ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ فروردين

به گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی در حاشیه‌ی نشست غیرعلنی امروز مجلس شورای اسلامی که به ارائه‌ی گزارش دبیر شورای عالی فضای مجازی اختصاص داشت با حضور در جمع خبرنگاران درباره‌ی برخی اخبار مربوطبه‌ی فیلترینگ تلگرام گفت: ما در هر صورت با توجه به مجموعه توانمندی‌های ملی، سیاست ملی و بازی‌هایی که تلگرام در طول سال‌های گذشته در عرصه‌ی امنیت داخلی ما و دیگر عرصه‌ها داشته و نقش‌آفرینی کرده تصمیم‌گیری می‌کنیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ فروردين

به گزارش ایلنا، خسرو فرحی، مدیرعامل پست بانک ایران در نخستین روز کاری سال ۱۳۹۷ ضمن تبریک سال نو و آرزوی توفیق و سلامتی برای هموطنان گفت: با توجه به ماموریت این بانک به عنوان بانک توسعه‌ای و تخصصی حوزه‌ی فناوری اطلاعات و بانک عامل توسعه‌ی روستایی کشور، در سال جدید تلاش خواهیم کرد برنامه‌های بانک را در راستای شعار سال تدوین کرده تا به رونق تولیدات و کالاهای ایرانی در حوزه‌های مذکور بیش از پیش کمک کنیم.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ فروردين

نقطه‌ی عطف دیگری در استفاده از پلتفرم پیام‌رسان تلگرام. تلگرام اعلام کرد در طول ۳۰ روز گذشته، کاربران فعال ماهانه‌اش ۲۰۰ میلیون نفر شدند. این پلتفرم در فوریه‌ی ۲۰۱۶ به ۱۰۰ میلیون کاربر ماهانه‌ی فعال رسید و آن را در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلونا جشن گرفت. در آن زمان، تلگرام اعلام کرد که روزانه 350 هزار کاربر به آن اضافه می‌شوند که به طور روزانه ۱۵ میلیارد پیام تولید می‌کنند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ فروردين

اوایل ماه جاری، اخباری پخش شد مبنی بر اینکه اسپاتیفای کاربرانی را که از نسخه‌های تغییر داده شده‌ی برنامه‌ی اسپاتیفای برای پخش موسیقی به صورت رایگان استفاده و تبلیغات را مسدود می‌کنند تحت فشار قرار می‌دهد. در آن زمان احساس می‌شد که این تعداد کاربران کمی از اسپاتیفای را در بر می‌گیرد، اما معلوم شد که تعداد کمی بالاتر است. ثبت اولین عرضه‌ی عمومی اسپاتیفای نشان داد که این تعداد تقریبا ۲ میلیون نفر از مشترکین اسپاتیفای هستند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۵ فروردين

بر اساس گزارشی از بلومبرگ، گوگل در حال کار بر روی فناوری مرتبط با بلاکچین برای کسب‌وکار رایانش ابری خود است. به طور نظری این اقدام باعث می‌شود تا مشتریان نسبت به اطلاعاتشان احساس امنیت بیشتری کنند. این مورد همچنین گوگل را در زمینه‌ی رایانش ابری از برخی رقبایش متمایز می‌سازد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ فروردين

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از ممنوعیت انجام هرگونه عملیات برگردان در ایام نوروز خبر داد و گفت: در صورت لزوم در مناطق با بار ترافیکی بالا، افزایش پهنای باند و همچنین راه‌اندازی سایت‌های سیار تلفن همراه نسل سوم و چهارم به‌ منظور پوشش کامل نیازهای ارتباطی هموطنان پیش‌بینی‌ شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ فروردين

به گزارش «موج»، سردار محمدرضا مهماندار گفت: استارتاپ‌های حمل‌ونقلی بسیار موضوع قابل توجه و مثبتی است و ما کاملا موافق حضور آن‌ها هستیم.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۴ فروردين

وزیر ارتباطات بر لزوم مدیریت مصرف آب و انرژی با استفاده از ICT تاکید کرد و گفت: استفاده از اینترنت و ICT در شرایطی‌که نیازمند سازگاری با شرایط کم آبی هستیم راهکار بسیار مناسبی برای مدیریت آب است.
محمدجواد آذری جهرمی در جلسه‌ی مشترک با رضا اردکانیان وزیر نیرو، با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ی ششم باید پهنای باند ۲۰ مگابیت بر ثانیه را به ۸۰ درصد خانوارها برسانیم، گفت: بدین منظور توسعه‌ی فیبرنوری باید به سرعت انجام شود و همکاری حوزه‌ی ارتباطات با شرکت‌های توزیع برق می‌تواند این سرعت را بیشتری کند.

ادامه مطلب