محبوب ترین ها
سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۱۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ آبان

در سال‌های اخیر، چیپ‌ست‌های مادربرد تغییرات چندانی نداشته‌اند. البته اگر پشتیبانی از استانداردهای جدید و حافظه‌های ذخیره‌سازی چون M.2 برای SSDها، درگاه Thunderbolt و سرعت حافظه‌ای بالاتر را از آن فاکتور بگیریم.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۴ آبان

گزارشی از نمایندگان کمپانی Gonzo Guardz، به تازگی شیشه محافظ جدیدی برای گوشی iPhone تولید شده است. این شیشه بسیار مقاوم و نشکن است و در پرتال فروش سایت Kickstarter به عرضه درآمده است.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ آبان

همه‌ی ما می‌دانیم که Random Access Memory بخشی از رایانه‌ است که کارهای جاری سیستم را در خود نگهداری می‌کند. RAM برای کار احتیاج به مصرف برق و توان زیادی دارد. این برق و توان منجر به تولید گرمای زیادی می‌گردد. هنگامی که RAM پر می‌شود،‌ سیستم‌عامل شروع به نگهداری پردازش‌هایی که اخیرا به آن‌ها احتیاجی نبوده است، در Paging File می‌نماید.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۵ يکشنبه ۲۳ آبان

با اعلام خبری جدید در رسانه ها مشخص شده که کمپانی BlackBerry به روند تولید گوشی های خود ادامه خواهد داد و DTEK60 آخرین نسخه از سری گوشی های BlackBerry نخواهد بود که برای عرضه در بازار مصرف تولید شده است. مدیر عامل این کمپانی جان چن در طول مصاحبه خود اعلام کرد به زودی محصول این کمپانی مجهز به صفحه کلید جدید به بازار گوشی های همراه وارد خواهد شد.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
مهدی پرهیزی۹:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۰ آبان

Google طرفدار شیوه‌های شارژ سریع غیر استاندارد گوشی‌های Android از طریق درگاه USB-C نمی‌باشد و از تولیدکنندگان خواسته است که مواردی را جهت استانداردسازی رعایت کنند. در تازه‌ترین سند منتشر شده‌ی Android Compatibility برای نسخه‌ی Nougat، این شرکت قویا توصیه کرده است که تولیدکنندگان از تکنولوژی‌های شارژ سریع اختصاصی که ولتاژ را از حد استاندارد خود بالاتر می‌برند، پشتیبانی نکنند.

ادامه مطلب