ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ فروردين

رئیس سازمان فضایی ایران مدیریت بحران، کشاورزی، خدمات شهری، هواشناسی و محیط زیست را از اولویت‌های سال ۹۷ این سازمان در توسعه‌ی کاربرد و خدمات فضایی اعلام کرد.
امروز اولین جلسه‌ی شورای معاونین سازمان فضایی ایران در سال ۹۷ با حضور دکتر مرتضی براری و معاونین و مدیران سازمان فضایی ایران تشکیل شد.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ فروردين

در پی طرح سوالات و مباحث مطرح شده در فضای مجازی در خصوص اپلیکیشنی با عنوان "نرم‌‌افزار چند رسانه‌ای اندرویدی روبیکا" و تاکید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر بررسی موضوع توسط مرکز ماهر، این اپلیکیشن مورد تحلیل دقیق این مرکز قرار گرفت.

ادامه مطلب
موبایل و تبلت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ فروردين

اگر شما حافظه‌ی ذخیره‌سازی شبیه به PC می‌خواهید که در جیبتان جای شود، تلفن جدید هواوی با فضای ۵۱۲ گیگابایت آن را برایتان محقق می‌کند. این موضوع مقداری جالب توجه است، حد بالاتر از معمول آن را در حال حاضر iPhone X با 256 گیگابایت ارائه می‌دهد. این میزان ذخیره‌سازی بیشتر از حتی فضای ذخیره‌سازی لپ‌تاپ‌های MacBook Pro است، این مدل به شما اجازه‌ی دانلود اپلیکیشن فیسبوک را بیش از 1200 بار می‌دهد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ فروردين

Emojipedia اشاره کرد که اپل ۱۳ ایموجی جدید را به کنسرسیوم Unicode که احتمالا در رابطه با معلولیت‌های حرکتی، شنوایی و بینایی بهتر است، پیشنهاد کرد. اپل نوشت: "اپل مجموعه‌ی ایموجی‌های جدید را با هدف شناساندن بهتر افراد با انواع ناتوانایی‌ها پیشنهاد می‌کند. در حال حاضر، ایموجی‌ها محدوده‌ی وسیعی از گزینه‌ها را ارائه می‌دهند، اما ممکن است ارائه‌ی مناسبی از تجربه‌ی افراد با این ناتوانایی‌ها را نشان ندهند."

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ فروردين

اوبر در حال خروج رسمی از آسیای جنوب شرقی است. این شرکت به اشتراک‌گذاری خودرو برای فروش کسب‌وکار منطقه‌ای خود به رقیب اصلی‌اش، Grab موافقت کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ فروردين

مدیرکل توسعه‌ی فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی از توسعه‌ی استارتاپ‌ها و حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از آنها خبر داد.
داود ثمری با بیان اینکه توسعه و حمایت از استارتاپ‌ها در بین دانشجویان و ایده‌های برتر از برنامه‌های اصلی حوزه‌ی پژوهش دانشگاه آزاد در سال جدید است، گفت: توسعه‌ی استارتاپ‌ها باعث توسعه‌ی فناوری و ایجاد اشتغال جوانان خواهد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ فروردين

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تهیه‌ و ارائه‌ی بسته‌ی سیاست‌گذاری حوزه‌ی ارتباطات با هدف حمایت از کالای ایرانی و ارائه‌ی آن به کمیسیون اجتماعی هیئت دولت خبر داد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد آذری‌جهرمی که طی روزهای اخیر به شهرستان جهرم (زادگاهش) سفر کرده است، روز دوشنبه ۶ فروردین در جلسه‌ی بررسی مشکلات مخابراتی بخش سیمکان شهرستان جهرم، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات یک بسته‌ی سیاست‌گذاری حوزه‌ی ارتباطات را در هفت بند با هدف حمایت از کالای ایرانی در حوزه‌ی تخصصی این وزارتخانه به کمیسیون اجتماعی دولت ارائه کرده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ فروردين

طرح کودک و اینترنت (کوا) سازمان فناوری اطلاعات ایران، جایزه‌ی اجلاس جهانی ITU سال 2018 را به خود اختصاص داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، اتحادیه‌ی جهانی مخابرات، هر ساله فعالیت کشورها را در حوزه‌های مختلف بررسی و در اجلاس جهانی جامعه‌ی اطلاعاتی (WSIS) به طرح‌های برتر در 10 بخش، جایزه اعطا می‌کند.

ادامه مطلب