نرم افزار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۵ آبان

۷ اپلیکیشن ایرانی و ۲۸ نرم افزار خارجی برای کنترل و صیانت کودکان در فضای مجازی در قالب طرح صیانت از کودکان و نوجوانان توسط وزارت ارتباطات منتشر شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

محمد خوانساری، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، به قلم خود برنامه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را اینگونه شرح داد:
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایفاگر نقش بازوی مشورتی وزارت ارتباطات در تصمیم‌گیری‌های مهم و کلیدی است. رصد و پایش فناوری‌های نو در حوزه‌ی فاوا و توسعه‌ی دانش، بومی‌سازی، ترویج و توسعه‌ی این فناوری‌های راهبردی نیز از دیگر ماموریت‌های این پژوهشگاه به شمار می‌آید.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

به گزارش ایسنا، جاسوس‌افزاری که اخیراً در ایران مشاهده شده از آیکونی مشابه آیکون مورد استفاده برای نمایش فولدرها توسط ویندوز استفاده و با انتخاب نام e_dadsara کاربر را به باز کردن پوشه‌ای حاوی اطلاعات الکترونیکی دادسرا ترغیب می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

به گزارش با وجود اینکه چند روز از اجرای آزمایشی طرح رجیستری تلفن همراه نگذشته و اجرای این طرح هم هزینه‌ای برای واردات و بازار نداشته است، بازار موبایل با افزایش حدود ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت‌ مواجه شده است. البته در این میان بازار با رکود و کاهش تقاضا نیز همراه شده و گویا توصیه‌ها برای نخریدن گوشی تا شکسته شدن قیمت ها کارساز شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

جهان فناوری با سرعتی عجیب و پیش‌بینی‌ناپذیر رو به جلو حرکت می‌کند و طبیعی است که چنین شتاب افسارگسیخته‌ای همان‌طور که بر زیست، جامعه، فرهنگ و شیوه‌ی اندیشیدن ما تأثیر گذاشته است، بر اقتصاد نیز اثر بگذارد. به نظر می‌رسد حالا دیگر نه لابه‌لای کتاب‌ها بلکه در جهان واقعی عصر اطلاعات را تجربه می‌کنیم و یقینا عقب‌ماندن از دیگر بازیگران عرصه‌ی فناوری‌های نوین برای هر کشوری گران تمام خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

این بخش از نمایشگاه با هدف معرفی کسب‌وکارهای نوپای دیجیتال کشور و آشنایی هرچه بیشتر علاقه‌مندان عرصه‌ی فناوری‌های دیجیتال با شیوه‌ی راه‌اندازی استارتاپ‌ها برگزار خواهد شد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

Advanced Micro Devices سود خالص خود در سه ماهه‌ی سوم سال جاری را گزارش کرد. این سودآوری به لطف قدرت پردازنده‌های سری Ryzen و Epyc است که اوایل سال جاری راه‌اندازی شدند. اما سهام AMD در معاملات پس از ساعات بورس در Snnyyvale حدود 11 درصد افت داشت. این شرکت هشدار داده بود که در سه ماهه‌ی چهارم درآمد پایین‌تری داشته باشد، با این حال سود عملیاتی AMD طی سه سال در رتبه‌ی اول قرار گرفت. این شرکت که در گزارش خود برای هر سهم مبلغ 10 سنت با درامد ۱/۶۴ میلیارد دلار را اعلام کرد، نسبت به سال گذشته افزایش درآمد 26 درصدی داشته است. تحلیلگران برای این دوره‌ی شرکت قیمت 8 سنت در هر سهم و درآمد ۱/۵۱ میلیارد دلار را تخمین زده بودند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۴ آبان

اینستاگرم در رقابتی داغ با دیگر اپلیکیشن‌های ویدئوهای لایو، خدمات جریان ویدئویی خود را با ویژگی‌های جدید ارتقا می‌دهد که آن امیدوار است موجب تولید فیلم‌های بیشتری هم از جانب 800 میلیون کاربری شود که ممکن است در استفاده از این ویژگی به صورت شخصی ترسو باشند و هم از سوی افرادی مورد استفاده قرار گیرد که نمی‌توانند در مقابل فرصت برای بیشتر اجتماعی شدن مقاومت کنند.

ادامه مطلب