کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

اینتل انتظارات درآمدی خود را در سه ماهه‌ی سوم شکست، اما این به دلیل رشد تجارت ریزپردازنده‌های PCهای مرکزی‌اش نیست. اینتل شاهد رشد چشمگیری در تراشه‌های دستگاه‌های قابل برنامه‌ریزی، حافظه‌های غیرفرار، اینترنت چیزها و مراکز داده بوده است و این درحالی است که این شرکت پیش‌بینی‌های درآمدی سه ماهه‌ی چهارم خود را هم بهبود می‌بخشد. در شرایطی که تحلیلگران تنها انتظار 8 سنت برای هر سهم به ارزش ۱۵/۷۳ میلیارد دلار را داشتند، اینتل درآمد خالص ۱/۰۱ دلار در هر سهم به ارزش ۱۶/۱ میلیارد دلار را گزارش کرد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

عملیات بهره برداری از اولین تراموای چینی با سوخت هیدروژنی در تاریخ 26 اکتبر 2017 در استان هبی در شمال چین کلید خورد. این نخستین تراموای هیدروژنی در جهان است و از آنجا که هیدروژن یک سوخت پاک است، آلودگی محیطی نخواهد داست.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۶ آبان

دانشمندان آمریکایی با تحقیقات گسترده‌ای دریافتند که مواد غذایی سالم طول عمر را افزایش می دهند. جایگزین کردن حتی یک غذای سالم به جای یک محصول "ناسالم"، در بلند مدت می تواند مرگ فرد را به تاخیر بیندازد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۵ آبان

سند اجرایی همکاری‌ پارک فناوری پردیس و پارک نوآوری مسقط طی سفر نمایندگان بلند پایه‌ی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و پارک فناوری پردیس به امضای طرفین رسید.
به گزارش ایسنا، این سند همکاری در حضور علی‌مرتضی بیرنگ، قائم مقام در امور بین‌الملل و رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دکتر هلال الهنایی، دبیرکل شورای تحقیقات عمان توسط امین‌رضا خالقیان، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل پارک فناوری پردیس و دکتر خابوری مدیر پارک نوآوری مسقط ضمن بازدید از پارک جدیدالتأسیس نوآوری مسقط به امضاء رسید.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۵ آبان

به گزارش مهر، بهزاد سلطانی، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم امضای تفاهمنامه با یکی از بانک‌های عامل برای ارائه‌ی خدمات به شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: برای فرهنگ‌سازی لازم است که برای فارغ‌التحصیلان جوان صدها میلیارد هزینه شود تا به خارج از کشور نروند و به شغل‌های دست دوم روی نیاورند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۵ آبان

به گزارش سیتنا، برات قنبری در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه تلکام با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای مخابرات مطابق با برنامه‌ی تحول ره نگاشت اظهار داشت: هم اکنون از دوره‌ی آنالوگ و دیجیتال وارد دوره‌ی IP شده‌ایم و برای زنده ماندن در این فضا نیازمند تغییر و تحولات در کل شبکه هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۵ آبان

بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در ایران نشانگر رشد در این زمینه است. بر این اساس از ابتدای دولت یازدهم تاکنون حدود ١٤ میلیارد دلار سرمایه‌ی خارجی جذب شده که از این میزان 12 میلیارد دلار به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم FDI و دیگر روش‌ها بوده است.

ادامه مطلب