ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ فروردين

رمضانعلی سبحانی فر در گفتگو با مهر، با بیان اینکه موضوع بررسی وضعیت تولید داخل کالاهای حوزه‌ی فناوری اطلاعات بعد از تعطیلات نوروز در دستور کار کمیته‌ی ارتباطات مجلس قرار می‌گیرد، اظهار داشت: موضوع تولید کالاهایی که در کشور توانایی تولید دارند باید مشخص شود تا بتوان بر اساس آن از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ فروردين

حسین‌زاده با بیان اینکه مردم به پیام‌رسان‌های داخلی اعتماد ندارند، تاکید کرد که بهترین راه ممکن ایجاد فضای رقابتی در تمامی شقوق اطلاع‌رسانی، ایجاد بسترهای نقد درون‌سرزمینی و پرهیز از نگاه امنیتی به فعالان و کنش‌گران سیاسی در فضای مجازی است.

ادامه مطلب
اپلیکیشن
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ فروردين

مایکروسافت پیش‌نمایش مرورگر Edge را اوایل ماه جاری برای iPad ارائه نمود و حالا آن را برای هر شخصی که از iPad و تبلت‌های اندرویدی استفاده می‌کند، منتشر کرده است. مایکروسافت عمدتا این رابط کاربری را برای صفحه‌نمایش بزرگ‌تر iPad ساخته است و قابلیت‌هایی همچون "continue on PC" در کنار گزینه‌های تغییر از یک زمینه‌ی روشن به تاریک در این نسخه باقی مانده‌اند.

ادامه مطلب
کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ فروردين

این شرکت تایوانی که به خاطر ساخت iPhoneها معروف است، به زودی برخی شرکت‌های شناخته شده در زمینه‌ی روترها و دیگر لوازم جانبی کامپیوتر را خریداری می‌کند. شرکت تابعه‌ی Foxconn با نام Foxconn Interconnect Technology که در کار تولید کابل و کانکتورها است، اعلام کرد Belkin را خریداری می‌کند که خود مالک Linksys و Wemo است.

ادامه مطلب
گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۹ فروردين

رگولاتور ارتباطاتی در کره‌جنوبی، فیسبوک را به خاطر کاهش ارتباطات کاربران در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ مبلغ ۳۹۶ میلیون ون (تقریبا ۳۹۶۷۰۶ دلار) جریمه کرد. ABC News گزارش می‌کند کمیسیون ارتباطات کره‌ای (KCC) در ماه می گذشته بررسی درباره‌ی اقدامات فیسبوک را آغاز و اعلام کرد این شرکت ممنوعیت قانونی محدودیت غیرضروری دسترسی کاربر را نقض کرده است. این مشکل زمانی به وجود آمد که این غول رسانه‌های اجتماعی شروع به تغییر مسیر دسترسی برخی کاربران فیسبوک کره‌‌جنوبی به شبکه‌هایی در هنگ کنگ و ایالات متحده‌ی آمریکا کرد. در برخی موارد این اقدام منجر به کاهش ارتباطات تا ۴۵۰ درصد شد.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ فروردين

شیشه‌ی پنجره‌های هوشمند با قابلیت کنترل جذب نور طراحی و ساخته شد. فروزان فقیری محقق واحد علوم و تحقیقات گفت: در تابستان و روزهای گرم به واسطه‌ی عبور نور از شیشه‌ی اتومبیل‌ها و پنجره‌ی ساختمان‌ها، فضاهای داخلی به شدت گرم می‌شود و هزینه‌های زیادی برای خنک نگه داشتن این مکان‌ها صرف می‌شود. وی افزود: به همین دلیل در این طرح تلاش برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ساختمان‌ها روی پنجره‌ها متمرکز شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ فروردين

معاون تنظیم مقررات مرکز ملی فضای مجازی گفت: مسئله‌ی رفع فیلتر شبکه‌ی اجتماعی توئیتر در معاونت امنیت مرکز ملی فضای مجازی در حال بررسی است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۸ فروردين

در پی افزایش فشارهای توامان نهادهای مختلف بر روی شرکت‌های جابه‌جایی مسافر و استارتاپ‌ها و دستور قضایی دادستان‌ها برای پلمپ این شرکت‌ها در سراسر کشور علی رغم داشتن مبانی قانونی در این حوزه از جمله آئین‌نامه‌ی ماده‌ی 87 قانون نظام صنفی، دکتر شریعمتداری وزیر صنعت معدن و تجارت طی نامه‌ای از دادستان کل کشور خواست به منظور ایجاد وحدت رویه در نحوه‌ی صدور مجوز و نظارت بر فعالیت این قبیل کسب و کارها، به مراجع ذیربط قضایی ابلاغ نموده با وجود مقررات ذیل‌الذکر از فعالیت این واحدها جلوگیری نگردد.

ادامه مطلب