ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۱ ارديبهشت

وزیر ارتباطات گفت: فعالیت پیام‌رسان‌ها و انتخاب آن‌ها فرمایشی نیست، به‌گونه‌ای که به مردم تکلیف شود پیام‌رسانی را که ما تایید می‌کنیم، استفاده کنند.
به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری‌جهرمی در حاشیه‌ی بازید از زیرساخت‌های گردشگری منطقه‌‌ی آزاد انزلی اظهار کرد: طبق سیاست حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی مصوب شورای‌عالی فضای مجازی، موضوعات مربوط به پیام‌رسان‌ها برعهده‌ی مرکز ملی فضای مجازی است و وزارت ارتباطات، بخش‌هایی از امور را به عنوان اجرایی پیش برده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۱ ارديبهشت

به گزارش فناوران، شورای نگهبان، اصلاح اساسنامه‌ی سازمان فناوری اطلاعات را تایید کرد.
پس از دو سال تلاش سازمان فناوری اطلاعات، شورای نگهبان با اصلاح اساسنامه‌ی این سازمان موافقت کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۱ ارديبهشت

به گزارش تسنیم، بر اساس پیمایش صورت گرفته، حدود ۶۰ درصد از استارتاپ‌های ICT فعال در کشور عمر کمتر از یک سال داشته‌اند و عمر حدود ۴۰ درصد آن‌ها بیشتر از یک سال بوده است.
چالش‌های محیطی کسب‌وکارهای نوپا مجموعه عواملی هستند که مسیر رشد یک استارتاپ را با موانع جدی روبه‌رو می‌کند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۱ ارديبهشت

در مواجه با رقابت سخت با رقبایی چون Spotify و Apple Music، Pandora موفق شد تا در آخرین گزارش درآمدی‌اش شاهد رشد باشد. مشترکین پولی برای Pandora Plus و Pandora Premium قابلیت‌های پرتقاضایی که ماه مارس گذشته رونمایی شدند، در سه ماهه‌ی اول سال جاری به ۵.۶۳ میلیون نفر رسیدند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشت.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۱ ارديبهشت

این برنامه‌ی مستقر در دبی از حمله‌ی سایبری که در ماه ژانویه رخ داده خبر داد، هکرها از این طریق به سیستم‌ها دسترسی پیدا کردند که اطلاعات حساب راننده و مسافر را در خود نگهداری می‌کردند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۲۱ ارديبهشت

ژانویه‌ی گذشته بود که نسخه‌ی Gboard بر روی iOS راه‌اندازی شد و به کاربران راه سریعی برای ساخت GIFهارا داد. و حالا، Android Police برای اولین‌بار اشاره کرد که این قابلیت بر روی هندست‌های اندرویدی هم ارائه می‌شود. ما هم اکنون تائید می‌کنیم که دکمه‌ی Make a GIF بر روی هندست Pixel 2 قرار دارد که برای دانلود نسخه‌ی بتای برنامه‌ی Gboard است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات از آماده شدن طرح حمایت از کسب‌وکارهای نوپا در لایه‌ی کارشناسی خبر داد و‌ گفت: این طرح که به منظور رفع مشکلات و تاخیرهای کسب‌وکارهای نوپا تنظیم شده است به زودی به منظور تصویب با قید فوریت در دولت مطرح می‌شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات با تاکید بر تغییر تکنولوژی برای ارایه‌ی خدمات بهتر و‌ ارزان‌تر گفت: باید از منابع بهینه استفاده کنیم لذا به جای توسعه‌ی سیم مسی، باید اعتبارات را به سمت کشیدن فیبرنوری به روستاهای کشور ببریم.

ادامه مطلب