تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ آذر

امروز تیتر خبری رسانه های ژاپنی، اخباری مربوط به گسترش همکاری غول تکنولوژی صنعت خودروسازی Tesla Motors با برند جهانی Panasonic بود. انتظار می رود قرارداد های جدید در زمینه تولید پیل های خورشیدی برای خودروهای تسلا موتورز باشد. این کمپانی روز به روز در حال افزایش پروژه های مشترک با Panasonic است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ آذر

ایرلند بیان داشته است که اقدام جرمیه‌ی مالیاتی اتحادیه‌ی اروپا بر علیه Apple فراتر از اختیارات آن و با درکی درست از قوانین داخلی مالیاتی این کشور نبوده است. اتحادیه‌ی اروپا پیش‌تر اقدام به جریمه‌ای ۱۳.۵۹ میلیارد دلاری برای شرکت Apple به دلیل مسائل مالیاتی کرده بود.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ آذر

Lumus موفق شده است برای ساخت عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده‌ی خود مبلغ ۴۵ میلیون دلار سرمایه جذب نماید. این شرکت پیش از این توانسته بود ۱۵ میلیون دلار از صندوق‌های سرمایه‌گذاری متعدد دریافت داشته باشد و حالا این شرکت در حال اعلام دریافت مبلغ ۳۰ میلیون دلاری می‌باشد. یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران سری آخر این شرکت، Quanta Computer، شرکت سازنده‌ی لپ‌تاپ تایوانی است. در بین سرمایه‌گذاران اسامی چون HTC، Shanda Group و Crystal-Optech نیز دیده می‌شود.

ادامه مطلب
سرگرمی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ آذر

قسمت بزرگی از موفقیت Mincraft به دلیل آن است که بر روی هر پلتفرمی ارائه شده است. امروز بر تعداد لیست پلتفرم‌های مورد پشتیبانی این بازی یکی دیگر افزوده شد. چراکه این بازی بر روی Apple TV نیز عرضه شده است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ آذر

در تازه‌ترین به‌روزرسانی صورت گرفته بر روی سرویس پیام‌رسان Kik، از آغاز امروز قابلیت چت ویدئویی همزمان تا ۶ نفر بر روی این سرویس فعال شده است. این در حالی است که Facebook Messenger نیز همین قابلیت را به تازگی بر روی سرویس خود ارائه داده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ آذر

به نظر می‌رسد Super Mario Run موفقیتی را برای Nintendo به ارمغان نیاورده است. این بازی موبایل اگرچه توانسته است در ظرف ۲۴ ساعت ۵ میلیون دانلود داشته باشد، اما بازخورد منفی کاربران در مورد این بازی در App Store شرکت Apple، در حال تأثیر منفی بر روی سهام شرکت Nintendo می‌باشد.

ادامه مطلب
گوناگون
بهناز زادبخش۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ آذر

به گفته پژوهشگران افزایش گاز متان، باعث ایجاد تغییرات محیطی و آب وهوایی شده و تلاشهای بین المللی برای کنترل گرم شدن زمین را به خطر می اندازد. از این رو پژوهشگران درصدد راهی برای کاهش این گاز در راستای تثبیت شرایط کنونی هستند. بر اساس یک پژوهش علمی جدید، تولید گاز متان در سالهای اخیر با افزایش قابل توجه همراه بوده است. نتیجه این پژوهش آزمایشگاهی که در کشور در فرانسه انجام شده است، نشان می دهد که تولید متان از سال ۲۰۰۷ افزایش قابل توجه داشته و در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با ده درصد افزایش به ثبت رسیده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۶ آذر

Mark Zuckerberg در سال ۲۰۱۶ برای خود پروژه‌ی بلندپروازانه‌ای تعریف کرده است که در آن می‌خواهد دستیار صوتی هوشمندی برای خانه‌ی خود بسازد تا وی را قادر به انجام اموری خاص در خانه شامل کنترل نور، مراقبت از بازدیدکنندگان و به‌کارگیری وسائل منزل نماید.

ادامه مطلب