اپلیکیشن
الناز فرجی۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ بهمن

فیس بوک 12 ساله شد ( بله ، اشکالی ندارد اگر احساس پیری میکنید)
امسال این شبکه ی اجتماعی در حال گذراندن مرحله ی بزرگی است ، که روز "دوست" نام گرفته است ؛

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ بهمن

در ماه ژانویه ما مطالبی که نشان میدادند گوگل در حال طراحی هدست واقعیت مجازی خودش است را پست کردیم . حالا ، دو هفته بعد ، گزارشی جدید حاکی از این است که گوگل نه تنها در حال کار کردن بر روی هدست اش است ، بلکه این هدست امسال بیرون میاید . گزارش financial times در روز یکشنبه با ذکر منبع " آشنا با برنامه های گوگل" ادعا میکند ( ماه پیش حدس زدیم ) که این هدست رقیب samsung's gear VR خواهد بود . در کنار این خط ها ، این وسیله باید با گوشی هوشمند جفت شود تا بتواند عمل کند . علاوه بر هدست واقعیت مجازی ، گزارش حاکی از این است که گوگل نرم افزار جدید واقعیت مجازی اندروید را همزمان با سخت افزارش بیرون میدهد . مخصوصا ، گفته میشود که گوگل در حال کار کردن برای طراحی این تجربه ی واقعیت مجازی است . که نرم افزار واقعیت مجازی اش را بخش ملی ای از سیستم عامل اندروید میکند .

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ بهمن

به گزارش buzz feed کمپانی تصمیم دارد که احتمالا در آینده ی نزدیک ، شاید هفته ی دیگر ، نسخه ی دوباره طراحی شده ی تایم لاینش را شروع کند . این ویژگی که توئیتر برای مدتی آزمایشش میکرد از الگوریتم هایی برای تعیین ترتیب توئیت ها استفاده میکند تا اینکه از ترتیب زمانی سخت استفاده کند . این شرکت قبلا به mashable گفته بود که در حال آزمایش چنین ویژگی ای است، گرچه واضح نبود که میخواهد آن را به صورت گسترده شروع کند یا نه . سخنگوی توئیتر نظری را که در گزارش جمعه آمده بود رد کرد اما مدیر اجرایی اش قبلا گفته بود که آنها در حال بررسی عوض کردن فرمت تایم لاین ها هستند . مدیر کل جک دورسی در سال گذشته در حین نشست مالی Q2 گفت که کمپانی در مورد تایم لاین ما همیشه سوال خواهد پرسید . مدیر تولید قبلی کمپانی کوین ویل هم اشاره ای در باب این تغییر کرد .

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ بهمن

با ویدئو های روز دوست فیس بوک که سراسر شبکه های اجتماعی را پر کرده و گزارش های حاکی از نزدیک شدن توئیتر به یکی از بزرگترین تغییراتش ممکن است برخی از بهترین برنامه های جدید را از دست داده باشید . هر آخر هفته ، ما چند تا از بهترین برنامه های جدید و به روز رسانی ها را جمع آوری میکنیم . لیست این هفته شامل یک برنامه موزیک رابط با کاربر ، یک مدیریت ایمیل جدید و یک برنامه است که بازخورد های شبکه های اجتماعی شما را ساده میکند .از گالری زیر برای دیدن بهترین انتخاب های ما دیدن کنید . اگر دنبال بیشتر هستید ، نگاهی به آخرین مجموعه ی برنامه های ما که نمیتوانید از دست دهید بیندازید .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۰:۵۶ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۹ بهمن

گرچه هنوز رایج و محبوب نشده اند اما این قاب های فلزی دوچرخه ی چاپ سه بعدی شده حالا دیگر وجود دارند . معمولا در یک فرایند ذوب ساخته میشوند ، که در آن از لیزر استفاده میشود تا به صورت دستچین پودر آهن را آب کنیم ، و آن را به صورت لایه های متوالی درآوریم . حالا ، با این حال ، تیمی از دانشجویان دانشگاه تکنولوژِی دلفت( TU Delft) در هلند رویکرد دیگری را اتخاذ کرده اند - آنها اولین دوچرخه ی فولادی ضد زنگ را با تکنیک جوش کاری سه بعدی ساختند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲:۴۵ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ بهمن

در یک مطالعه جدید که توسط استاد زبان شناسی دانشگاه آمریکا ,نائومی بارون, انجام شد محققان دریافتند که اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان ترجیح میدهند که از کتاب های فیزیکی – کاغذی- به جای کتاب های الکترونیکی – ایبوک - استفاده کنند.
برای این مطالعه , بارون بیش از 300 دانشجوی دانشگاه های آمریکا,ژاپن,آلمان و اسلوواکی را در زمینه عادات مطالعه شان مورد بررسی قرار داد.هنگامی که بین کتاب های فیزیکی و دستگاه های مطالعه الکترونیکی گزینه انتخاب گذاشته شد , 92% از دانشجویان اظهار داشتند که با کتابهای فیزیکی تمرکز بیشتری در مطالعه دارند.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۱:۳۸ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ بهمن

یک ویژگی که به طور قابل توجهی در اینستاگرام کم است ، کمبود حمایت در تعویض بین چند اکانت است - و شاید دیگر بحثی در این مورد پیش نیاید .بر اساس گزارشی در بلاگ لاترگرام ( که رسما به اینستاگرام مربوط نیست ،) این ویژگی از قبل روی ios برای برخی کاربرها وجود داشته است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۰:۳۶ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۸ بهمن

دانشگاه oral roberts ؛ یک مدرسه ی مسیحی در تالسا ، اوکلوهوما در اوایل ژانویه اعلام کرد که تمام دانش آموزان سال اولش باید firbits بپوشند ، یک پیگیر ورزش که فعالیت بدنی شخص را نظارت میکند . این برنامه برای همه ی دانش آموزان اختیاری است اما برای هر سال اولی یا دانش آموز انتقالی ای لازم است .سر دفتر دار آکادمیک ، دکتر کاتالین رید مارتینز با mashable درباره ی برنامه حرف زد . در حالیکه این معنی چیز جدیدی برای مدرسه نداشت به جز نمایش یکپارچگی تکنولوژی.

ادامه مطلب