تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

طی گزارش مالی کمپانی Facebook، در سه ماهه سوم سال جاری، مارک زاکربرگ عنوان می کند، ابتکار این کمپانی سبب شده تا بیش از 40 میلیون نفر از کاربران اینترنت از سرار جهان عضو این شبکه شوند. به لطف این شرکت آمریکایی روزانه 0.5٪ از جمعیت جهان به شبکه جهانی اینترنت متصل می شوند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

شرکت Apple قیمت آداپتورهای USB-C را در پی اعتراضات کاربران کاهش داده است. این امر شاید برای صاحبان جدیدترین MacBook Pro این شرکت آن چنان خوشایند نباشد. محصول جدید Apple تنها سه درگاه Thunderbolt 3 USB-C را دارد که مشکلاتی در زمینه‌ی عدم پشتیبانی برخی از تجهیزات جانبی از طریق آن پیش آمده است. این در حالی است که امروزه اکثریت مردم از لوازم جانبی در کار خود بهره می‌برند.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

مشخصات سخت‌افزاری گوشی Pixel و Pixel XL بسیار قدرتمند به نظر می‌رسد، اما ویژگی مهم ضد آب بودن در آن دیده نمی‌شود. در حالی که گوشی‌های رقیب موجود در بازار همچون iPhone 7 و 7Plus و خانواده‌ی S7 شرکت Samsung، به راحتی می‌توانند در مقابل نفوذ آب در شرایط مختلف مقاومت کنند، Pixel و Pixel XL تنها در برابر گرد و غبار و مقدار کمی آب مقاوم هستند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

شرکت Apple، به میزان ۲/۸ میلیون از گجت‌های پوشیدنی نظیر Apple Watch را در ۳ ماهه‌ی سوم سال جاری روانه‌ی بازار کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که نزدیک به نیمی از کل بازار به ساعت‌های هوشمند این شرکت تعلق دارد. برآورد گروه تحلیلگر Canalys، مجموع محموله‌های ساعت هوشمند Apple را نزدیک به ۶/۱ میلیون در ۳ ماهه‌ی مذکور نشان می‌دهد که افزایش ۶۰ درصدی، نسبت به سال گذشته داشته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

در رویداد Playtime توسعه‌دهندگان Android، شرکت Google اعلام کرد به زودی اپلیکیشن‌ها در Play Store گزینه‌ای جدید دریافت می‌کنند که می تواند پیامد بزرگی را بر نحوه‌ی مشترک‌شدن کاربران داشته باشد. برای مثال، کاربران می‌توانند پیش از آنکه مشترک ثابت شوند، برای ۳ ماه اول اشتراک خود ماهیانه مبلغ ۱ دلار پرداخت کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۵:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

بازوی سرمایه‌گذاری Alphabet با نام Google Capital به‌طور بی‌سروصدا بر روی شرکت مادر Snapchat یعنی Snap Inc سرمایه‌گذاری کرده است. این سرمایه‌گذاری پس از آن انتشار یافت که در روز جمعه Google Capital نام خود را به CapitalG تغییر داد و لوگوی Snapchat را بر روی وب‌سایت خود قرار داده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

روز چهارشنبه شرکت IAC مالک Vimeo، در کنار گزارش درآمدش اعلام داشت، این سرویس به اشتراک‌گذاری ویدئو با راه‌‌اندازی سرویس خود به صورت consumer-facing، در حال آماده‌‌سازی برای ورود به رقابت با سرویس‌هایی چون Netflix، Amazon، YouTube و دیگر سایت‌های اشتراک ویدئو قرار دارد.

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

ایده‌های سرگرمی و بازی Facebook عمیق‌تر از برنامه‌ی Gameroom و بازی‌هایی چون بکستبال، فوتبال و شطرنج می‌باشد. Zuckerberg و شرکتش در حال تدارک یک کیت توسعه‌ای برای توسعه‌دهندگان third-party هستند تا حواس‌پرتی بیشتری را وارد Facebook Messenger کنند.

ادامه مطلب