تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، امروزه در خودروهای برقی به طور عمده از باتری‌های لیتیومی استفاده می‌شود. اما این باتری‌ها هم مشکلات زیست محیطی دارند و هم نمی‌توان ظرفیت شارژ آنها را از حد خاصی بیشتر کرد. پژوهشگران دانشگاه هوستون برای حل این مشکل از تولید باتری‌های ارگانیک جدید خبر داده‌اند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به گزارش مهر به نقل از نیواطلس، این خودرو که سایکلو کار نام دارد، می‌تواند به جای حمل افراد حداکثر ۶۰۰ کیلوگرم بار حمل کند و مسافتی حداکثر ۵۰۰ کیلومتری را با استفاده از سیستم پیشرانه منحصر به فرد خود طی کند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به گزارش مهر به نقل از زد دی نت، این قانون که در آستانه تصویب در مجلس نمایندگان استرالیا قرار دارد واکنشی به گسترش حملات باج افزاری و واکنش منفعلانه قربانیان این حملات است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به گزارش مهر به نقل از گاردین، ۲ فضانورد فرانسوی و آمریکایی یک پیاده روی فضایی ۶ ساعت و نیمه را برای نصب پنل‌های خورشیدی روی ایستگاه فضایی بین المللی تکمیل کردند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۳۱ خرداد

به گزارش مهر به نقل از گیزمو چاینا، موبایل‌های تاشو دیگر دستگاه‌هایی آزمایشی نیستند و کاربران به خرید آنها علاقه نشان می‌دهند. در این میان سامسونگ یکی از برندهایی است که در حوزه توسعه این موبایل‌ها پیشتاز است.
این شرکت کره‌ای اکنون تصمیم دارد نسل جدید موبایل تاشوی هوشمند خود از جمله «گلکسی زد فولد ۳» را عرضه کند. اکنون طبق گزارشی جدید مشخص شده قیمت این دستگاه کمتر از نسخه قبلی آن خواهد بود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

گوگل در سال گذشته، پیکسل 5 خود را مجهز به نمایشگری 6 اینچی وارد بازار کرد. حال به نظر می‌رسد که پرچمدار جدید این شرکت، با ابعاد و نمایشگری بزرگ‌تر وارد بازار خواهد شد.
اخیرا تصاویری از کیس‌های منتسب به محصولات گوگل در شبکه اجتماعی ویبو چین رویت شده که گفته می‌شود مربوط به گوشی‌های پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو این شرکت هستند. همچنین در کنار این دو کیس، یک کیس دیگر نیز وجود دارد که ادعا می‌شود متعلق به گوشی پیکسل 4 ایکس ال 6.4 اینچی گوگل است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۴۰۰ يکشنبه ۳۰ خرداد

به گزارش پیوست، استارت‌آپ‌های حوزه سلامت در دنیا حداقل در یک سال گذشته و به دنبال شیوع کرونا با رشد قابل توجه و جذب سرمایه ویژه‌ای مواجه بوده‌اند. اما در ایران به تازگی وزارت بهداشت در حال تهیه سند بالا دستی برای مشخص کردن وضعیت فعالیت استارت‌آپ‌های حوزه سلامت است و نهادهای صنفی مانند سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و سازمان نظام پزشکی کشور هم در کارگروه‌هی می‌خواهند به صورت جداگانه چارچوب فعالیت این فعالان را به نمایش درآورند. در این بین هر روز استارت‌آپ‌های حوزه سلامت با محدودیت و ممنوعیت بیشتری مواجه می‌شوند و از توسعه و رشد بازار خود باز می‌مانند.

ادامه مطلب