نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

ابزار Google Map Maker در آوریل ۲۰۱۱ به عنوان نسخه‌ی موازی برنامه‌ی Maps این شرکت به منظور تشویق کاربران به بهبود تغییرات جغرافیایی و نقشه‌‌ی محلی زندگی‌شان ایجاد شد. در حالت ایده‌آل، کاربرانی درخواست تغییرات ایجاد شده بر روی نقشه را بررسی و با تأیید نهایی بر روی نسخه‌ی رسمی قرار می‌دادند. البته این شیوه‌ی کاری مشکلاتی را در گذشته در پی داشته است. اما به نظر می‌رسد رویای اعتماد به همه برای ایجاد نقشه‌ای عمومی به پایان رسیده است. روز گذشته، این شرکت اعلام داشت که تا مارس ۲۰۱۷ Map Maker را پایان و به برنامه‌ی Maps انتقال خواهد داد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۹:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

Google طرفدار شیوه‌های شارژ سریع غیر استاندارد گوشی‌های Android از طریق درگاه USB-C نمی‌باشد و از تولیدکنندگان خواسته است که مواردی را جهت استانداردسازی رعایت کنند. در تازه‌ترین سند منتشر شده‌ی Android Compatibility برای نسخه‌ی Nougat، این شرکت قویا توصیه کرده است که تولیدکنندگان از تکنولوژی‌های شارژ سریع اختصاصی که ولتاژ را از حد استاندارد خود بالاتر می‌برند، پشتیبانی نکنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

کمپانی آمازون شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است که در سال ۱۹۹۴ تاسیس شد. این شرکت فروش آنلاین خود را از کتاب آغاز کرد اما رفته رفته به عرصه اینترنت و لوازم جانبی روی آورد. حال این کمپانی تصمیم گرفته است که تبلت های خود را در بازار عرضه کند. این شرکت قصد دارد تا با برنامه ریزی های جامع در آستانه سال نو تبلت های محبوب و بسیار ارزان قیمت خود را به فروش برساند. مدیران این کمپانی پیش بینی می کنند بتوانند تعداد 9 میلیون دستگاه تبلت را بین مشتریان خود عرضه کنند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

کمپانی Samsung Electronics به تازگی از گوشی هوشمند Galaxy S7 به رنگ صورتی رونمایی کرد. گفته می شود این گوشی در کره جنوبی تولید شده است. این بار کمپانی رنگ صورتی را برای طراحی گوشی خود برگزیده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

کاربران Adobe Flash Player در حال حاضر می توانند نسخه جدید برنامه فلش پلیر را بصورت مستقل دانلود و نصب نمایند. تمامی اطلاعات در مورد ویژگی های جدید این نرم افزار در سایت رسمی این کمپانی منتشر شده است. به گفته توسعه دهندگان این برنامه، تمام تغییرات اپلیکیشن در درجه اول مربوط به امنیت نرم افزار می باشد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

کمپانی Lenovo در چین، به تازگی از گوشی هوشمند جدید خود با نام Moto M پرده برداری کرد. به گزارشی از سایت Motorola، قرار است این گوشی با بدنه فلزی و رنگ طلایی در برابر کارایی بالای خود با هزینه کمی عرضه شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

به گزارش Straits Times، متخصصین دانشگاه فنی نانیانگ، به تازگی با استفاده از تکنولوژی موفق به پنهان کردن قسمتی از اجسام شده اند. در این روش بخشی از جسم نامرئی و قسمتی قابل مشاهده خواهد بود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

اگرچه Instagram با کپی‌برداری از Snapchat قابلیت جدیدی به نام Stories را معرفی کرد، اما Snapchat به دلیل نوآوری‌های جدیدش در ویژگی‌‌های واقعیت افزوده، توانسته است محبوبیت پیدا کند. Lens یکی از ویژگی‌های اصلی Snapchat‌ می‌باشد و کاربر در این سرویس، عکس‌ها و ویدیوهایی را منتشر می‌کند که پس از ده ثانیه منقضی می‌شوند.

ادامه مطلب