعت هوشمند Xiaomi گزارش کرده است. موردی که در این خبر قابل‌ تأمل است، رونمایی هر دو محصول پرچم‌دار، آن‌ هم در یک روز است. با این‌ حال، بر اساس اطلاعات قبلی، رونمایی از Xiaomi Mi Band 3 برای سال آینده برنامه‌ریزی‌ شده است.

ادامه مطلب
ایران
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

داستان از آنجا شروع می‌شود که دوروف و دیگر همکارانش تصمیم گرفته‌اند تا پلتفرم TON یا همان Telegram Open Network را توسعه دهند. این پلتفرم در واقع از وجود شبکه‌ای در شبکه‌ی دیگر تشکیل خواهد شد در نتیجه به‌ هیچ‌ عنوان امکان مسدودسازی آدرس آن وجود نخواهد داشت.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت

محققان در یک شرکت دانش‌ بنیان در قالب یک تیم استارتاپی موفق به طراحی نرم‌افزاری برای راحتی انتخاب مسیر در مکان‌های سرپوشیده شدند.
به گزارش مهر، یک تیم استارتاپ ایرانی متشکل از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد قزوین موفق به طراحی نرم‌افزار مکان‌یابی ساختمان‌های سرپوشیده شدند. این تیم ابتدا در قالب یک استارتاپ برای طراحی این نرم‌افزار تلاش کرده‌اند و اکنون در قالب یک شرکت دانش‌بنیان فعالیت می‌کنند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طبق سیاست حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی مصوب شورای عالی فضای مجازی، موضوعات مربوط به پیام‌رسان‌ها برعهده‌ی مرکز ملی فضای مجازی است و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بخش‌هایی از امور را بر عهده دارد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

به گزارش مهر، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران از تعریف ۷۲ پروژه و اقدام در پیش‌نویس سند توسعه‌ی فضای مجازی کودک خبر داد و گفت: در این راستا طرح ۲۰ تا ۲۰ را اجرایی می‌کنیم.
خسرو سلجوقی با اشاره به ابلاغ پیش‌نویس سند توسعه‌ی فضای مجازی کودک از سوی وزیر ارتباطات، گفت: بر مبنای این سند، نقشه‌ی مفهمومی مورد نظر تدوین و حدود ۷۲ پروژه و اقدام تهیه شده است؛ هم‌اکنون این سند در وبگاه مربوطه اطلاع‌رسانی عمومی شده تا بازخورد آن را دریافت کنیم.

ادامه مطلب