موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ دي

مدیرعامل کمپانی НТС اعلام کرد قصد دارد یک نسخه‌ی ساده از گوشی هوشمند محبوب U11 Plus را برای علاقه‌مندان منتشر کند. این مدل دارای بدنه‌ای با آلیاژ متفاوت و همچنین قیمت ارزان‌تر خواهد بود.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ دي

سازنده ی قطعات کامپیوتری Deepcoоl، کیس جدیدی را با نام Baronkase Liquid به بازار عرضه کرده است. این کیس مجهز به سیستم خنک‌کننده‌ی مایع می‌باشد. محصول جدید نسبت به نسخه‌ی قبلی تفاوت عمده‌ای دارد و این تفاوت وجود سیستم خنک‌کننده‌ی Captain 12EX است.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ دي

برای نخستین بار سامانه ی بومی اندازه‌گیری شدت امواج رادیویی به دست پژوهشگران داخلی طراحی، ساخت و راه‌اندازی شد. به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با عنایت به نام‌گذاری سال 1396 به «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ی ششم توسعه، متخصصان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، موفق به بومی‌سازی سامانه ی اندازه‌گیری شدت میدان پرتوهای رادیویی برای نخستین بار در کشور شدند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۲ دي

پس از بروز اختلالات و قطعی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان، این شبکه‌ها از دسترس کاربران خارج شدند؛ اما محمدجواد آذری جهرمی در شبکه اجتماعی توییتر خود در پاسخ به این شایعات نوشت: شایعه‌هایی که در خصوص قطع دائمی شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، صحت ندارد. او افزود: به نظر می‌رسد هدف این شایعات، ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی و بدبینی عمومی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي

به گزارش ایسنا، موضوع واگذاری مخابرات به عنوان اولین و بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی کشور به بخش خصوصی بعد از هشت سال هنوز در اظهارنظرهای مقامات دولتی دارای اهمیت است تا جایی که وزیر جوان ارتباطات هم اخیرا به این قضیه واکنش نشان داده و آن را "غیر دقیق" توصیف کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي

پژوهشگران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات موفق به بومی‌سازی سامانه‌ی اندازه‌گیری شدت میدان پرتوهای رادیویی برای نخستین‌بار در کشور شدند.
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران) اعلام کرد: این سامانه به درخواست و حمایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و با هدف رفع وابستگی کشور در تامین نیازمندی‌ به این تجهیزات از خارج کشور، در پژوهشگاه اجرا شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي

به گزارش مهر، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی وضعیت ۱۴ شرکت و بنگاه دولتی فعال در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات را در لایحه‌ی بودجه پیشنهادی سال ۹۷ مورد بررسی قرار داد.
دفتر فناوری‌های نوین مرکز پژوهش‌های مجلس همزمان با بررسی لایحه‌ی پیشنهادی بودجه‌ی سال ۹۷ در مجلس، وضعیت ۱۴ شرکت و بنگاه فعال دولتی در حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و ارقام بودجه‌ای مربوط به آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۱ دي

به گزارش ایسنا، کارگروه راهبری اینترنت چیزها آغاز به کار کرده و ایجاد وحدت رویه، تعریف و دیدگاه واحد، مسائل امنیتی و حریم خصوصی در حوزه‌ی اینترنت چیزها و استفاده از ظرفیت‌های این حوزه برای افزایش اشتغال و توسعه‌ی کسب و کار در کشور در این جلسات مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب