نرم افزار
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

Google امروز بزرگ‌ترین به‌روزرسانی خود را در سطح backend-as-a-service برای پلتفرم Firebase خود از زمانی که اعلام داشت این سرویس پلتفرم جامع توسعه‌دهندگان خواهد بود، منتشر ساخت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

GoOpti را می‌توان نسخه‌ی Uber اما برای اتوبوس‌های آن دانست. این برنامه مسافران اروپایی شهرهای کوچک اروپا را که می‌خواهند به شهرهای بزرگ‌تر مسافرت کنند، به یکدیگر متصل می‌کند. در ارائه‌ی چنین سرویسی از مزیت کاهش قیمت‌ها به دلیل ارائه‌شدن به تعداد بالای مسافر نیز بهره برده می‌شود.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

اپراتور آلمانی Telekom می‌خواهد سال جاری سامانه‌‌ی دفاعی پهبادی را جهت حفاظت از فرودگاه‌ها، استادیوم‌ها و حتی رصد خودروهای در حال تست در پیست‌ها را طراحی کند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

مدیر کمپانی Microsoft طی یک سخنرانی اخیر خود در مورد آخرین تحولات و دستاورد های این کمپانی تأکید کرد که یکی از محصولات برای بهبود زندگی افراد معلول ایجاد شده است. البته با سطح تکنولوژی Microsoft جای تعجب نیست که این شرکت اعلام کرده در حال توسعه پروژه هوش مصنوعی Project Tokyo برای کمک به نابینایان و کم بینایان است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

لامپ های هوشمند و دیگر ابزار از اینترنت اشیا می توانند به راحتی مورد دستبرد و هک قرار گیرند. به گفته متخصصان به تازگی این موارد به هدف اصلی برای دستبرد و تفریح هکرها تبدیل شده است. خوشبختانه این اولین بار است که هکر های کلاه سفید به کمک سازندگان آمده اند تا ضعف های امنیتی در این ابزار را شناسایی و تا حد امکان آنها را برطرف کنند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

کمپانی Microsoft به تازگی گوشی هوشمند جدید خود را با پردازنده قوی که در لپ تاپ و نوت بوک های این کمپانی استفاده می شد، مجهز کرده است. به گفته منابع خبری، طبق برنامه ریزی مدیران این شرکت، قرار است این محصول در سال آینده به بازار عرضه گردد.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

در شبکه های مجازی تصاویر و اطلاعات جدیدی در مورد گوشی هوشمند Nokia D1C منتشر شده است. بر اساس اطلاعات اولیه این گوشی قرار است تا سال 2017 در بازار داخلی چین به فروش برسد.

ادامه مطلب