ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: در شرایط فعلی، زمینه‌ی توسعه‌ی همکاری‌های تحقیقاتی و توسعه‌ی کسب‌وکارهای نو (استارتاپ‌ها) بین دو کشور ایران و سوئیس فراهم شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

رئیس و نایب رئیس هیئت مدیره‌ی شرکت ارتباطات سیار ایران تعیین شدند.
با توجه به اتمام دوره مدیریتی هیئت مدیره‌ی سابق شرکت ارتباطات سیار ایران، نخستین جلسه‌ی هیئت مدیره‌ی شرکت همراه اول بعد از جلسه‌ی مجمع عمومی در روز گذشته تشکیل شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

به گزارش فناوران، وحید صدوقی مدیرعامل همراه اول، برنده‌ی فراخوان واگذاری مدیریت اجرایی اپراتور سوم تلفن همراه (رایتل) در قالب پیمان مدیریت شد.
پس از گذشت سه ماه از انتشار فراخوان پیمان مدیریت رایتل، وحید صدوقی به عنوان برنده‌ی این فرخوان معرفی شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

این نوع پیشرفته‌ای از نرم‌افزارهای مخرب است که می‌تواند از هر نوع فعالیت در تمامی گوشی‌های اندرویدی جاسوسی کند و رمزهای عبور، عکس‌ها، ویدئوها، اسکرین‌شات‌ها، و اطلاعات واتس‌اپ، تلگرام و دیگر اپلیکیشن‌ها را بدزدد. بر اساس اطلاعاتی از Kaspersky Lab، این تروجان که "ZooPark" نامیده می‌شود، خاورمیانه را هدف قرار داده است و احتمالا توسط بازیگری دولتی اداره می‌شود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

هفته‌ی گذشته نوکیا گفته بود که کسب‌وکار سلامت دیجیتال خود را می‌فروشد، اما در هفته‌ی جاری این شرکت فنلاندی خریدی را اعلام کرد که کسب‌وکار آن را در زمینه‌ی دیگری از تجارتش، اینترنت چیزها، دو برابر می‌کند. نوکیا قصد خرید Space Time Insight را دارد، استارتاپ مستقر در کالیفرنیا که در زمینه‌ی اینترنت چیزها فعال است و تجزیه و تحلیل‌های پیش‌بینی را مبتنی بر الگوریتم یادگیری ماشین تامین می‌کند.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

ابر کمپانی چینی Xiaomi، از نسخه‌ی جدید تلویزیون هوشمند ۵۰ اینچی Mi TV 4S رونمایی کرد. تراشه‌ی مخصوص این تلویزیون، Cortex-A53 چهار هسته‌ای و با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز است. این محصول به ۲ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی تجهیز شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت

سال ۲۰۱۵، Intel توسعه‌ی پردازشگرهای خود را بر اساس معماری مدرن Skylake آغاز کرد. این کمپانی محصول جدیدش را از همه نظر نسبت به مدل قبلی Broadwell برتر معرفی کرد. تراشه‌های جدید مطابق با استانداردهای فناوری 14 نانومتری تولید شده‌اند.

ادامه مطلب