ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ فروردين

رئیس مرکز روابط عمومی و‌ اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از وضعیت مناسب ارتباطات مردم در سراسر کشور در ایام‌ نوروز خبر داد و گفت: امسال با توجه به توسعه‌ی زیرساخت‌ها، مردم در تعطیلات نوروز توانستند از ارتباطات با کیفیت در سفرهای خود بهره ببرند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ فروردين

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از کارکنان خواست، برای استفاده‌ی بهینه از اماکن رفاهی شرکت در ایام نوروز مسائل و مشکلات آن را به صورت مستند برای ایشان ارسال کنند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ فروردين

فیسبوک روز جمعه اعلام کرد که به علت جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات حساب کاربری بیش از 50 میلیون کاربر بدون کسب رضایت از آن‌ها، فعالیت شرکت تحلیلی داده‌های کمبریج آنالیتیکا و آزمایشگاه‌های ارتباطات استراتژیک (SCL) را به حالت تعلیق در آورده است. این حادثه نشان دهنده‌ی مدل اصلی کسب و کار فیسبوک است؛ ارائه‌ی تبلیغات فردی به کاربران که می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد، درحالیکه سوالات ناراحت کننده در این مورد که چگونه از اطلاعات شخصی کاربران برای تاثیرگذاری در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده‌ی آمریکا استفاده شده است، افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ فروردين

فیسبوک و توئیتر تنها همکاران در انتخابات ۲۰۱۶ نبودند. یک ماه پس از اتهامات از طرف محققان و Buzzfeed، شرکت Tumblr هم تائید کرد که ۸۴ حساب کاربری را پیدا کرده که با دولت روسیه و آژانس تحقیقات اینترنتی (IRA) مرتبط بودند.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۷ فروردين

اپل مدت‌های طولانی است که موقعیت خود را به عنوان حامی حریم خصوصی حفظ کرده است، اما با وجود به اشتراک‌گذاری اطلاعات فیسبوک از طریق کمبریج آنالیتیکا، وضعیت خود را بهبود هم می‌بخشد. در بحثی در China Development Forum، آقای Tim Cook گفت که قوانین سخت‌گیرانه‌تر درباره‌ی اطلاعات شخصی احتمالا متعاقب بحران فیسبوک ضروری هستند. Cook گفت: توانایی دانستن درباره‌ی جزئیات خصوصی زندگی‌تان، از طریق تاریخچه‌ی اینترنت و مخاطبین شما "نباید وجود داشته باشد."

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ فروردين

به گزارش مهر، وزیر ارتباطات گفت: براساس اعلام اتحادیه‌ی جهانی مخابرات (ITU) در سال گذشته میلادی، ایران بیشترین رشد شاخص‌های ICT در آسیا را داشته و دومین کشور از این نظر در دنیا بوده است.
محمدجواد آذری جهرمی از رشد قابل توجه شاخص‌های توسعه‌ی ICT در سال آینده خبر داد و گفت: براساس اعلام اتحادیه‌ی جهانی مخابرات (ITU) در سال گذشته‌ی میلادی، ایران بیشترین رشد شاخص‌های ICT در آسیا را داشته و دومین کشور از این نظر در دنیا بوده است.

ادامه مطلب
امنیت
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۶ فروردين

با توجه به گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، شاهد تبلیغات‌های اغواکننده با عنوان دانلود و خرید برنامه‌های موبایلی در سطح گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی هستیم که با هدف کلاهبرداری طراحی شده و به سرقت اطلاعات بانکی و برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی کاربران می‌انجامد.

ادامه مطلب