اپلیکیشن
الناز فرجی۲۳:۸ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ بهمن

فیس بوک بار دیگر در حال تغییر الگوریتم فید خبر هاست تا به شما کمک کند از خبر های بی موردی که علاقه مشاهده آنها ندارید خلاص شوید.
این شرکت در روز دوشنبه اعلام کرده که این تغییرات را برپایه بررسی بازخورد کاربران انجام میدهد, این تغییرات بر نمایش خبرهای به روزرسانی شده در بالای صفحه شما تاثیر میگذارد.
فیس بوک درمورد محتوای فید اخبارش مدتی بود که برای چشم پوشی از پست های ویروسی کاربران را مورد بررسی قرار داد و از "ده ها هزار نفر" از کاربران برای رای دادن به داستان موجود در فید روزانه خود درخواست کرد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ بهمن

مدل فورد T اولین ماشینی نبود که به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت ؛ اما یکی از اولین مدل هایی بود که به صورت انبوه تولید شد . یعنی قیمتش میتوانست نسبتا پایین باشد و به مردم امکان خرید را داد ، مردمی که در غیر این صورت نمیتوانستند از پس هزینه ی آن بر بیایند . خب حالا DEDAVE میتواند برای وسیله های نقلیه ی زیر آبی خودکار (AUV ) همان چیزی باشد که T برای ماشین ها بود . این وسیله که توسط موسسه ی FRAUNHOFER آلمانی برای سیستم تکنولوژی و جستجوی تصویری ساخته شده است و ادعا میشود که اولین وسیله ی نقلیه ی زیر آبی خودکار دنیاست که طراحی شده تا از آغاز به صورت زنجیره ای تولید شود . " بر اساس گفته ها fraunhofer بیشتر AUV های موجود ، خیلی گران هستند چون سفارشی ساخته میشوند ، به علاوه خیلی بزرگ و سنگین و تکنیکی و پیچیده اند . اما ، گفته میشود DEDAVE ( غواصی عمیق AUV برای جستجو ) این مشکلات را حل میکند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۳:۳۳ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ بهمن

از پر کردن دست اندازها تا تعمیر خطوط قدرت منفجر شده، حفاظت از زیرساخت شهری به ساعت‌های کاری جدی نیازمند است. این کار پرزحمت به تازگی هدف برخی از مهندسان و روبوتیک‌ها شده است که که می‌خواهند حداقل قسمتی از این کار را خودکار کنند. اکنون Addibots قصد ورود به میدان را دارد. با طراحی یک روبات چاپ سه بعدی که تصور می‌شود در اطراف شهر سیر می‌کند و سطوح ناهموار را تعمیر می‌کند.
این دستگاه طراحی مهندس مکانیک و فارق التحصیل هاروارد، رابرت فیلتش است و بیش از دو سال پیشرفت و تحقیقات برای ساخت این Addibot به کار رفته است. درحالی که چاپ سه بعدی متداول معمولا به تولید محصولاتی با یک اندازه‌ی خاص محدود می‌شود، که وابسته به ناحیه‌ی ساخت دستگاه دارد، گروه Addibot می‌خواهد این موانع را با ممکن کردن چاپ سه بعدی نامحدود از میان بردارد.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
الناز فرجی۲:۲۰ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ بهمن

اما ردیابی بچه ها ممکن است در یک شرایط اضطراری کافی نباشد . Angelsense ، یک اپلیکیشن و یک وسیله ی پوشیدنی است که هفته ی گذشته با یک ویژگی جدید برای چنین شرایط اضطراری ای به روز رسانی شد ، این ویژگی جدید first responder alert یا اولین هشدار پاسخگو نام دارد که به والدین درباره ی مکان فرزندشان هشدار میدهد و همچنین داده هایی مانند اینکه چقدر طول میکشد تا حرکت کنند و به این مکان ها برسند . این سیستم GPS و ردیابی توسط والدین ، دارون سومر و نری بن آذار طراحی شد که فرزندانی مبتلا به اوتیسم دارند و به دنبال راهی بهتر برای پیگیری محل تقریبیشان بودند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱:۱۶ - ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۵ بهمن

از زمان تولیدشان در 2006، روبات‌های SPHERE ناسا در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) راه رفته اند و به تحقیقات میکروگرانش با خدمت به عنوان موارد آزمایشی مهندسی و رباتی کمک کرده اند. اکنون وقت ترفیع آنهاست. در حالی که ناسا برای پرتاب جایگزین SPHERE آماده می‌شود، یک روبات مکعبی با قابلیت پرواز آزاد به نام Astrobee ، مفاهیمی را برای طراحی یکی از ویژگی‌های قابل توجه این ماشین جدید جمع‌آوری می‌کند. یک کتف روباتی برای جابجایی اشیا و کار با آنها.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲:۳۴ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن

دامنه خود گوگل ,در اکتبر 12 دلار خریداری شد و گوگل به تازگی آشکار کرده که برای دریافت دوباره آن چقدر پرداخت کرده است.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ بهمن

خیلی از دوچرخه سواران کوهستان از تاثیر این پدال های بدون گیره ی معروف میگویند ، که در آنها یک گیره ی آهنی در ته هر کفش وجود دارد که مکانیزم فنری در پدال به وجود می آورد . دیگر دوچرخه سواران ایده ی پریدن به آن صورت را دوست ندارند . آن ها پدال های امنی هستند که پای کاربر را با استفاده از مغناطیس به جای روش مکانیکی , سر جایش نگه میدارند . ما اخیرا فرصت داشتیم تا آنها را امتحان کنیم و در کل کارکردشان را دوست داشتیم . هر پدال مگ لاک شامل یک بدنه ی آلمینیومی انودیزه شده با فیوز خودکار سبک ، و 10 آهن ربای سیلندری نئودیمیمی قابل جدا شدن میباشد . این آهن ربا ها جذب گیره های آهنی مستطیلی ته هر کفش میشوند - یعنی این کفش های مخصوص سوارکاری با پایه های گیره ای زمانی استفاده میشوند که سوارکاران تاثیر آهن ربایی بخواهند .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ بهمن

بر اساس گفته های نیک فیتزنر ، دیوار قدرتی تلسا بسیار زیباست . فیتزنر که در محدوده ی تپه های سیدنی زندگی میکند ، از اولین صاحبان خانه در استرالیا بود که این باتری ذخیره ی انرژی را در خانه اش در روز پنجشنبه نصب کرد . تلسا اعلام کرد که در سپتامبر دیوار قدرت را به استرالیا می آورد ، و سخنگویش به mashable austrilia گفت که این کشور " به عنوان یک بازار در اولویت قرار گرفته است " آنهم به خاطر تعداد زیاد کاربران انرژی خورشیدی اش . سرپرست و کارمند IT به mashable australia گفت که او از آوریل 2015 منتظر دیوار قدرتی بوده است ، زمانی که توسط مدیر تلسا الون ماسک معرفی شده بود ، و منتظر نصب کننده های استرالیایی ماند تا این محصول را انتخاب کنند . او چند هفته ی پیش مبلغی در شرکت خورشیدی استرالیا natural solar گذاشت ، و خواست که 7kWh واحد را همراه با مبدل و پنل های خورشیدی نصب کند .

ادامه مطلب