محبوب ترین ها
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

به گزارش ایسنا، نایب‌ رئیس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق بازرگانی تهران از برنامه‌ریزی برای رونمایی از نخستین ارز رمزگذاری شده ایرانی در آینده نزدیک خبر داد که البته با مخالفت بانک مرکزی مواجه شد.
شهاب جوانمردی اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات قابل توجهی در حوزه ارز رمزگذاری شده ایرانی صورت گرفته و در صورتی که مشکل خاصی به وجود نیاید، می‌توان انتظار داشت این ارز در تابستان سال جاری رسماً رونمایی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

«بحران کم آبی» موضوع نام آشنایی که یکی از دغدغه‌های مهم کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص آن است که سالانه آمار و ارقام بین‌المللی نیز در خصوص کم آبی زنگ خطر را می‌فشارند، شاید ورود و تمرکز دانش بنیان‌ها به این عرصه حیاتی توانسته اندکی از نگرانی‌های آن بکاهد اما نمی‌توان از اهمیت فرهنگ سازی در این زمینه در جامعه نیز چشم‌پوشی کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۳۰ مرداد

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: با وجود آن که بسیاری از نهادها به دنبال الکترونیکی شدن و شفافیت موضوعات فعالیت‌شان هستند، برخی افراد و گروه‌ها نیز وجود دارند که از عدم شفافیت سود می‌برند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ مرداد

به گزارش مهر به نقل از مرکز افتا، این کنفرانس ۲ روزه با محوریت مبانی رمزشناسی، پیاده‌ سازی الگوریتم‌های رمزنگاری و حملات مرتبط، امنیت شبکه، پروتکل‌ های امنیتی، امنیت رایانش، مهندسی امنیت و امنیت خدمات الکترونیکی، نهان ‌سازی اطلاعات و جرم‌ یابی در فضای مجازی برگزار می شود و کارشناسان مربوطه در مورد این محورها به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ مرداد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به تفاهم نامه اخیر خود با پژوهشگاه ICT، اعلام کرد: این پژوهشگاه یک پل ارتباطی مجموعه‌های شهری با نهادهای رسمی و بین‌المللی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ مرداد

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از ورود پهپادها به این سازمان خبر داد.
مهدی داوری در این باره اظهار کرد: با توجه به نیاز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در نظر گرفتیم که تا از فناوری‌های روز در سازمان استفاده کنیم، یکی از فناوری‌هایی که قصد داریم به سازمان اضافه کنیم استفاده از پهپادها است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۹ مرداد

عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس، گفت: متاسفانه مشکلات مدیریتی در رایتل باعث شده کمتر به خدمت رسانی توجه شود، لذا باید در این اپراتور، تخصصی‌تر فکر و عمل شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۸ مرداد

به گزارش ایلنا، سجاد فلاح در کارگاه آموزشی بلاکچین با اعلام این خبر افزود: خدشه در انتخابات یکی از مهمترین دغدغه‌های همه کشورها است که بلاکچین با توجه به ویژگی‌های که دارد می‌تواند برای شفافیت آن بسیار کمک کننده باشد.
وی ادامه داد: جدای از اینکه نیاز به اصلاح قانون انتخابات در این زمینه است ما اولین اقدامات را برای انتخابات بر بستر بلاکچین را انجام داده‌ایم.

ادامه مطلب