کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۹ اسفند

بر اساس گفته‌های منابعی آگاه، در شرکت Roku مباحثه بر سر تخصیص بودجه‌ی 200 میلیون دلاری در دوره‌ی جدید تعیین بودجه جریان دارد و با در نظر گرفتن مبلغ کنونی ارزش این شرکت تقریباً به 1.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۹ اسفند

کارمندان کمپانی کانادایی BlackBerry، به صورت تصادفی اخبار مربوط به مشخصات فنی محصول جدید این کمپانی را در سایت رسمی BlackBerry منتشر کرده اند. با این که صفحه به سرعت از پرتال شرکت حذف شد اما در همین مدت کوتاه نیز منابع خبری موفق به ثبت آن شده اند. در این گزارش کارشناسان و علاقه مندان به این برند، تصویری از یک گوشی با صفحه کلید کلاسیک و صفحه نمایش لمسی را مشاهده کرده اند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۹ اسفند

مهندسان کمپانی آمریکایی Intel، در حال آماده سازی نسل 8 پردازنده های توسعه داده شده بر اساس فناوری 14 نانومتری هستند. بنا به گزارش نمایندگان این کمپانی چیپ ست های سری Coffee Lake در سال جاری در قفسه ی فروشگاه ها عرضه خواهند شد.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۹ اسفند

آژانس فضایی ناسا در سایت رسمی خود تصویری منحصر به فرد را برای کاربرانش به اشتراک گذاشته است. در این تصویر شما می توانید سطح سیاره سرخ را از نزدیک ببینید. شاید بارها از خود این سوال را پرسیده اید که سیاره ای دیگر و از جمله مریخ از چه موادی ساخته شده است؟!

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

در ماهی که Apple از MacBook Pro جدید خود به همراه تاچ‌بار موجود در آن رونمایی کرد، توسعه‌دهندگان بسیاری برنامه‌های خود را با این سخت‌افزار جدید هماهنگ کرده‌اند. برنامه‌هایی چون Chrome و Evernote پیش از همه چنین به‌روزرسانی را به کاربران خود ارائه داده‌اند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

در رویداد سالانه‌ی MWC در بارسلونای اسپانیا، شرکت چینی TCL از گوشی جدید خود با نام BlackBerry KeyOne رونمایی کرد. برای آنان که خبرها را پی‌گیری می‌کنند، این گوشی پیش‌تر Mercury نام نهاده شده بود.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

Google در روز جاری اعلام داشت که قصد دارد دستیار صوتی خود را به آخرین نسخه‌های Android خود وارد کند. این بدان معنی است که دستیار صوتی این شرکت در اختیار صدها میلیون کاربر Android قرار خواهد گرفت.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۸ اسفند

Cloudflare امروز خبر از وجود اشکالی اساسی و جدی در نرم‌افزارش داد که موجب درز اطلاعات حساسی چون رمزهای عبور، کوکی‌ها و کدهای تأیید اعتبار از میان کدهای وب‌سایت مشتریانش خواهد شد. می‌توان گفت که این اعلامیه به‌نوعی ضربه‌ای بزرگ برای شبکه‌ی تحویل محتوایی محسوب می‌شود که امنیت و عملکردی بهتر و بیشتر را به بیش از 5 میلیون وب‌سایت ارائه می‌دهد.

ادامه مطلب