ایران و جهان
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

رئیس پليس فتا استان خراسان رضوی در رابطه با استخراج و به دست آوردن پول ديجيتالي و نحوه‌ی خرید و فروش آن توسط صرافی‌های آنلاين در بازار آ‌ی‌تی به تهديدات و آسيب‌های اين نوع از كسب درآمد كه لازمه‌ی آن داشتن تخصص علمی بالا می‌باشد هشدار داد.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

دیوان عدالت ایالات‌ متحده‌ی آمریکا به‌ تازگی فهرستی از اسامی ۹ هکر ایرانی را منتشر و آن‌ها را به سرقت اطلاعات علمی و تحقیقاتی از دانشگاه‌های بسیاری در جهان متهم کرده است.

ادامه مطلب
گوناگون
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

مدیرعامل Apple، تیم کوک، صبح امروز در مصاحبه‌ای با خبرنگار شبکه‌ی MSNBC در پاسخ به انتقاد از ارتباط این شرکت با کشورهایی نظیر چین و دیگر کشورها گفت: "درست نیست که iPhone را محصول ایالات‌ متحده به‌ حساب نیاوریم".

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ فروردين

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: اگر به این نتیجه برسیم که لزوم فیلترینگ تلگرام وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم.
سید ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه‌ی همایش علمی تخصصی افتا‌ درباره‌ی کلان داده و اینترنت چیزها، در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال رفع فیلتر توئیتر اظهار کرد: ما دایم فضای مجازی را بررسی می‌کنیم. درباره‌ی توئیتر هم بررسی‌ها در حال انجام است و احتمال اینکه در سال آینده این اتفاق بیفتد، باید بررسی شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ فروردين

به گزارش «فناوران»، درآمد سایت‌های شرط بندی آنلاین آن قدر بالاست که نه تنها هر روز این سایت‌ها میلیون‌ها تومان خرج تبلیغ می‌کنند، بلکه ده‌ها حساب کاربری تلگرامی و اینستاگرمی صرفا برای تبلیغات این قمارخانه‌ها درست شده است.
در حال حاضر ده‌ها فرد ساکن ترکیه و امارات که به خاطر محدودیت‌های رسانه‌های رسمی داخلی به راحتی هزاران فالوئر یک شبه دور خود جمع کرده‌اند، به اسم اینفلوئنسر در حال تشویق مردم به باخت بیشتر در قمارخانه‌های آنلاین هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ فروردين

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تکلیفمان با رسانه‌های نوین مشخص نیست و یک سیاستگذاری مشخصی در این خصوص نداریم گفت: البته برخی از افراد هستند که کلا با تکنولوژی مخالفت می‌کنند و می‌گویند کلا مرزها را ببندید.
آذری جهرمی، وزير ارتباطات در گفت‌وگو با جماران در موضوعات روز مرتبط با حوزه‌ی ارتباطات، رسانه‌های نوين، فيلترينگ و پيام‌رسانه‌ها سخن گفت:
همانطور که می‌دانید تکنولوژی تجاری و تجارت در حال تحول و رشد هستند، اگر شاخص‌های «فین‌تک» (فناوری مالی) را هم بررسی کنید متوجه می‌شوید که به طرز خیره‌کننده‌ای در حال رشد هستند.

ادامه مطلب