نرم افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ آبان

سال گذشته بود که YouTube Red راه‌‌اندازی شد. این سرویس در صدد ایجاد وجه تمایزی بین رقبایی چون Netfix و Hulu بوده است. یک سرویس ویدیویی بدون تبلیغات که کاربران برای استفاده از آن باید حق اشتراک پرداخت کنند. تعداد مشترکین این سرویس حاکی از آن است که YouTube همچنان راه طولانی در پذیرش عمومی پرداخت اشتراک ماهانه‌ی خود دارد.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ آبان

Spotify یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌های پخش برنامه‌های آنلاین موسیقی در جهان است که حدود ۴۰ میلیون مشترک با پرداخت هزینه‌ی ماهیانه دارد. در تازه‌ترین اقدام این شرکت برای گسترش مسیر خود، مالکیت Preact را از آن خود کرده است. شرکت Preact، سرویس و پلتفرم مبتنی بر رایانش ابری است که به منظور کاهش ریزش کاربران و افزایش تعداد مشترکین شرکت‌هایی مانند Spotify ایجاد شده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ آبان

قیمت سهام Fitbit امروز با افتی ۳۰ درصدی مواجه شد.James Park، مدیر عامل Fitbit در بیانیه‌ای اذعان داشت در حال حاضر میزان سود به ازای هر سهم، در 3 ماهه‌ی چهارم حدود ۰/۱۴ الی ۰/۱۸ دلار است که به مراتب کمتر از پیش‌بینی ۰/۷۵ دلاری تحلیلگران می‌باشد. برآورد مالی سالانه‌ی این شرکت نیز، برخلاف پیش‌بینی‌ها حدود ۲/۳۲ الی ۲/۴ میلیارد دلار کاهش داشته است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ آبان

با وجود عرضه‌ی پهباد Karma و دوربین Hero5، خبرهای بدی از گزارش مالی ۳ ماهه‌ی اخیر این شرکت به گوش می‌رسد. با کاهش مبلغ فروش به ۲۴۰.۶ میلیون دلار، در مقایسه با رقم ۴۰۰ میلیون دلاری سال گذشته، سهام‌داران شاهد کاهش ارزش سهام این شرکت به زیر ۱۰ دلار بوده‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۱۵:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ آبان

طبق اطلاعات منتشر شده، عرضه‌ی جهانی گوشی‌های هوشمند ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و از میزان ۳۵۴.۲ میلیون دستگاه در ۳ ماهه‌ی سوم ۲۰۱۵، به ۳۷۵.۴ میلیون در مدت مشابه امسال رسیده است. این بالاترین نرخ رشد عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند تاکنون بوده است. چنین رشدی نیز به دلیل افزایش فروش گوشی‌های هوشمند میان‌رده در کشورهایی چون آفریقای‌جنوبی و هند عنوان شده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۳:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ آبان

YouTube امروز اعلام داشت که تغییراتی را بر روی سامانه‌ی Comment سرویس خود اعمال خواهد کرد. هدف از این تغییرات، در اختیار گذاشتن کنترل بیشتر برای تولیدکنندگان محتوا و ایجاد تعامل بهتر آنان با نظردهندگان عنوان شده است.

ادامه مطلب
پوشیدنی
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ آبان

همانطور که به تعطیلات سال نوی میلادی نزدیک می‌شویم، بازار هدیه‌دادن نیز گرم می‌شود. شرکت‌ها تلاش می‌کنند با ارائه‌ی محصولاتی با قیمتی مناسب، نظر خریداران را برای هدایای خود جذب کنند. Huawei نیز به همین منظور محصول جدیدی با نام Fit معرفی نموده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۹:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۱۴ آبان

به‌روزرسانی‌های اصلی Windows 10، شامل Anniversary Update و Creator Update، همگی در حجم یک سیستم‌عامل کامل عرضه می‌شوند. دانلود چنین به‌روزرسانی‌هایی در حدود ۴ گیگابایت است و نصب آن‌ها زمان زیادی را خواهد گرفت. اما Microsoft می‌خواهد این رویه را با ارائه‌ی Unified Update Platform (UUP) تغییر دهد.

ادامه مطلب