تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن

گاهی شما چهار دامپلینگ داغ و خوشمزه میخواهید و میخواهید که به دفترتان فرستاده شوند تا در آنجا از ناهار خود لذت ببرید ، حال شمایید و صدها زبانه ی اینترنت باز . برنامه های زیادی اخیرا در استرالیا راه اندازی شده اند که چنین خواسته ی ساده ای را تحقق میبخشند . برنامه های سفارش غذایی برای هر روز هفته وجود دارد . از deliveroo ی غیر بازاری گرفته که با رستوران هایی که همیشه سفارش نمیرسانند کار میکند تا برنامه های محبوب قدیمی تر مانند menulog . اما کدام سرویس سفارش رسانی برای شما دامپلینگ های خوشمزه را سر وقت خواهد آورد ؟ mashable australia این برنامه ها را مورد آزمایش قرار داد . deliveryHero, suppertime, menulog,deliveroo و eat now .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۹:۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن

یک سال بعد از اینکه نینتندو اعلام کرد که در حال طراحی یک بازی مفرح بر روی گجت های پیگیری خوابش است ، شرکت دست به یک ابتکار عمل زد که در دست ساخت است . نینتندو تصمیم گرفت وسیله ای به نام QOL را طراحی کند ، یک وسیله ی نظارت خستگی و خواب که روی میز کنار تخت قرار میگیرد ( خلاصه شده ی کیفیت زندگی ) و میخواهند آن را در اولین ربع 2016 وارد بازار کنند . اما رئیس کمپانی تاتسومی کیمیشیما گزارشی به روز در مورد محصول در حین سرمایه گذاری داد و گفت که دیگر روی آن کار نمیشود . ( به گزارش wired) .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن

gopro اعلام کرد که به خاطر مسائل مالی در سال 2015 دیگر سری قدیمی دوربین هایش را ادامه نمیدهد . این گزارش حاکی از ضرر 57 میلیون دلاری کمپانی به خاطر اختراع اضافی دوربین و تکنولوژی قدیمی است . خط تولید جدید gopro که در آوریل شروع میشود تنها شامل سه دوربین است : hero4مشکی ، hero4 نقره ای و hero4 session . تولید چیزهای دیگر قطع میشود . مثل ارزان ترین hero که کمپانی آن را " کامل ترین gopro غیر تخصصی " مینامد . خبر دیگر در مورد gopro این است که موجودی اش کاهش پیدا کرده و در روز گذشته هم 10 درصد کم شده است .

ادامه مطلب
ایران و جهان
الناز فرجی۲:۵۴ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن

یکی از بزرگترین کمپانی های اینترنتی چین سال گذشته دچار حمله های هکر ها شد ، هکر ها تصمیم گرفتند تا به اکانت 20,59 نفر در Taobao دسترسی پیدا کنند .بر اساس گفته های reuters حمله به بزرگترین بازار چین در اکتبر سال گذشته اتفاق افتاد ؛ که مجرم ها تصمیم گرفتند پایگاه داده های 99 نام کاربری و رمز عبور taobao را بدست آورند . سپس شروع کردند به گذاشتن نام ها و رمز های عبور به سایت و 20.59 میلیون کاربر فعال با رمز عبور های منطبق را پیدا کردند . صاحب taobao ؛ بزرگترین شرکت علی بابا تجاری روز پنجشنبه گفت که شرکت سعی کرد جلوی حمله را بگیرد و بیشتر تلاش های ورود را مسدود کرد، سپس آن را به پلیس گزارش داد . هرگز افشا نکرد که چه ضرر هایی به کاربرها وارد شد .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱:۳۷ - ۱۳۹۴ شنبه ۱۷ بهمن

صبح روز چهارشتنبه Scion اعلام کرد که در ماه آگوست تمام مدل های 2017 سال Scion, مشابه تخفیفات تویوتا به فروش خواهد رفت . ماشین های اسپورت FR ,IA صندوق دار,IM پنج در,و C-HR به عنوان تویوتا ادامه خواهند داد.همچنین مدل 2016 کوپه TC نیز با کمی تغییر و تبدیل به نسخه نهایی جزو مدل های سال 2016 وارد خواهد شد.

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۱:۳۳ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ بهمن

در طول چند دهه ی اخیر ؛ بازوبند GPS تکنولوژی رایجی در بین شهروندان آمریکایی شده است و همه آن را به عنوان بخشی از قانون دستگیری خانگی میشناسند . ولی آیا اگر قرار باشد آن را برای یک عمر بپوشیم هم میتوانیم این تکنولوژی را قبول کنیم ؟ نمونه ای جدید در وینکوزین نشان میدهد که برخی از مردم در ایالاتی خاص انتخاب دیگری ندارند . این وسیله برای نظارت حرکات شخص به کار میرود . از متجاوزان جنسی گرفته تا مجرم های یقه سفید . این دستبند های GPS نشانی خاص در برخی گروه ها پیدا کرده اند ، بیشتر افراد مشهور در این زمینه لیندزی لوهان و مارتا استوآرت هستند . اما مردی از وینکوزین به نام مایکل بیلو 72 ساله که به علت تجاوز جنسی دستگیر شده بود مانند برخی از قانون شکنان دیگر قبل، نمیتواند تا آخر عمرش از این دستبند رهایی پیدا کنید .

ادامه مطلب
تکنولوژی
الناز فرجی۰:۲۹ - ۱۳۹۴ جمعه ۱۶ بهمن

تقریبا دو سال پیش، ما یک دستگاه نمونه را نشان دادیم که یک کلاه ایمنی موتورسواری را به یک اسپیکر تبدیل می‌کرد. هدوی بر خارج کلاه ایمنی تمرکز کرد و از رسانش سطحی برای انتقال امواج صوتی به کلاه بهره برد. اکنون این فناوری به نتیجه رسیده است و هدویو تگ نامیده می‌شود.
تگ توسط پایه گذار هدوی، سوفی ویلبرن معرفی شده است، که از گذاشتن هدفون در گوشهایش در زیر کلاه ایمنی به هنگام دوچرخه سواری گلایه داشت. او سیم‌های اضافی و گوشی‌هایی که به راحتی از گوش در می‌آیند را به عنوان دو مورد آزار دهندگی هدفون‌ها در نظر گرفت و سعی در یافتن یک راه حل داشت.

ادامه مطلب