نرم افزار
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۵ مهر

یک سال پس از آنکه Google برنامه‌ی Pixtate را خرید، این شرکت خبر از بسته شدن برنامه‌ی موبایل خود تا پایان ماه جاری میلادی را داد. تیم توسعه‌ی این برنامه معتقد است اگر فراتر از اهداف تعیین شده حرکت می‌کردند، می‌توانستند تأثیرات بهتری بر روی حوزه‌ی کاری خود ایجاد کنند. در حالی که تمامی محصولات این سرویس دیگر پشتیبانی نمی‌گردد، اما بخش سرویس انجمن اجرایی آن بدون مداخله‌ی مستقیم تیم توسعه، به کار خود ادامه خواهد داد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۵ مهر

اپلیکیشن محبوب شناسایی موسیقی Shazam به‌روزرسانی جدیدی برای پلتفرم iOS خود منتشر ساخت که امکان شناسایی قطعه‌ی موسیقی را از درون متن پیام ممکن می‌سازد. به این شکل که کاربران می‌توانند موسیقی مورد علاقه‌شان را مستقیما از طریق پیام برای یکدیگر ارسال کنند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۵ مهر

غول فناوری کره جنوبی قصد دارد که تکنولوژی تولید پردازنده اسنپ دراگون 830 را بدست گیرد، زیرا کوالکام نمی خواهد سامسونگ به رقیب اصلی او در بازار بدل شود.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

هم‌اکنون بیش از ۲۰ میلیون دانشجو از Chromebook جهت ساخت، همکاری و ارتباط بهره می‌گیرند. این‌ خبر را Rajen Sheth، مدیر ارشد مدیریت محصولات Android و Chrome برای آموزش و کسب‌وکار Google عنوان کرد. البته مشخص نیست که این آمار ارائه شده، شامل استفاده‌ از Chromebook به صورت اشتراکی توسط دانشجویان می‌شود یا خیر.

ادامه مطلب
تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۴ مهر

دنیای رایانه‌ها هر ۱۰ سال تغییرات شگرفی را با خود به همراه دارد. این گفته‌ی مدیرعامل شرکت Google، آقای Sundar Pichai در رویداد معرفی محصولات جدید این شرکت در ۴ اکتبر بوده است. وی در ادامه گفت رایانه‌های شخصی، وب و دستگاه‌های موبایل تغییرات فراوانی بر روی زندگی افراد در دهه‌ی گذشته داده‌اند. اما در دهه‌ی پیش‌رو، هوش‌مصنوعی پیش‌تاز همه‌چیز خواهد بود.
بیایید نگاهی به دستیار صوتی Google و نحوه‌ی استفاده از هوش‌مصنوعی در آن بپردازیم. مقداری از جزئیات این سرویس جدید در کنفرانس I/O، در ماه May معرفی شد. اما حالا بسیار بیشتر از آن موقع اطلاعات در مورد این سرویس در دست‌مان است.

ادامه مطلب