کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ خرداد

اگر به شما بگویند که سرمایه‌گذاران خطرپذیر در حال تزریق میلیون‌ها دلار سرمایه بر روی حوزه‌های ذخیره‌سازی هستند، حتما ذهن‌تان به سمت راه‌کارهای ذخیره‌ساز ابری و یا فلش متمایل می‌گردد. اما هنگامی که مورد بحث‌مان Clutter است، منظورمان چیزه دیگری است.

ادامه مطلب
حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ خرداد

Sharp از دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی تولیدکننده‌ی تلویزیون بوده است، بنابراین خبر تعجب‌آوری بود که این شرکت حق استفاده از نام خود را در ایالات متحده در قبال مبلغ ۲۷.۸ میلیون دلاری به شرکت چینی Hisense واگذار نمود.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ خرداد

Surface Laptop جدید شرکت Microsoft هم‌اکنون به بازار عرضه شده و برای نخستین‌بار نیز Microsoft Office بر روی Windows Store قرار گرفته است. این اقدامی ضروری به جهت تصاحب بازار لپ‌تاپ از سوی Microsoft محسوب می‌گردد، چراکه Surface Laptop نخستین رایانه‌ای است که Windows 10S بر روی آن اجرا می‌گردد. Windows 10S سیستم‌عاملی است که بر روی آن در حالت عادی امکان نصب برنامه‌های عرضه‌ شده تنها از طریق Windows Store مقدور می‌باشد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ خرداد

Twitter همواره در تلاش بوده است خود را فراتر از یک شبکه‌ی اجتماعی صرف نشان دهد. این سرویس در مدت اخیر با سرمایه‌گذاری بر روی Live Video، پیاده‌سازی قابلیت Moments، تغییرات امنیتی و در نظر نگرفتن نام کاربری در محدودیت ۱۴۰ کاراکتری، در همین راستا صورت گرفته است. برخی از این تغییرات نیز با بازخوردهای متفاوتی مواجه شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ خرداد

کمتر از شش ماه بعد از انعقاد یک دور سرمایه‌گذاری 140 میلیون دلاری، حالا Proterra حدود 55 میلیون دلار دیگر بودجه‌اش را افزایش داد. این تزریق پول اخیر توسط LLP مدیریت سرمایه‌گذاری تولید Al Gore و شرکت سرمایه‌گذاری BMW i Ventures هدایت می‌شود. Generation Investment Management در سال 2004 توسط Al Gore، سیاست‌مدار مشهور ایالات متحده آمریکا و طرفدار محیط زیست تشکیل شد که اعلام کرد این شرکت تصمیم دارد تا آخرین دور، Proterra را رهبری کند زیرا شهرها به طور فزاینده‌ای به دنبال راه حل‌های حمل‌ونقل هوشمند و پایدار برای کاهش آلودگی هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ خرداد

استارتاپ تائید هویت Trusona اعلام کرد بودجه‌ای 10 میلیون دلاری برای جایگزینی نام کاربری و رمز عبور استاندارد اختصاص داده است. Microsoft سرمایه‌گذاری این دور را با سرمایه‌گذارهای موجود Kleiner Perkins Cuufield & Byers joining هدایت می‌کند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۵ خرداد

اخیرا تحقیقات IBM اظهار کرده که می‌تواند قانون Moore را در مسیر یک تراشه‌ی اولیه‌ی 5 نانومتر جدید حفظ کند. Globalfoundries خبر بهتری برای تمام طول عمر صنعت تراشه دارد و آن یک کارخانه‌ی تولید تراشه‌های 7 نانومتری جدید است.

ادامه مطلب