سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۷:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

اینتل در نظر دارد تا تراشه 14 نانومتری را برای گوشی های هوشمند تولید کند. این کمپانی برای انجام این کار، همکاری خود را با نام تجاری اسپریدتروم در شانگهای آغاز کرده است. قرار است این تراشه برای استفاده در پردازنده های تلفن همراه طراحی شود.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

به گزارش روسیسکایا گازتا، متخصصین آکادمی کورولیوف، دانشگاه پژوهشی سامارا، تکنولوژی منحصر به فردی را اختراع کرده اند که به افزایش طول عمر باتری کمک می کند. به گفته این روزنامه این باتری ها عمری معادل صد سال دارند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

مقامات ژاپنی برنامه ریزی برای برگزاری قریب الوقوع اولین اجلاس جهانی روبات ها را اعلام کرده اند. این اجلاس برای 3-4 سال آینده برنامه ریزی شده است. انتظار می رود، که تا آن زمان ربات ها به اندازه کافی در بازار وجود داشته باشد و به راحتی بتوان بازار رباتیک را ارزیابی کرد. دولت ژاپن در حال حاضر در مرحله تعیین محل برگزاری این اجلاس است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

David Foster، شخصی که به توسعه‌ی تبلت‌های Amazon Kindle و Kindle Fire کمک کرد، روز دوشنبه به عنوان رئیس بخش مهندسی محصولات سخت‌افزاری Google منصوب شد. فرد نزدیکی به این انتصاب بیان داشته که Foster مسئول بخش توسعه‌ی سخت‌افزار سری جدید گوشی‌های Google خواهد بود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

AMD قصد دارد نسل هفتم از پردازنده‌های تجاری خود را رونمایی کند. چیپ‌های AMD Pro، بخش‌های پردازشی شتاب‌داده‌شده‌ای هستند که قسمت پردازش مرکزی و گرافیکی را بر روی یک سیلیکون پیاده‌سازی کرده است. این چیپ‌ها که با نام Bristol Ridge شناخته می‌شوند، از طریق محصولات شرکت‌های Hewlett-Packard و دیگر تولیدکنندگان در دسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

WhatsApp روز دوشنبه ویژگی‌های جدیدی چون ادیت عکس شامل امکان کشیدن تصویر، اضافه‌کردن emoji همچون استیکرها و در نتیجه امکان اعمال تغییرات جالب هنگام گرفتن سلفی‌ را معرفی کرد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

Google نه تنها در ۴ اکتبر، سری جدید گوشی‌های خود را معرفی خواهد کرد، بلکه نخستین هدست واقعیت مجازی Daydream خود را رونمایی خواهد کرد. این دستگاه برای کار با دو گوشی جدید این شرکت ساخته شده و قیمتی در حدود ۷۹ دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

ادامه مطلب