کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

Apple اخیراً تکنولوژی پلتفرم موسیقی مبتنی بر رایانش‌ابری شرکتی با نام Omnifone را خریداری کرده و تعداد زیادی از کارکنان سابق آن را نیز به خدمت گرفت. البته اولین بار در ماه جولای سال جاری، پس از اعلام ورشکستگی Omnifone، از علاقه‌ی Apple به این شرکت باخبر شدیم، اما در آن زمان چنین خبری مورد تأیید قرار نگرفت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

رقابت با Uber سرانجامی نداشت. امروز شرکت Karhoo اعلام کرد سرویس جدیدش را تعطيل کرده و پس از به آخر رسیدن منابع مالی و ورشکستی‌اش به دنبال گام‌های بعدی تجارت می‌باشد. استارتاپ جدید Karhoo امید داشت تا به رقیبی جدی برای Uber در شهرهای مختلف آمریکا، اروپا و آسیا تبدیل شود.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

اگر به تازگی iPhoneتان را شکسته‌اید و بیمه‌ای و یا AppleCare ندارید، می‌توانید با خرید نسخه‌ی refurbished شده‌یiPhone، مستقیما از Apple، در هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

هفته‌ی گذشته، گزارشی تحقیقی از یک ژورنال آلمانی فاش ساخت که Web of Trust Services (WoT) مشغول جمع‌آوری تاریخچه‌ی اطلاعات اینترنتی کاربران از طریق add-on مرورگر خود و فروش آن به third-parties است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

به نظر می‌رسد که Alphabet قصد پایان سرویس تحویل محصول Project Wing خود را دارد. به برخی از کارمندان این پروژه نیز گفته شده است به دنبال شغل دیگری بگردند. این شرکت همچنین به همکاری خود با Starbucks پایان داده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
بهناز زادبخش۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

تعدادی از مبتلایان به "اسکیزوفرنی"، برای انجام یک پروژه تحقیقاتی در اروپا، داوطلب شده اند تا صدای زجرآوری که درسر خود احساس می کنند را با قرار گرفتن در مقابل کامپیوتر آواتار، کنترل، یا از بین ببرند. "اسکیزوفرنی" یک اختلال روانی است که در سراسر جهان از هر 100 نفر، یک نفر به آن مبتلا است. شایع ترین علائم آن هذیان گویی و توهم شنوایی است. "مهدی حافظ" 23 سال داشت زمانیکه به این بیماری مبتلا شد. او قبلا در یک رستوران کار می کرد اما به خاطر عوارض جانبی داروهای قوی که مصرف می کرد، مجبور شد کار خود را رها کند. اکنون پس از 4 سال از گذشت این بیماری، او در فکر برگشتن به زندگی عادی است.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

فیلتر‌های هوش‌مصنوعی Prisma از امروز وارد ویدئوهای Facebook Live می‌گردند. ویدئوها می‌توانند از طریق اپلیکیشن Prisma و از طریق گوشی‌های iPhone 6s و iPhone 7 ساخته شوند.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۹ آبان

کاربران Android برای دریافت حل مشکل ایراد امنیتی شناخته‌شده‌ای که که به اپلیکیشن‌ها اجازه‌ی کنار زدن لایه‌های امنیتی سیستم‌عامل را می‌دهد، حداقل بایستی یک ماه دیگر منتظر بمانند. به طرز اعجاب‌آوری این ایراد امنیتی در به‌روزرسانی ماه نوامبر دیده نمی‌شود.

ادامه مطلب