اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۵:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

اینستاگرم در آخرین به‌روزرسانی خود، به کاربرانش این امکان را داده است تا زمان آنلاین بودن خود را به دوستان و طرفداران خود نمایش دهند. البته این ویژگی در حال حاضر برای کاربران سیستم‌عامل‌های iOS و Android در دسترس قرار گرفته است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

کمپانی Lookout، متخصص در زمینه‌ی امنیت سایبری و عضو گروه حقوق کاربران در دنیای دیجیتال Electronic Frontier Foundation، نوع جدیدی از حملات هکری بین‌المللی را بر روی تلفن‌های همراه و رایانه‌های شخصی دارای سیستم‌عامل اندروید شناسایی کرده است.

ادامه مطلب
امنیت
سارا محمد علیئی۱:۰ - ۱۳۹۶ شنبه ۳۰ دي

در پی انتشار یک بدافزار در بین کاربران تلفن‌های همراه اندرویدی کشور با عنوان «فیلترشکن آمدنیوز» و ادعای انتصاب آن به نهادهای دولتی،‌ بررسی فنی برای شناخت ماهیت و چگونگی عملکرد آن در مرکز ماهر صورت گرفت.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۳:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۹ دي

در لایحه‌ی بودجه‌ی سال ۹۷ درآمدهای مخابراتی دولت از محل صوت و پیامک تلفن همراه حذف شد. در بودجه‌ی سال قبل، درآمد دولت از افزایش یک تومانی قیمت هر پیامک، ۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۹ دي

به گزارش «اقتصاد آنلاین»، آخرین پژوهش در زمینه‌ی ICT ایران نشان می‌دهد قوانین زیاد و دخالت‌های دولتی در حوزه‌ی فاوا باعث می‌شود ایده‌های نوآورانه در نطفه خفه شوند و به سرانجام نرسند.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۹ دي

به گزارش مهر، برنامه‌ی ششم توسعه با تعریف وظایف دولت در قالب ۵ ماده، بر اجرا و استقرار دولت الکترونیکی تا پایان سال ۱۴۰۰ تاکید کرده است. در این تکلیف وزارت ارتباطات باید بر اجرای طرح نظارت کند.
به گزارش خبرنگار مهر، مطابق با اهداف و تکالیف تعیین شده در برنامه‌ی ششم توسعه برای استقرار کامل دولت الکترونیکی در کشور، وظایف و تکالیفی برای وزارت ارتباطات، شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی تعیین شده است.

ادامه مطلب
ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ جمعه ۲۹ دي

اکنون بیش از ۳۵ میلیون کاربر یکتای دستگاه‌های اندرویدی از بازار استفاده می‌کنند. کافه‌بازار در راستای افزایش شفافیت بازار و ارائه‌ی اطلاعات کافی به توسعه‌دهندگان در پایان هر فصل گزارشی از داده‌های مورد نیاز توسعه‌دهندگان منتشر می‌کند.

ادامه مطلب