کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۷ آبان

صنعت پولساز بازی‌سازی علی‌رغم هزینه‌های حداقلی برای شروع فعالیت‌های تیمی، بیشترین سود را در میان صنایع با توجه به بازار مصرفی شگفت‌انگیزش دارد و قطعا همین باعث شد تا فنلاندی‌ها دور تولید گوشی موبایل را خط کشیده و بازی‌سازی را انتخاب کنند.
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا، در طول تاریخ همواره کشورهای مختلفی دچار بحران‌های اقتصادی فراوانی شده‌اند، بحران‌هایی که گاه منجر به فلج شدن یک کشور شده است. یکی از راه‌حل‌های مهم و البته حیاتی که خیلی از کشورها اتخاذ می‌کنند، تقویت اقتصاد درونی یا به نوعی اقتصاد مقاومتی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

پارس آنلاین که زمانی بزرگ‌ترین اپراتور اینترنتی ایران بود حالا با فروش سهام به شرکت‌ های‌وب عملا به این شرکت منتقل خواهد شد و مجموعه‌ی آن تحت نام های‌وب فعالیت خواهد کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

محمد آجودانی، مدیر پروژه‌ی کیف پول همراه پاسارگاد با نام کیپاد در نشست خبری معرفی محصول کیپاد گفت: امنیت در کارت‌های بانکی پایین است و خرید با آن‌ها نیاز به صرف وقت بیشتری دارد. در کنار کارت‌های بانکی، کارت‌های شهروندی که هم اکنون در سیستم حمل‌ونقل در حال استفاده هستند، باید شارژ بشوند و تنها در چند مکان قابل استفاده هستند اما کیف پول موبایل دیگر مشکلات کارت‌های بانکی و شهروندی را ندارد و یک سیستم نوین، سریع و ایمن برای پرداخت است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

به گزارش عصر بانک، علی دانشگر با تعریف فین‌تک‌ها گفت: فین‌تک یا فناوری مالی به آن دسته از نوآوری‌‌ها و فناوری‌‌های جدید و نوظهور گفته می‌شود که هدف آن‌ها رقابت با روش‌های معمول یا سنتی ارائه‌ی خدمات مالی و جایگزینی آنها است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

به گزارش ترند، در پی انتشار خبر غیر رسمی آغاز مذاکرات تجمیع دو یا سه شرکت ⁣#FCP با یکدیگر، مدیرعامل آسیاتک به شایعه‌ی خرید “آسیاتک” توسط شرکت “⁣های‌وب” پاسخ داد.
مدیرعامل آسیاتک در پاسخ به این سؤال بورس ٢۴ که “آیا با توجه به جاری بودن مذاکرات در خصوص فروش یا تجمیع شرکت، عرضه‌ی اولیه‌ی [سهام آسیاتک] منتفی خواهد بود؟”

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

سعید محمدی: ارزشگذاری را شما باید با ضرب تعداد سهام در نرخ روز هر سهم به یک نوعی محاسبه کنید
اوایل تابستان سال 1393 یعنی سه سال پیش مجله‌ی معتبر اقتصادی اکونومیست در گزارشی تحقیقی درباره‌ی ارزش مهم‌ترین شرکت‌های استارتاپی ایران، ارزش تقریبی شرکت دی‌جی‌کالا، بزرگ‌ترین و پرقدرت‌ترین سایت اینترنتی فروش کالا در ایران را 150 میلیون دلار پیش‌بینی کرد، اما حالا با گذشت بیش از سه سال از آن زمان ارزش شرکت دی‌جی‌کالا چقدر رشد داشته است و چه میزان است؟ در سال‌های گذشته (بیش از 10 سال از فعالیت دی‌جی‌کالا می‌گذرد) شرکت دی‌جی‌کالا همیشه با شیب رشد و توسعه‌ی بسیار زیاد رو به رو بوده است و حالا برادران محمدی، بنیانگذاران این شرکت و مدیرعاملان آن می‌گویند که این شرکت در کمتر از یک سال آینده به اولین «یونی کورن» ایران تبدیل خواهد شد. در اصطلاح اقتصادی به شرکت‌هایی «یونی کرن» گفته می‌شود که ارزش آن‌ها به یک میلیارد دلار برسد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

Alphabet شاهد افزایش قیمت سهام خود در طول هفته‌ی گذشته بود، و گزارش فصل مالی اخیر این شرکت نیز حاکی از خبرهای خوبی است. در طول سه ماهه‌ی گذشته، شرکت‌های در قلمرو Alphabet مجموع درآمد ۲۷/۸ میلیارد دلار جمع‌آوری کردند (24 درصد بیشتر از سال گذشته) و حدود ۶/۷ میلیارد دلار درآمد خالص گزارش کردند. این افزایش درآمد به لطف رشد قابل توجه تجارت تبلیغات گوگل است اما بخش‌های دیگری از ساختار سازمانی بزرگ Alphabet هم همچنان در حال رشد هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

از آنجا که مایکروسافت سال مالی خود را از جولای آغاز می‌کند، درآمدهای سه ماهه‌ی اول آن برای سال 2018 همان روند آخرین دوره‌ی مالی را دنبال می‌کند. این شرکت در این سه ماهه، درآمد کل ۲۴/۵ میلیارد دلاری را گزارش کرد که ۱۲ درصد در مقایسه با سال قبل از آن رشد داشته است. به طور قابل توجهی، پس از کاهش سه ماهه‌ی گذشته، فروش Surface نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش پیدا کرد که احتمالا بخش زیادی از آن مرتبط با Surface Pro و Surface Laptop تازه عرضه شده است.

ادامه مطلب