ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

رئیس مرکز ملی فضای مجازی درباره‌ی میزان سهم ایران در بازار پیام‌رسان‌ها گفت: در حال حاضر پیام‌رسان‌های بومی ۱۳ میلیون کاربر دارند؛ در واقع توانسته‌اند سهم مناسبی از بازار را در کنار پیام‌رسان‌های خارجی به خود اختصاص دهند و این نیاز در کشور وجود دارد تا از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت بیشتری انجام شود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

با توجه به افزایش قابل توجه تراکنش‌های الکترونیکی در تعطیلات نوروز، بانک مرکزی از شهروندان خواست با رعایت ۱۱ نکته‌ی امنیتی، در خطر دستبرد مجرمان سایبری خود را محافظت کنند.
بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و فرارسیدن تعطیلات نوروز و متعاقب آن افزایش استفاده از کارت‌های بانکی، پیش‌بینی می‌شود که جرائم و کلاهبرداری‌های مرتبط با «خدمات پرداخت الکترونیکی» نیز افزایش یابند. بر این مبنا ضروری است تا دارندگان کارت‌های پرداخت، ضمن حفظ هوشیاری در استفاده از این خدمات، توصیه‌های امنیتی لازم را مد نظر قرار دهند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

مدیر پیام‌رسان سروش با بیان اینکه پس از گذشت ۹ ماه از ابلاغ سند حمایت از پیام‌رسان‌های بومی توسط شورای عالی فضای مجازی هنوز برخی ارگان‌ها به وظایف خود عمل نکرده‌اند.
به گزارش صبا، سید جعفر خورشاد درباره‌ی اینکه شعارهای حمایت از پیام‌رسان‌های بومی تا چه اندازه محقق شده است، گفت: بحث حمایت از پیام‌رسان‌های بومی بر اساس سند مصوب شورای عالی فضای مجازی مطرح شد که طبق آن، بسیاری از سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها مؤظف به ایفای نقش حمایتی هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه‌های اجتماعی رجیستر شدن گوشی‌های تولیدی شرکت سامسونگ را به بعد از تعطیلات نوروز 97 موکول کرد.
به گزارش ایرنا محمدجواد آذری جهرمی در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: بر اساس گزارش دبیر کمیته‌ی طرح ثبت تلفن همراه، به ‌دلیل سهم 50 درصدی سامسونگ در بازار و لزوم تثبیت شرایط در روزهای پایانی سال و جلوگیری از تاثیرات منفی بر مصرف‌کننده‌ی نهایی، اعمال طرح برای این نشان تجاری به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

بر اساس گزارش بلومبرگ، همانطور که خشم عمومی درباره‌ی سیاست‌های جمع‌آوری اطلاعات توسط فیسبوک در حال افزایش است، این شرکت تصمیم گرفت تا معرفی اسپیکرهای هوشمند آینده‌ی خود را به تعویق بیاندازد. این دیوایس‌ها قرار بود در کنفرانس توسعه‌دهنده‌ی F8 فیسبوک در ماه می عرضه شوند.

ادامه مطلب
ایران و جهان
سارا محمد علیئی۹:۳۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

رئیس کمیته‌ی ارتباطات مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروهی برای بررسی وضعیت کالاهای ایرانی حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای عمل به شعار امسال (حمایت از کالای ایرانی) خبر داد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۰ فروردين

گوگل برای دور نگه داشتن نرم‌افزارهای مخرب اندرویدی از Play Store بهتر عمل کرده است، و این منجر شده تا هکرها نیاز به روش‌های پنهانی پیچیده‌تری برای برنامه‌های مخرب خود داشته باشند.

ادامه مطلب