ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ فروردين

رئیس پلیس فتای ناجا گفت: نصب برنامه‌های کاربری متفرقه بیش‌ترین عامل گشوده شدن دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شهروندان است و افراد سودجو در کمین همین فرصت‌ها هستند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ فروردين

عضو فراکسیون امید مجلس سیاست فیلترینگ تلگرام را شکست خورده دانست و گفت: در گزارش دبیر شورای فضای مجازی به نمایندگان در جلسه‌ی غیرعلنی مجلس حرفی از فیلترینگ تلگرام نبود.
محمود صادقی در گفتگو با خبرگزاری خانه‌ی ملت، در خصوص طرح برخی اخبار مبنی بر فیلترینگ تلگرام تا پایان فروردین ماه سال جاری، گفت: در آخرین جلسه‌ی غیرعلنی مجلس در سال ۹۶ دبیر شورای عالی فضای مجازی گزارش جامعی را به طور کلی از فضای مجازی، سیر تحولات و پیشرفت‌های گذشته و چشم‌انداز آینده‌ی این حوزه به نمایندگان ارایه داد و خوشبختانه این گزارش قابل قبول بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ فروردين

نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فیلتر تلگرام به ۲۰۰ هزار شغل آسیب می‌زند و زندگی نیم میلیون نفر را دچار اختلال مالی می‌کند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ فروردين

سازمان فضایی ایران به منجمان آماتور و رصدخانه‌های کشور که تا پیش از ظهر فردا (سیزدهم فروردین ماه) داده‌ای از مدارگرد سقوط کرده‌ی چین به نام «تیانگونگ-1» ارسال کنند، جایزه می‌دهد.
به گزارش ایرنا، سازمان فضایی ایران امروز در ۲ اطلاعیه جداگانه به موضوع سقوط نخستین ایستگاه فضایی چین پرداخت که با هدف آزمایش‌های فضایی در سال ۲۰۱۱ میلادی به فضا پرتاب شده بود و تا سال ۲۰۱۶ به ماموریت خود ادامه داد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ فروردين

عضو ناظر مجلس در کمیته‌ی تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می‌گوید اگر تصمیم نهایی در خصوص فیلتر تلگرام گرفته شده باشد، پس از ناآرامی‌های دی ماه و مربوط به بهمن و اسفند سال گذشته است؛ نه در سال جدید.
محمد کاظمی در گفتگو با خبرگزاری خانه‌ی ملت، با اشاره به زمزمه‌های مطرح شده درباره‌ی فیلتر تلگرام تا پایان فروردین ماه گفت: در جلسات کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیمی بر فیلتر تلگرام گرفته نشده است. احتمالا تصمیم مورد اشاره در شورای عالی فضای مجازی گرفته شده است، ضمن اینکه خبر موثقی دراین خصوص به این کمیته ارسال نشده است؛ البته اخبار در خصوص فیلترینگ تلگرام موضوعیت داشته و این مسئله طی چند ماه گذشته بارها مطرح شده است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ فروردين

قبل از اینکه گوشی‌تان را جدید کنید، شاید بخواهید به جای آن یک باطری 29 دلاری بخرید.
این انتخاب نه تنها صرفه‌جویی در پول‌تان است، بلکه می‌تواند به حفظ سیاره‌تان هم کمک کند. مطالعه‌ی جدیدی از محققان دانشگاه McMaster که در مجله‌ی Cleaner Production به چاپ رسیده، اثرات کربن کل صنعت اطلاعات و ارتباطات (ICT) را در حدود سال‌های 2020-2010 تحلیل کردند. تحقیق آن‌ها شامل PCها، لپ‌تاپ‌ها، مانیتورها، گوشی‌های هوشمند، و سرورها بود. آن‌ها متوجه خبرهای بد قابل توجهی شدند.

ادامه مطلب
سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ فروردين

ژوئن گذشته بود که اپل اعلام کرد پشتیبانی از کارت‌های گرافیکی خارجی را به MacOS اضافه می‌کند و حالا یک سال پس از آن، پشتیبانی رسمی از راه رسید. با آخرین به‌روزرسانی به MacOS High Sierra کاربر قادر به اتصال چندین کارت گرافیکی متفاوت به Mac از طریق درگاه Thunderbolt 3 و استفاده از قدرت اضافی برای سرعت بخشیدن به پردازش‌های مورد تقاضا شامل گیم‌ها و ویرایش ویدئو هستند. اپل به طور مشخصی استفاده‌اش از VR را برجسته کرد.

ادامه مطلب
نرم افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ فروردين

گوگل به تازگی اعلام کرد که پشتیبانی از ۳۹ زبان جدید را به برنامه‌ی Map خود اضافه می‌کند. برخی زبان‌های پشتیبانی شده‌ی جدید عبارتند از آلبانی، ارمنی، بوسنی، برمه، کروات، دانمارکی، استونی، فیلیپینی، فنلاندی، فارسی، نروژی، ترکی، اوکراینی و زبان‌هایی دیگر.

ادامه مطلب