تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۳ مهر

تیم توسعه یک استارتاپ خصوصی به تازگی دستگاهی را طراحی کرده است که می تواند به پرواز تکنفره انسان کمک کند. به گفته طراحان، انرژی برق این دستگاه برای یک پرواز 40 دقیقه ای کافی می باشد.

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۲۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

احتمالا Walmart نام شرکتی نخواهد بود که هنگام شنیدن نرم‌افزارهای متن‌باز به ذهن‌تان خطور کند، اما WalmartLab، بخش تکنولوژی و نوآوری این شرکت، تاکنون پروژه‌های متن‌بازی متعددی را منتشر کرده است. جالب‌ترین این پروژه‌ها، OneOps و پلتفرم DevOps آن بوده است.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
مهدی پرهیزی۲۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

شاید برایتان عجیب به نظر برسد اما در کشور ژاپن اگر بنا باشد اثر موسیقی خریده شود، ژاپنی‌ها ترجیحشان به خرید CD است تا پرداخت هزینه‌ی سرویس‌های آنلاین پخش موسیقی.
نکته‌ی جالب در مورد ژاپن آن است که ۸ سال پیش، این کشور مهد پیشرفته‌ترین بازار موسیقی موبایل بوده است. سریع‌ترین اینترنت و استودیوهای موسیقی بزرگ، به دارندگان گوشی‌های موبایل امکان دانلود قطعه‌های موسیقی را به کاربران می‌داده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
مهدی پرهیزی۱۹:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

شرکت‌هایی همانند Microsoft، Amazon و Google به رقابت نزدیک خود در حوزه‌ی ارائه‌ی سرویس‌های رایانش ابری برای کاربران مصرف‌کننده، توسعه‌دهنده و کسب‌وکار ادامه می‌دهند. در همین راستا، امروز Microsoft جدیدترین تلاش خود را برای کنار زدن سایر رقبا شروع کرده است. این شرکت همچنین سعی دارد خود را به عنوان سرویس قابل اعتماد به مشتریان ارائه نماید.

ادامه مطلب
نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۷:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

بیش از ۴۵ هزار توسعه‌دهنده در حال کار بر روی فریم‌ورک Microsoft Bot هستند. این خبر را Satya Nadella، مدیرعامل Microsoft، در روز دوشنبه اعلام کرد. این فریم‌ورک کار ساخت بات را به دلیل انعطاف‌پذیری بالای آن، بسیار روان کرده است. علاوه بر آن، این فریم‌ورک نه‌تنها اجازه‌ی ساخت بات و برنامه‌های یادگیری ماشین را برای Skype می‌دهد، بلکه برای Facebook Messenger، Kik و دیگر پلتفرم‌های چت نیز راه‌کاری ارائه داده است. در آن سوی میدان، ۳۴ هزار توسعه‌دهنده مشغول ساخت بات برای Facebook Messenger هستند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

آیا از تایپ کردن پیام هایتان خسته شده اید؟ پس حتما خوشحال می شوید که بدانید یک صفحه کلید جدید اندرویدی طراحی شده است که با صدای شما کار می کند. این برنامه که توسط کمپانی Baidu طراحی شده است، امروز رونمایی گردید. از این کمپانی معمولا به نام گوگل چین یاد می شود.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
مهدی پرهیزی۱۵:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

Facebook نسخه‌ی سبک‌شده‌ای از سرویس پیام‌رسان محبوب خود را با هدف استفاده‌ی راحت‌تر کاربران این سرویس که اینترنت نامطلوبی دارند، ارائه کرده است. این برنامه که Messenger Lite نام‌گذاری شده است، با وجود حذف برخی امکانات غیر ضروری، به کاربران امکان ارسال متن، عکس و لینک را می‌دهد. این برنامه ابتدا برای کاربران کشورهای کنیا، تونس، مالزی، سری‌لانکا و ونزوئلا ارائه خواهد شد. کشورهای دیگر در ماه آینده اضافه و مورد پشتیبانی قرار خواهند گرفت.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
معراج مبرانیا۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۲ مهر

امروزه کمتر کسب وکاری را می توان یافت که بتواند بدون استفاده از سیستم های کامپیوتری و آنلاین به حیات خود ادامه دهد. فضای کسب و کار به سرعت در حال تغییر است، همانطور که تا پیش از این نمیشد کسب و کارها را بدون استفاده از این سیستم ها مدیریت و اداره کرد هم اکنون هم داشتن سیستم های آنلاین جزو الزامات یک کسب و کار است.
برای هماهنگ شدن کسب و کارهای قدیم با فضای امروز چاره ای جز حرکت بسوی آنلاین شدن نیست. زمانی برای خرید وسایل مورد نیاز خود مجبور به ترک منزل و گشتن در بازارها بودیم اما اکنون فاصله ما با همه بازارها فقط چند کلیک است.

ادامه مطلب