تکنولوژی
بهناز زادبخش۲۰:۳۶ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

محققان ایتالیایی در حال ارائه یک ربات شبیه انسان هستند که می تواند در هنگام مواجهه با بلایای طبیعی، جان انسانها را نجات بدهد. این ربات متحرک، پروژه مجتمع فنی "جنوا" در ایتالیا هم اکنون در دست بررسی است. در آینده، این ربات متحرک، در موقعیتهای مهم جایگزین نیروی انسانی خواهد شد. بنابراین او در حال آموختن حرکات و راه رفتن، نظیر انسان است.

ادامه مطلب
امنیت
مهدی پرهیزی۱۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

مقامات مسئول اینترنت در چین، قوانین بحث برانگیزی درباره‌ی پخش زنده‌ی ویدیویی وضع کردند. از سویی اقدام مذکور مشمول شرکت های کوچک‌تر نمی‌شود اما معیارهای نظارتی سختی برای شرکت های پیشرو اجرا خواهد شد. اداره‌ی کل فضای مجازی چین، روز جمعه در اطلاعیه‌ای در وب‌سایت خود اعلام کرد، تعداد انگشت‌شمار از محدودیت‌های اولیه، تحت عنوان یک قانون ۲۴ ماده‌ای نهایی شده است که نتایج آن اول دسامبر مشخص خواهد شد.

ادامه مطلب
گوناگون
بهناز زادبخش۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

هیوهر، از هشت سالگی صخره نوردی می کرد. او در ۱۷ سالگی یکی از بهترین صخره نوردان ایالات متحده اعلام شد. تا اینکه حادثه ای رخ داد. هنگام بالا رفتن از کوه یخ به همراه یک صخره نورد دیگر در یک کولاک گرفتار شدند.
آنها سه شب را در دمای ۲۹ درجه زیر صفر سپری کردند. وقتی گروه نجات این دو صخره نورد را پیدا کرد، هر دو دچار یخ زدگی شدید شده بودند. در نتیجه این یخ زدگی، هیوهر دو پای خود را از زیر زانو از دست داد. او از آن پس تصمیم گرفت تا بجای فتح ارتفاعات، راهی برای غلبه بر این ناتوانی جسمی پیدا کند.

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

کاخ سفید امروز خبر از راه‌اندازی سرویسی به نام Code.gov داد. این وب‌سایت حاوی پروژه‌های متن‌باز دولتی و منابع مرتبط با آن‌ها می‌باشد. با راه‌اندازی چنین وب‌سایتی، دولت آمریکا امیدوار است دسترسی عمومی به نرم‌افزارهای دولتی و بازاستفاده از آن‌ها در ارگان‌های دولتی را افزایش دهد.

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۵:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

RCS که سرنام Rich Communication Services می‌باشد، قرار است به عنوان روشی پیش‌فرض، جایگزین SMS فعلی گردد. RCS قدرتمندتر از SMS است و دیگر محدودیت کاراکتری نیز ندارد. پشتیبانی آن از تصویر، ویدئو و چت گروهی نیز بهتر است. اما این سرویس همانند SMS، مبتنی بر اپراتور است، به این معنی که باید ثابت کند که می‌تواند بر مشکلات تاریخی SMS غلبه کند. این مشکلات شامل مدل قیمت‌گذاری نامعلوم و مشکل رد و بدل شدن بین اپراتورها می‌گردند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

Wish، شرکت سان‌فرانسیسکویی که تجارت الکترونیکی مبتنی بر دستگاه‌های موبایل آن سراسر امریکا و اروپا را با شیوه‌ی خرید آسان لباس و لوازم آرایشی خود گرفته است، خبر از جذب سرمایه‌ی ۵۰۰ میلیون دلاری دلاری داده است.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۱۵ آبان

Twitch، سرویس پخش ویدئوی Amazon که تاکنون ۲ میلیون کاربر از آن استفاده می‌کنند، اعلام داشت که قصد فروش پلتفرم ویدئوهای تبلیغاتی را به شرکای پخش‌زنده‌‌ای دارد که امکان بلاک کردن محتوا در آن وجود ندارد. هفته‌ی جاری تبلیغات در سرویس Twitch قرار خواهد گرفت و از طریق تکنولوژی ویدئویی جدید SureStream موجود در آن به نمایش در خواهد آمد. SureStream به منظور پخش روان‌تر و با اطمینان‌تر محتواهای ویدئویی ایجاد شده است.

ادامه مطلب