تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ بهمن

گروه فناوری Delta WinG و ماشین های االکترونیکی DHX که هر دو در جورجیای آمریکا تاسیس شده اند در حال همکاری برای ساخت موتورهای الکتریکی کوچک و سبک وزن برای کاربردهای خودرو هستند .کمپانی ها ادعا میکنند که به لطف بهبود مهندسی مدیریت گرما , موتورهای الکتریکی آنها 75 درصد کوچکتر از موتور های معادل خروجی هستند.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۴۱ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ بهمن

ما به تازگی زمانی را صرف آزمایش حرفه ای(بهتر است بگوییم بازی کردن ) با آخرین اسباب بازی های سرزمین اسباب بازی لندن کردیم .تمام اسباب بازی های آنجا تکنولوژی خاصی داشتند که بسیار جالب بود و آنها را از خرس دوست داشتنی شما متمایز میکرد. در بازدید دوباره ما از برخی اسباب بازی ها از قبیل هواپیمای بی سرنشین , اسباب بازی های متصل به اینترنت , بازی های AR و کیت های STEM به ما پیوندید.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۰:۳۸ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ بهمن

تا کنون چند نمونه دستگاه نیروی بی رحم ضد هواپیمای بدون سرنشین که به ربودن این هواپیماها از آسمان میپرداختند دیده شده بود , اما این تفنگ DroneDefender ( حمله گر به هواپیمای بی سرنشین) با استفاده از اشعه نا مرئی در قالب یک تفنگ قابل حمل کار میکند.
این دستگاه با استفاده از کنترل اختلال امواج رادیویی , هواپیما را متوقف میکند و کنترل آن را به دست میگیرد , به گونه ای که بدون خرابی فرود میاید.

ادامه مطلب
گوناگون
الناز فرجی۰:۴۰ - ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۱ بهمن

آیا تا به حال دنیای جادویی تر از دنیای هری پاتر دیده اید؟
Ishoot به تازگی پستی در مورد ارتباط هدایای بی ارزش خانواده دورسلی (سرپرست ظالم هری) منتشر کرده که مبنی بر این است که آنها ناخواسته به پیدا شدن یادگاران مرگ کمک کرده اند!

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

همانطور که روبوتیک زیر دریایی سال به سال تحسین برانگیز تر میشوند ، ماشین های استفاده شده برای فعالیت های ظریفی همچون جمع کردن نمونه های زندگی آبی یا ساختن و مرمت معماری زیر دریایی از عهده ی ربات هاییی با دست های زمخت برنمیاید و نیاز به تماس آهسته تر دارد . یک تیم تحقیق از مدرسه ی مهندسی و علوم کاربردی هاروارد تلاش میکنند تا این مشکل را حل کنند و برای این کار مشغول طراحی ، ساختن و امتحان نگه دارنده های نرم تری هستند . بر اساس گفته های محقق هاروارد ، رابرت جی وود ، دست های زمخت رباتی که برای جمع کردن اشیا ظریف و شکننده مانند نمونه های مرجان استفاده میشوند ، در اصل برای صنعت روغن و گاز طراحی شده بودند تا کارهایی مانند ساخت و ساز زیر دریا و لوله ها را انجام دهند . این کار تیم را برای کارهایی مانند جمع آوری گونه های زیر آبی بسیار قوی کرده و باعث میشود که به اشیا مورد نظر آسیب نرسانند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

یک طراحی نرم افزار از کنزاس رباتی طراحی کرده که ظاهرا میتواند مکعب روبیک را در یک نهم ثانیه حل کند . جی فلتلند و دوستش پاول رز از تنظیماتی استفاده کردند که شامل یک pc نیرو گرفته از linux میشود، یک arduino ، وب کم و موتور های پله ای . آنها میخواهند یک رکورد جهانی بزنند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

اگر دسته ی فعلی ربات های جاروکش و تمیزکننده به اندازه ی کافی سریع نیستند ،آزمایشگاه روبوتیک موسسه ی شناخت انسان و ماشین فلوریدا (IHMC) احتمالا چیزی دارد که این خلا را پر میکند - یک ربات اطلس که با یک جاروبرقی در آزمایشگاه پرسه میزند . در حالیکه این سناریو ممکن است تصویر دقیقی از کمک خانگی این وسیله ندهد ، اما نشان میدهد که وقتی یک وسیله ی خودکار شبه انسان بسیار گران با طراحی هنرمندانه داشته باشید چه کار میتوانید بکنید . اطلس که برای DARPA توسط Boston dynamics طراحی شده ، 6.1 ft (1.9 متر) ، 345 Ib ( 156.5 کیلوگرم) است و برای فهمیدن راه هایی برای کمک به انسان در شرایط اضطراری و خطرناک طراحی شده ، موقعیت هایی که برای رفتن انسان خیلی خطرناک است . برخلاف ظاهرش ؛ تنها نیمه اتوماتیک است .یعنی اپراتور به اطلس فرمان میدهد که چه کار کند ، سپس ربات به این نتیجه میرسد که چطور فرمان هایش را انجام دهد .

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ بهمن

مانند دیگر اشکال رسانه ها ، پادکست هم بیشتر تحت سلطه ی صدای مردان سفید پوست است . نگاهی سریع به 10 پادکست برتر در iTunes بیندازید و میفهمید که تنها دو تا از آنها توسط خانم ها اداره میشود و یکی از آنها توسط یک زن و یک مرد اداره میشود . بر طبق گفته های مجله ی bitch ، در سال 2013 ، مردها 70 درصد بهترین پادکست ها را در اپلیکیشن رساننده ی sticher اداره میکردند . زمانی که در اکتبر 2014 رقابت پادکست ها شدت گرفته بود . و سریع ترین پادکستی شد که به 5 میلیون دانلود رسید . serial نه تنها صدای یک زن را به نمایش گذاشت بلکه خودش پادکست متوسطی بود .

ادامه مطلب